تجهیزات دندانپزشکی

دستکش های مناسب دندانپزکشی کدام است؟

آشنایی با دستکش های مناسب دندانپزشکی

دندانپزشکان بیش از هر فرد دیگری در معرض انواع بیماری های ویروسی مانند ایدز و هپاتیت و غیره قرار دارند، بنابراین استفاده از وسایل حفاظتی مانند دستکش های مناسب دندانپزشکی امری ضروری هم برای بیمار و هم برای پزشک محسوب می شود. دستکش های یکبار مصرف در این کار در جنس های مختلفی تولید می گردد.  

آشنایی با دستکش های مناسب دندانپزشکی

دستکش هایی که به منظور استفاده در مراکز دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد با دستکش های معمولی متفاوت می باشد. یکی از ویژگی هایی که دستکش های مناسب دندانپزشکی دارد جلوگیری از انتقال بیماری می باشد. دستکش های مناسب دندانپزشکی جزو آن دسته از لوازمی هستند که در کار دندانپزشکی از اهمیت بالایی برخوردار می باشند و دندانپزشکان بیش از هر چیز با آن در ارتباط بوده و در استفاده از آن باید دقت لازم را داشته باشند. شناخت انواع دستکش های مناسب دندانپزشکی امری مهم است و پزشکان بیش از هر چیز به آن اهمیت می دهند. با کلیک روی لینک آکریل ایوکلار از معتبرترین سایت فروش مواد اولیه دندانپزشکی خرید نمایید.

شغل دندانپزشکی جز مشاغل سخت در حوزه پزشکی به شمار میرود و به همین منظور تا جایی که می توان باید اسباب راحتی برای پزشکان در حین کار فراهم گردد. استفاده از دستکش های مناسب دندانپزشکی یکی از همین کار ها به شمار می رود. 

ویژگی دستکش های مناسب دندانپزشکی چیست؟

  • یکی از ویژگی هایی دستکش های مناسب دندانپزشکی، یکبار مصرف بودن آن می باشد؛
  • از انتقال بیماری های خطرناک و همچنین انتقال مواد شیمیایی به فرد دیگر محافظت می کند؛
  • به طور کلی دستکش های مناسب دندانپزشکی از انتقال بیماری بین بیماران و افراد دیگر جلوگیری می کند؛
  • دستکش های پزشکی در انواع مختلفی در بازار وجود دارد و هر کدام از آنها از مواد اولیه ای خاص تولید شده است. در ادامه به انواع دستکش های مناسب برای دندانپزشکی می پردازیم.

انواع دستکش های مناسب دندانپزشکی کدام است؟

دستکش لاتکس

دستکش لاتکس یکی از پرکاربرد ترین دستکش ها در کار پزشکی و دندانپزشکی می باشد. این دستکش دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و کار کردن با آن برای پزشکان بسیار راحت می باشد. 

اگر بخواهیم از مزیت استفاده از دستکش لاتکس برای شما بگوییم چسبندگی آن یکی از مهم ترین آن می باشد، زیرا دندانپزشک می تواند به راحتی داخل دهان بیمار و دندانهای عقب را معاینه کند. 

از این نوع دستکش برای کارهایی که دارای ظرافت بالایی است بسیار مناسب می باشد. این نوع دستکش در مدل های پودری و بدون پودر تولید شده و نوع بدون پودر آن به دلیل محافظت در برابر حساسیت کاربرد بالایی دارد. بهترین و دستکش هایی که برای دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای مواد اولیه با کیفیت باشد و همچنین در این میان می تواند به برند های مختلف نیز توجه داشت، زیرا در نوع و کیفیت بهتر دستکش تاثیر گذر است. برای خرید مایع آکریل ایوکلار قرمز از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

دستکش های لاتکس یکی از مناسب ترین دستکش های یکبار مصرف در زمینه دندانپزشکی می باشد. این دستکش از کاربرد زیادی در زمینه دندانپزشکی برخوردار است. 

