دسته بندی نشده

انواع مختلف تجهیزات دندان مصنوعی

انواع مختلف تجهیزات دندان مصنوعی

تجهیزات دندان مصنوعی در بحث ساخت پروتزهای دندانی از تنوع بسیار زیادی برخوردار بوده و در دو دسته تجهیزات به شکل وسایل ساخت پروتز و مواد مورد نیاز ساخت پروتز تقسیم بندی خواهند شد که تمام آن‌ها را در فروشگاه توثکالا می توانید ببینید. ساخت دندان مصنوعی به دو شکل دست دندان کامل و دندان پارسیل توسط قالب گیری های اولیه و مراحل لابراتواری انجام شده و دارای شرایط و مراحل تخصصی خواهد بود. به منظور آشنایی با مواد و تجهیزات دندان مصنوعی با ما همراه باشید.

انواع قالب گیری های دندانی در ساخت دندان مصنوعی

  • قالب گیری اولیه دندان

قالب گیری اولیه معمولا در موارد زیر و به منظور کسب اطلاعات اولیه در خصوص ساخت پروتزهای دندانی انجام خواهد شد:

·  مدل تشخیصی

·  تری‌های اختصاصی

·  روکش موقت

·  ارتودونسی

·  مدل درمان و سابقه درمان

  • قالب گیری نهایی دندانی

این نوع از قالب گیری دندان معمولا به منظور کسب اطلاعات دقیق تر در ساخت و ترمیم پروتزهای دندانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برای خرید دندان مصنوعی ایده آل ماکو از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

تجهیزات مواد قالب گیری دندان چیست؟

مهمترین و اصلی ترین مواد قالب گیری دندان به شرح زیر است:

  • پودر آلژینات

یکی از مهمترین تجهیزات دندان مصنوعی و مواد مورد استفاده در مراحل اولیه قالب گیری دندان، پودر آلژینات است. پودر آلژینات از ترکیب آلژینات پتاسیم، سولفات کلسیم، دیاتومیت، تترا سدیم پیروفسفات، فلوتیتانات پتاسیم، منیزیم اکسید، پلی اتیلن، گلیکول، رنگدانه و اسانس تشکیل یافته و در ترکیب با آب گرم به عنوان اصلی ترین ماده قالب گیری دندان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این پودر در اندازه و میزان های متفاوت 450 گرمی تا 800 گرم توسط شرکت های داخلی و خارجی تولید شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار داده می شود.

  • تری های قالب گیری دندان

تری قالبگیری یکی دیگر از تجهیزات ضروری در فرآیند قالب گیری دندان بوده و از نظر شکل شناسی، انواع متفاوتی را به خود اختصاص خواهد داد. تری های قالب گیری دندانپزشکی به دو شکل بادندانی و بی دندانی به دو صورت پلاستیکی و فلزی در بازار مصرف موجود بوده و در سایزهای مختلف، در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

تجهیزات دندان مصنوعی

انواع تری قالب گیری از نظر شکل ظاهری

مهمترین و اصلی ترین نوع تری های قالب گیری دندان از نظر شکل ظاهری به شرح زیر است:

·  Quadrant tray: این نوع از تری به منظور پوشاندن نیمی از فک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

·  Section tray: این نوع از تری به منظور پوشاندن و قالب گیری دندان های قدامی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

·  Full arch tray: این نوع از تری جهت پوشاندن و قالب گیری قوس کامل فک استفاده خواهد شد.

سازه های گچی قالب گیری دندان

از دیگر تجهیزات دندان مصنوعی، سازه گچی و یا کست یکی از مهمترین مراحل در فرایند قالبگیری دندان به منظور ساخت دندان های پارسیل و یا دست دندان کامل است. ساخت کست و یا همان سازه های گچی توسط انواع مختلف گچ های مورد استفاده در لابراتوارهای دندانسازی انجام شده و به عنوان بخشی از پرونده بیمار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برای خرید دندان مصنوعی بتا استار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

تجهیزات سازه گچی دندان مصنوعی

مواد قالب گیری الاستومری

مواد قالب گیری الاستومری مورد استفاده در فرایند قالب گیری دندان به دو شکل تیوب های خمیری و سیستم پوتی در بازار مصرف موجود بوده و چندین بار در روند قالب گیری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مواد قالبگیری الاستومری دندان در سه فرم با ویسکوزیته های زیر تهیه می شوند:

Light body

این ماده نسبت به سایر مواد قالب گیری الاستومری دارای کمترین غلظت بوده و رقیق ترین میزان ممکن را به خود اختصاص داده است. معمولا از این ترکیب در پوشاندن اطراف دندان، فضای بین دندان ها و یا دندان های آماده شده برای restoration قرار گرفته  و کمک بسیار زیادی به قالب گیری خواهد نمود.

