آموزشی و یادگیری

چگونه به دندان مصنوعی جدید عادت کنیم

چگونه به دندان مصنوعی جدید عادت کنیم؟

پروتزهای مصنوعی و پروتزهای پارسیل گزینه های عالی برای افرادی هستند که به دنبال راه حلی جایگزین برای دندان های از دست رفته یا پوسیده خود هستند. آنها می توانند به شما کمک کنند بهتر غذا بخورید و اعتماد به نفس و لبخندی بهتر را تجربه کنید. این انتقال زمان می برد تا شما احساس آرامش کنید و مانند دندان های طبیعی خود با دندان مصنوعی عمل کنید. تا آن زمان، ممکن است هنگام غذا خوردن و صحبت کردن، کمی ناراحتی داشته باشید. حال سوال اینجاست که، چقدر طول می کشد تا به دندان مصنوعی جدید عادت کنید؟ در مورد دندان مصنوعی جزئی چطور؟ چگونه به دندان مصنوعی پارسیل عادت کنیم؟ در این نوشته در مورد این نگرانی های رایج که بسیاری از استفاده کنندگان جدید از دندان مصنوعی دارند و چگونگی عادت کردن به دندان مصنوعی بحث کنیم.

چقدر طول می کشد تا به دندان مصنوعی جدید خود عادت کنیم؟

استفاده از دندان مصنوعی فقط شامل جویدن و صحبت کردن نیست. نحوه عادت به دندان مصنوعی جدید شامل طرز فکر جدیدی است که قبلاً هرگز آن را تجربه نکرده اید.  چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه سریع و آسان به دندان مصنوعی عادت کنید:

دندان مصنوعی خود را قراردهید

به اندازه کافی ساده به نظر می رسد. اما بسیاری از مردم پروتزهای مصنوعی می‌گیرند و لی از آن استفاده نمیکنند، و به اشتباه معتقدند که هیچ تلاشی برای یادگیری استفاده از آن لازم نیست. دندان مصنوعی یک جسم خارجی است و احساس پری غیرطبیعی را القا می کند. همچنین غدد بزاقی را برای تولید بیش از حد بزاق در زمانی که شما برای اولین بار شروع به استفاده از دندان مصنوعی می کنید تحریک می کنند. هیچ چیز عادت کردن به دندان مصنوعی جدید را سخت تر از استفاده نکردن از آنها در تمام طول روز و هر روز نمی کند. استفاده مداوم از پروتز به دهان شما کمک می کند تا سریعتر با احساس دندان مصنوعی سازگار شود.

برش دادن غذا به قطعات کوچکتر با چاقو و چنگال

برش دادن غذا به قطعات کوچکتر از معمولی راهی عالی برای معرفی خودتان به جویدن با دندان مصنوعی است. دندان مصنوعی فضای بیشتری را در دهان شما اشغال می کند و شکستن قطعات بزرگ غذا را دشوارتر می کند. به سادگی برش دادن غذا به لقمه های قابل کنترل تر، کاری را که دندان مصنوعی باید انجام دهد بسیار آسان تر و موثرتر می کند.

ویزیت دندانپزشک

نحوه عادت به دندان مصنوعی جدید و متعهد بودن به استفاده از دندان مصنوعی به معنای تحمل ناراحتی یا درد نیست. اگر دندان مصنوعی شما آسیب می بیند یا به بافت لثه شما بریده می شود ، می تواند زندگی شما را بد کند. دلیلی برای رنج وجود ندارد. فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا دندان مصنوعی شما را تنظیم کند. آرامشی که پس از یک تنظیم جزئی تجربه خواهید کرد شگفت انگیز است.

دندان مصنوعی

طوری صحبت کردن را تمرین کنید که انگار در حال تمرین برای یک سخنرانی هستید

سریع ترین راه برای یادگیری نحوه عادت به دندان مصنوعی جدید و عادت کردن به صحبت کردن با آنها این است که هر روز در خلوت تمرین کنید تا زمانی که بتوانید بدون فکر کردن به وضوح صحبت کنید. به آرامی از روی یک کتاب یا مقاله جلوی آینه با صدای بلند بخوانید و زبان خود را دوباره آموزش دهید تا صداهایی را ایجاد کند که به طور طبیعی تلفظ آنها دشوار است. با تمرین، استفاده از دندان مصنوعی به طبیعت ناخود آگاه تبدیل خواهد شد. برای راهنمایی های بیشتر در مورد نحوه عادت به دندان مصنوعی جدید، مقاله «آماده شدن برای دندان مصنوعی: روند پروتز » را ببینید.

