دسته بندی نشده

اهمیت ضدعفونی کردن ابزارهای دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی سهمیه ای

ضدعفونی کردن ابزارهای دندانپزشکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در صورتی که انجام نشود می تواند بیماری های مختلفی را به افرادی که به دندانپزشکی مراجعه کرده اند منتقل کند. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره اهمیت ضدعفونی کردن ابزارهای دندانپزشکی صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. توجه داشته باشید که مطالبی که در ادامه بیان خواهیم کرد توسط مجامع علمی بسیار معتبر در دنیا و بسیاری از پزشکان و دندانپزشکان به تایید رسیده اند و به همین علت شما می توانید اعتماد کامل نسبت به علمی بودن این مطالب را داشته باشید.

اهمیت ضدعفونی کردن ابزارهای دندانپزشکی

یکی از مهمترین نکاتی که در دندانپزشکی باید به آن دقت شود این است که تمامی ابزارها و لوازمی که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرند بعد از استفاده بر روی یک بیمار باید به صورت کامل استریل و ضدعفونی شوند. در صورتی که این عملیات انجام نشود طبق گفته انجمن دندانپزشکان آمریکا احتمال انتقال بیماری های مختلف عفونی به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا می کند و در نتیجه بیماران در معرض خطر قرار می گیرند.

از جمله مهمترین ابزارهایی که در این دندانپزشکی ها مورد استفاده قرار می گیرند ابزارهایی هستند که به صورت مستقیم با بافت نرم لثه در ارتباط هستند و به همین علت نیز به راحتی هرچه تمام می توانند بیماری های مختلف را انتقال دهند. در نتیجه دندانپزشکان باید توجه ویژه ای به این ابزارها داشته باشند و به خوبی اقدام به ضدعفونی کردن ابزارهای دندانپزشکی کنند.

برای خرید مایع آکریل آکروسان آبی از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

دسته بندی توثکالا

ابزارهای بحرانی و ضد عفونی آنها

به صورت کلی برای ضدعفونی کردن ابزارهای دندانپزشکی باید به خوبی با دسته بندی های مربوط به این ابزارها آشنا شوید و با بدست آوردن اطلاعات کامل در این زمینه اقدام به ضدعفونی کردن آنها به ترتیب اولویت کنید. ابزارهای بحرانی مهمترین ابزارهای دندانپزشکی هستند که باید به صورت مرتب و بعد از هر بیمار ضدعفونی شوند. این ابزارها در واقع همان ابزارهای هستند که در بخش قبلی اشاره کردیم که به صورت مستقیم با لثه و یا استخوان تماس پیدا می کنند و در نتیجه اگر دارای ویروس یا عفونت باشند می توانند به راحتی آنها را به افراد و بیماران مختلف منتقل کنند.

از جمله این ابزارها می توان به فورسیس های مخصوص دندان، سرقلم مخصوص جرم گیری و وسایل جراحی اشاره کرد. بنابراین این ابزارها در صورت امکان باید به صورت یکبار مصرف باشند و بعد از هر بار مصرف دور انداخته شوند و یا این که بعد از هر بار مصرف باید به خوبی ضدعفونی و استریل شوند.

گاز دندانپزشکی نفیس

آشنایی با ابزارهای نیمه بحرانی

در زمان ضدعفونی کردن ابزارهای دندانپزشکی دسته دیگری از ابزارها که باید به آنها توجه داشته باشید ابزارهای نیمه بحرانی به شمار می آیند. این ابزارها با سلول های داخلی در دهان تماس حاصل می کنند ولی به صورت مستقیم وارد لثه و یا استخوان نمی شوند و به همین دلیل نسبت به ابزارهای بحرانی از اهمیت کمتری برخوردار هستند ولی با این حال باید به صورت منظم ضدعفونی شوند. از جمله ابزارهای نیمه بحرانی می توان به فرزها، آینه دندانپزشکی، آمالگام کریر و کندانسور اشاره کرد. توجه داشته باشید که این ابزارها را نیازی نیست که به صورت یکبار مصرف تهیه کنید بلکه می توانید آنها را بعد از هر بار استفاده ضدعفونی و استریل کنید.

برای خرید مایع آکریل آکروسان قرمز از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

دستکش یکبار مصرف پوش

ضدعفونی کردن ابزارهای دندانپزشکی غیر بحرانی

دسته دیگری از ابزارهای دندانپزشکی ابزارهای غیر بحرانی هستند. در زمان ضد عفونی کردن ابزارهای دندانپزشکی این ابزارها معمولا آخرین اولویت را برای ضد عفونی کردن دارند که البته این موضوع به آن معنا نیست که شما نباید آنها را ضد عفونی کنید بلکه شما باید بعد از ضد عفونی کردن ابزارهای بحرانی و نیمه بحرانی اقدام به ضد عفونی کردن این ابزارها کنید. از جمله ابزارهای غیر بحرانی در دندانپزشکی می توان به ماسک، تیوب رادیوگرافی، صندلی، یونیت ، تابوره و کراشو اشاره کرد. این ابزارها معمولا کمتر آلودگی را جذب می کنند و چون به صورت مستقیم با دهان بیمار در ارتباط نیستند خطر کمتری را نسبت به سایر ابزارهای دندانپزشکی دارند.

آب سلنگ چوبی

از مواد مناسب برای ضدعفونی کردن ابزارهای دندانپزشکی استفاده کنید

یکی از نکات بسیار مهمی که در زمان ضدعفونی کردن ابزارهای دندانپزشکی باید به آن دقت زیادی داشته باشید این است که حتما سعی کنید از مواد مناسب و درست برای ضدعفونی و استریل کردن این وسایل استفاده کنید. امروزه مواد مختلفی را می توانید برای بخش های مختلف مطب های دندانپزشکی تهیه کنید تا با استفاده از آنها دندانپزشکی را ضدعفونی کنید. توصیه دیگری که برای شما داریم این است که حتما سعی کنید تا جای ممکن از ابزارهای یک بار مصرف استفاده کنید چرا که بیشترین میزان امنیت را این ابزارهای دندانپزشکی دارا می باشند. شما برای ضدعفونی کردن ابزارهای دندانپزشکی می توانید از پک های آماده ای که برای این کار وجود دارند و به فروش می رسند نیز استفاده کنید.

جهت خرید آکریل آکروسان از سایت توثکالا بهترین سایت خرید و فروش مواد اولیه دندانپزشکی خرید کنید.

ابزار و لوازم عمومی یکبار مصرف دندانپزشکی توثکالا

جمع بندی و صحبت پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی را درباره اهمیت ضدعفونی کردن ابزارهای دندانپزشکی در اختیار شما قرار دهیم و شما را بیشتر با این موضوع آشنا کنیم. در صورتی که ابزارهای دندانپزشکی به درستی ضدعفونی نشوند می توانند مشکلات بسیار زیادی را برای بیماران شما ایجاد کنند که به همین علت شما باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشید.

نکته آخری که باید به آن دقت کنید نیز این است که سعی کنید حتما آموزش های لازم برای ضدعفونی و استریل کردن ابزارهای دندانپزشکی را مشاهده کنید تا بتوانید به خوبی و به شکل درست ابزارهای دندانپزشکی را ضدعفونی و استریل کنید. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات مورد نیاز را بدست آورده باشید. در پایان تشکر می کنیم از شما که ما را در این مطلب همراهی کردید.

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق

با ما در ارتباط باشید. برای اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و خرید محصولات تجهیزات دندان سازی، با توثکالا تماس بگیرید. همواره بهترین تجهیزات دندان سازی با کیفیت را از ما بخواهید.

بازگشت به لیست