Regular body

این ماده غلظت بیشتری نسبت به  Light body بوده  و در قالب گیری های با تری اختصاصی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. یکی از ویژگی های بسیار مهم این نوع از ترکیبات الاستومری، قابلیت بالای جریان یافتن ترکیب هنگام قالب گیری است.

Heavy body

این ترکیب در مقایسه با دو نوع دیگر غلیظ تر بوده و به منظور تکمیل دقیق تر فرایند قالب گیری دندان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برای خرید دندان مصنوعی کمان دنت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

انواع موم در ساخت دندان مصنوعی

موم رز، موم باکسینگ و بیدینگ از مهمترین مواد مصرفی به منظور ساخت انواع دندان مصنوعی کامل و پارسیل به شمار می آیند. این مواد در مراحل مختلفی از این فرایند مورد استفاده قرار گرفته و در برندهای مختلفی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

 

تجهیزات دندان مصنوعی چیست؟

کاسه و همزن

کاسه و همزن از مهمترین تجهیزات اولیه به منظور آغاز نخستین مرحله از ساخت دندان های مصنوعی است. امروزه بیشتر همزن های مورد استفاده به شکل فلزی با دسته چوبی بوده و در برابر حرارت آب جوش و مواد شیمیایی آلژینات از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

چراغ الکلی و تورچ گازی

یکی از مهمترین و اصلی ترین تجهیزات دندان مصنوعی در انواع مختلف آن، چراغ الکلی و تورچ گازی است. این تجهیزات در مراحل مختلفی از ساخت دندان مانند مدلاژ و بردر ملد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برای خرید دندان مصنوعی بتا دنت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

سورویور

سورویور یکی از مهمترین تجهیزات دندان مصنوعی در مراحل و فرایندهای ساخت دست دندان کامل و پارسیل است. این وسیله به دو شکل ساده و پیشرفته در دسترس کاربران قرار گرفته و از سه بخش میزک، قلم و پایه اصلی دستگاه تشکیل یافته است. این وسیله به منظور آندرکات کردن و جایگذاری دندان ها در جایگاه اصلی آنها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آرتیکولاتور

آرتیکولاتور وسیله ای فلزی و مکانیکی از انواع تجهیزات دندان مصنوعی به منظور برقراری ارتباط کست ها با یکدیگر در نقش فکین و مفصل گیجگاهی فکی در خارج از دهان است. این نوع از تجهیزات دندان مصنوعی به دو شکل ساده و پیچیده در اختیار کاربران قرار گرفته و از لحاظ متفاوتی تقسیم بندی خواهد شد. امروزه آرتیکولاتورهای حرفه ای و قابل تنظیم جاگزین آرتیکولاتورهای قدیمی و ساده شده و توانسته است مشکلات رایج در این زمینه را مرتفع نماید.

مهم ترین تجهیزات دندان مصنوعی

دندان های پارسیل و کامل از مهمترین تجهیزات دندان مصنوعی هستند

یکی از مهمترین تجهیزات دندان مصنوعی  مورد استفاده به منظور تکمیل ساخت دندان مصنوعی، دست دندان های کامل و پارسیل در اندازه و رنگ های متفاوت است. دست دندان های کامل و پارسیل در مراحل آخر فرایند ساخت دندان مصنوعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

توصیه می شود به منظور خرید انواع مختلف تجهیزات دندان مصنوعی باکیفیت به مراکز خرید معتبر و سایت فروشگاه های اینترنتی شناخته شده مراجعه نموده و از خرید تجهیزات دندان مصنوعی بی کیفیت با قیمت های ارزان تر اجتناب نمایید.

راهنمای خرید لوازم دندان مصنوعی

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۳۴۱۲۸۵۴ از کارشناسان با تجربه ما در توثکالا راهنمایی و مشاوره بخواهید. همچنین از طریق واتساپ توثکالا و اینستاگرام توثکالا هم ما در خدمت شما هستیم.

بازگشت به لیست