اجازه دهید دهانتان استراحت کند

مهمتر از همه، عادت به استفاده از دندان مصنوعی 24/7 را نداشته باشید. عضلات شما به فرصتی برای استراحت نیاز دارند. بافت های دهان شما باید در معرض هوا قرار گیرند تا سالم و عاری از رشد بیش از حد باکتری ها یا قارچ ها باشند. مطمئن شوید که هر روز با استفاده از یک پاک کننده دندان مصنوعی و یک برس دندان مصنوعی با موهای نرم، دندان های مصنوعی خود را تمیز کنید . قبل از خواب دندان های مصنوعی خود را بردارید تا کاملا تمیز شوند و اجازه دهید یک شب خیس بخورند.

چه مدت طول می کشد تا پروتزها طبیعی به نظر برسند؟

برای اکثر افراد، بین 2 تا 4 هفته یا بیشتر طول می کشد تا با پروتزهای جدید به خوبی عمل کنند. نحوه عادت کردن به پروتزهای جدید با طرز فکر «توانایی انجام دادن» شروع می شود. اگر به خاطر داشته باشید که گرفتن دندان مصنوعی فرآیندی است که شامل یک منحنی یادگیری برای استفاده از آنها است، استفاده از آنها را بسیار آسان تر و لذت بخش تر می کند.

مشکلات رایج با دندان مصنوعی جدید

ممکن است در اولین استفاده از دندان مصنوعی با مشکلاتی مواجه شوید. این مسائل شامل موارد زیر است:

  • درد عضلات دهان و صورت
  • درد در امتداد لثه، به خصوص اگر دندان کشیده شده باشد
  • افزایش ترشح بزاق
  • احساسی که پروتزهای مصنوعی در دهان شما حرکت می کنند

این مسائل مربوط به نحوه عادت کردن به پروتزهای جدید با گذشت زمان حل خواهد شد زیرا ماهیچه ها و اعصاب شما به کار با دستگاه خارجی در دهان عادت می کنند. دقیقاً مانند پای مصنوعی، بدن شما باید با استفاده از دندان های مصنوعی راحت باشد تا آنها را به طور مؤثر و مؤثر کنترل و مدیریت کند.

ابزارهایی برای راحت تر کردن دندان مصنوعی

به غیر از برش دادن غذاها به قطعات کوچکتر، کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای راحت تر کردن دندان مصنوعی هنگام غذا خوردن انجام دهید.

  • از جویدن غذاهای چسبنده یا سفت مانند کارامل و آب نبات های سفت خودداری کنید
  • به آرامی بجوید و با احتیاط بیشتری گاز بگیرید تا از گرفتار شدن بافت نرم جلوگیری کنید
  • قبل از اینکه به سمت غذاهای سفت بروید، ابتدا از غذاهای نرم تر استفاده کنید
  • غذا را به طور مساوی تقسیم کنید و با دندان های دو طرف دهان خود بجوید
  • سعی نکنید با دندان های جلو گاز بگیرید. انجام این کار اغلب باعث کنده شدن دندان مصنوعی می شود

عادت کردن به استفاده دندان مصنوعی

مراقبت مناسب از دهان برای نحوه عادت به دندان مصنوعی جدید و برای طول عمر پروتز مهم است. در اینجا چند نکته برای مراقبت بهتر از دهان وجود دارد:

  • زبان، سقف دهان و لثه های خود را قبل از خواب و همچنین قبل از قرار دادن دندان مصنوعی در دهان پس از خواب مسواک بزنید.
  • از یک رژیم غذایی مغذی و متعادل پر از ویتامین ها و مواد مغذی متشکل از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید.
  • اگر دندان طبیعی ندارید، همچنان باید به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا لثه شما معاینه شود و تناسب و وضعیت دندان مصنوعی شما بررسی شود. مشکلات جزئی پروتز اغلب قبل از اینکه به یک مشکل اصلی تبدیل شوند با معاینات منظم حل می شوند.
  • نحوه عادت کردن به پروتزهای پارسیل نیز مستلزم نگهداری صحیح از دندان های موجود است. شما باید از یک برنامه منظم بهداشت دندان پیروی کنید تا لثه ها و دندان های باقیمانده خود را در وضعیت بالایی نگه دارید تا پارتیشن شما برای سال های زیادی به شما خدمت کند.
دندان مصنوعی