دستکش لاتکس پودری

از این نوع دستکش برای انجام کارهای ظریف در دندان پزشکی استفاده می شود، علت آن این است که این قابلیت را دارد تا کاملا به دست بچسبد تا پزشک بتواند مانور بیشتری برای انجام کار خود داشت باشد. البته باید به این نکته اشاره کرد که این دستکش ها در مواری موجب ایجاد آلرژ می شود، بنابراین از نوع بدون پود آن می توان استفاده کرد. 

دستکش لاتکس بدون پودر

دستکش های بدون پودر به دلیل ضد حساسیت بودن بیشتر از دستکش های پودری مورد استفاده قرار می گیرند. این دستکش ها قدرت چسبندگی بالایی داشته و کاملا فیکس دست می شوند، بنابراین کار کردن با آن برای پزشک راحتر می باشد. 

دستکش نیتریل

یکی دیگر از دستکش های مناسب دندانپزشکی دستکش نیتریل می باشد. این دستکش نیز از از لحاظ کارایی و ویژگی مانند دستکش لاتس است ولی با این تفاوت که از ایجاد حساسیت های پوستی جلوگیری می کند. یکی از مزیت های خوب برای این نوع دستکش استفاده آن در تمام حوزه ها می باشد. 

دستکش نیتریل آبی یکی از بهترین و مناسب ترین دستکش ها در حیطه پزشکی بوده زیرا دارای انعطاف بیشتری است، و این انعطاف به دلیل نازکی و مقاومت بالای آن می باشد. بنابراین کار کردن با آن در زمینه پزشکی برای پزشکان بسیار راحت است. این دستکش ضد حساسیت بوده و موادی که برای تولید آن استفاده شده موجب عمر طولانی در آن می شود. این نوع دستکش ها در رنگ های مختلفی مانند آبی، بنفش و سفید وجود دارند ولی در دندانپزشکی از رنگ سفید استفاده می شود. 

دستکش وینیل

دستکش های وینیل نیز از جمله دستکش های مناسب دندانپزشکی می باشد ولی در مقابل دیگر دستکش های نامبرده مقاومت کمتری دارد. برای خرید مایع آکریل آکروسان قرمز از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

دستکش جراحی

دستکش های جراحی یکی از بهترین و مناسب ترین دستکش ها در امر جراحی و جراحی دندانپزشکی به شمار می رود. این دستکش ها کاملا استریل شده و به صورت پودری و بدون پودر در بازار وجود دارند. معمولا از دستکش جراحی برای معاینات معمولی در دندانپزشکی نیز استفاده می شود. 

جنس این دستکش ها معمولا از وینیل، لاتکس و نیتریل می باشد، ویژگی جالبی که این نوع دستکش دارد این است که دارای سایز های متفاوت است و سایز آن با توجه به سایز دور کف دست تعیین می شود. 

آیا دستکش های مناسب دندانپزشکی دارای یک ویژگی هستند؟

در پاسخ این سوال باید گفت همه دستکش های مناسب دندانپزشکی دارای یک ویژگی نیستند و هر کدام با یکدیگر کمی متفاوت است. مثلا اینکه دستکش لاتکس به دلیل کشش و محافظت بالا در مقابل بیماری ها مناسب تر از دستکش های دیگر به شمار می رود. 

مقاومت دستکش لاتکسی در برابر ترکیبات اسیدی و شیمیایی بسیار بالاست و همین امر موجب استفاده بیشتر از این دستکش در عرصه پزشکی به خصوص دندانپزشکی شده است. اما با این وجود دستکش های دیگری مانند نیتریل هستند که قابلیت های بیشتری دارند و افراد را به میزان بیشتری از بیماریها در امان نگه می دارد. برای خرید آکریل آکروسان قرمز از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

دستکش های از نظر ضخامت در انواع مختلفی در بازار وجود دارد. و پزشکان و افرادی که از آن استفاده می کنند با توجه به میزان محافظت پذیری آن اقدام به انتخاب مناسب ترین دستکش می کنند. با توجه به توضیحات داده شده معلوم شد که مناسبترین دستکش، دستکشی است که علاوه بر مقاومت بالا و کشش زیاد باید بسیار نازک باشد تا دندانپزشک بتواند به راحتی کار خود را انجام دهد.

بازگشت به لیست