سوالات متداول

آیا پدها یا چسب های دندان مصنوعی به من کمک می کند تا سریعتر به دندان مصنوعی عادت کنم؟

چسب ها برای بهبود امنیت پروتز به عنوان یک اقدام موقت در زمانی که پروتزها دیگر مانند گذشته مناسب نیستند، در نظر گرفته شده است. تکیه بر این محصولات در ابتدا کند است که ممکن است مانع از عادت شما به استفاده راحت از دندان مصنوعی جدید شود.  اگر همچنان مشکلات دندان مصنوعی را تجربه می کنید که در عرض چند روز برطرف نمی شوند، به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

من دوستانی دارم که از دندان مصنوعی استفاده می کنند و می توانند به راحتی غذا بخورند و صحبت کنند. چرا من نمی توانم؟

این احتمال وجود دارد که آنها با همان مشکلاتی روبرو شده باشند که شما به عنوان یک استفاده کننده جدید از دندان مصنوعی با آن مواجه هستید. استفاده کنندگان باتجربه از دندان مصنوعی بر نحوه استفاده از پروتز خود تسلط دارند. هر تلاش جدیدی به زمان نیاز دارد تا مهارت های لازم را بیاموزد تا آن را طبیعی جلوه دهد. با گذشت زمان، تمرین، صبر و اعتماد به نفس، شما نیز استاد دندان مصنوعی خود خواهید شد.

من افرادی را می شناسم که همیشه از دندان مصنوعی خود استفاده می کنند. آیا این چیز بدی است؟

این است. آیا کفش های خود را 24 ساعته می پوشید؟ اگر این کار را کردید وضعیت پاهای خود را تصور کنید. پوست مرطوب باقی می‌ماند و باکتری‌ها و قارچ‌ها روی پوست تأثیر می‌گذارند و باعث زخم، ملتهب و ترک خوردن دردناک می‌شوند. همین ایده در مورد دندان مصنوعی نیز صدق می کند. بافت داخل دهان شما به زمان نیاز دارد تا در معرض هوا قرار گیرد. هم پروتزهای مصنوعی و هم بافت های دهان شما باید هر روز تمیز شوند تا از تجمع میکروب هایی که منجر به ایجاد یک محیط سمی می شود که می تواند باعث زخم شود و بر سلامت کلی شما تأثیر بگذارد، جلوگیری شود.

در بیشتر موارد، پروتزهای فوقانی زمان کمتری برای عادت کردن به پوشیدن دارند، زیرا آنها مکش پیدا می کنند که به آنها کمک می کند در جای خود باقی بمانند. پروتزهای پایین برای امنیت به نیروی جاذبه متکی هستند و اغلب احساس لق شدن دارند. علاوه بر این، افرادی که از دندان مصنوعی پایین تر استفاده می کنند، زمان می برد تا زبان خود را برای استراحت مجدد آموزش دهند، به گونه ای که در واقع می تواند به نگه داشتن دندان مصنوعی در جای خود کمک کند.

چقدر طول می کشد تا به دندان مصنوعی فک بالا عادت کنیم؟

در بیشتر موارد، پروتزهای فوقانی زمان کمتری برای عادت کردن به پوشیدن دارند، زیرا آنها مکش پیدا می کنند که به آنها کمک می کند در جای خود باقی بمانند. پروتزهای پایین برای امنیت به نیروی جاذبه متکی هستند و اغلب احساس لق شدن دارند. علاوه بر این، افرادی که از دندان مصنوعی پایین تر استفاده می کنند، زمان می برد تا زبان خود را برای استراحت مجدد آموزش دهند، به گونه ای که در واقع می تواند به نگه داشتن دندان مصنوعی در جای خود کمک کند.

دندان مصنوعی

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق

با ما در ارتباط باشید. برای اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و خرید محصولات تجهیزات دندان سازی، با توثکالا تماس بگیرید. همواره بهترین تجهیزات دندان سازی با کیفیت را از ما بخواهید.

بازگشت به لیست

پست های مرتبط