دسته بندی نشده

بعد از کشیدن دندان، چه مدت برای بریج دندان باید صبر کرد

بریج دندان

اگه با مراجعه به دندانپزشک به این نتیجه رسیده اید که بعد از کشیدن دندان ها می خواهید بریج دندان بکنید به احتمال بسیار زیاد برای شما هم این سوال پیش آمده است که چه مدت پس از کشیدن دندان میتوان بریج کرد. برای فهمیدن این موضوع و خواندن نکات کاربردی درباره بریج دندان لازم است با ما همراه شوید تا بتوانید به جواب خود برسید.

بریج یا پل دندان چیست؟

بریج دندان یکی از روش های قدیمی رفع مشکل نداشتن دندان است که از طریق آن می توان چای خالی یک یا چند دندان را پر کرد. پل دندان باعث ایجاد زیبایی بیشتر دندان ها می شود، چرا که با پر کردن فواصل بین دو دندان نقش بسزایی در افزایش زیبای طرح لبخند دارد. این روش که از اسمش پیداست (بریج دندان)، مثل یکی پل عمل کرده و  از طریق قرار دادن روکش مصنوعی و دندان مصنوعی، دو دندان را به یکدیگر وصل میکند. دندان مصنوعی با کمک دو دندان اطراف روکش شده سر جای خود محکم باقی می ماند.

وقتی که یکی از دندان های از بین می رود ولی دندان های اطراف آن سالم است، دندان پزشک از روش بریج دندان استفاده کرده و باعث میشود تا شکل دندان های که از نظر ظاهری ناخوشایند است را به فرم روز اولیه خود برگرداند. جنس دندان مصنوعی به کار رفته می تواند از جنس سرامیک، طلا و یا آلیاژهای دیگر باشد.

بریج دندان چیست

مزایا و کاربردهای عمده بریج دندان

بازسازی دندان های از بین رفته به وسیله بریـج دندان مزایایی بسیار دارد، که در صورتی که بریج دندان به درستی توسط دندانپزشک صورت پذیرد و بیمار نکات ایمنی را در نگهداری درست از دندان ها بریج شده رعایت کند می تواند از کاربردهای بریج دندان برای مدت زمان نسبتا طولانی بهرمند شود، این مزایا به شرح زیر می باشد:

  • موجب ایجاد زیبایی لبخند می شود.
  • باعث حفظ شکل فک صورت می شود.
  • از در هم رفتگی و فاصله گیری دندان ها از یکدیگر جلوگیری می شود.
  • می توان به کمک آن، مشکلی در جویدن غذا نداشته باشیم و واژگان را به درستی ادا کنیم.
  • با جایگزین شدن دندان های افتاده، فشار ناشی از جویدن غذا به صورت متوازن وارد می شود.

برای خرید دندان مصنوعی ایده آل ماکو از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

مزایا و کاربردهای عمده بریج دندان

عوارض بریج دندان

برای پر کردن جای خالی بین دو دندان و حمایت دندان مصنوعی به کمک دو دندان اطراف لازم است تا مینای این دو دندان اطراف برش داده شود تا از این طریق بتوان روکش ها را بر آن سوار کرد، این عمل بزرگترین عیب بریج دنـدان است چرا که در اینصورت بخش زیادی از بافت های سالم دندان از بین رفته و دیگر نمی توان این بافت ها را به حالت اول برگرداند، به دلیل اینکه این بخش دیگر رشد نمیکند و توانایی بازسازی مجدد را ندارد، در صورتی که در روش ایمپلنت (کاشت دندان)، هیچ آسیبی به دندان های مجاور وارد نمی شود.

دیگر مشکل بریج دندان این است که روکش دو دندان اطراف به استخوان فک نمی رسد و در صورت برخورد ضربه، این امکان وجود دارد دندان مصنوعی و دو دندان طبیعی اطراف شکسته شود.

برای خرید دندان مصنوعی بتا استار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

عوارض بریج دندان

پل دندان چقدر زمان می برد؟

پل دندان نسبت به دیگر روش های ترمیم و جایگذاری کردن دندان های خراب شده و یا از بین رفته به مدت زمان کمتری نیاز است به طور مثال در روش جایگزین کردن دندان به کمک ایمپلنت کردن، حداقل بین 2 تا 6 ماه زمان نیاز است که اگر سینوس لیفت و یا پیوند استخوان صورت گیرد، این زمان به 9 ماه هم افزایش پیدا میکند، در صورتی که در بریح دندان با چنین مشکلاتی رو به رو نیستیم، ناگفته نماند که بعد از کشیدن دندان و یا جراحی دندان در هر روش درمانی که برای جایگزین کردن دندان از بین رفته صورت میگیرد باید به لثه جهت التیام و بهبود زمان داده شود تا با مشکلاتی مثل عفونت دهان و لثه بعد از بریج کردن رو به رو نشویم.

بعد از کشیدن دندان در روش پل کردن، 2 تا 3 ماه به منظور بهبود لثه باید صبر کرد، بعد از آن 2 یا 3 جلسه برای ترمیم و رسیدگی به دندان های مجاور صورت می گیرد. در بعد از جلسه اول یا دوم، 2 هفته به منظور قالب گیری دندان باید صبر کرد. به غیر از قالب گیری به شکل ساده، با استفاده لابراتوار این امکان وجود دارد در همان جلسه اول دندان های مورد نظر را قالب گیری و در کمتر از 2 هفته بعد از آن بتوان دندان های از بین رفته خود را بریج کرد.

برای خرید دندان مصنوعی پرزیدنت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

پل دندان

روند بریج کردن دندان

مراحل و نحوه بریج دندان به ترتیب به شرح زیر می باشد:

  • در مرحله اول در صورتی که دندان های اطراف فضای خالی، سالم باشد دندان پزشک آن دو دندان را برای قرار دادن روکش آماده می کند اما اگر این دو دندان به منظور حمایت از دندان مصنوعی مناسب نباشد، دندان پزشک مجبور می شود از طریق جراحی، ایمپلنت هایی را درون لثه قرار دهد.
  • در مرحله دوم دندان پزشک از دستگاهی برای تشکیل روکش دندان های اطراف فضای خالی و دندان مصنوعی استفاده میکند. به روکش دندان و دندان مصنوعی، بریج گفته می شود.
  • در طی مدت زمانی که قالب آماده شود که معمولا 2 هفته طول می کشد، پزشک یک قالب موقتی بر روی دندان های تراشیده و لثه برای جلوگیری از آسیب دیدگی قرار میدهد.
  • در مرحله اخر، بریج موقتی برداشته شده، و بریج های تشکیل شده بر روی دندان ها، چسبانده می شود.

روند بریج کردن دندان

برای خرید آکریل آکروسان سبز از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

مراقبت و نحوه تمیز کردن بریج دندان

در صورتی که دهان و دندان به طور مرتب مسواک زده شود و نخ دندان نیز مورد استفاده قرار گیرد از پوسیدگی دندان که عامل اصلی از بین رفتن بریج دندان است، جلوگیری می شود. اگر موارد فوق رعایت نشود، دندان های اطراف دندان مصنوعی پوسیده شده و احتمال دارد بریج دندان بیفتد.

در صورتی که موارد زیر رعایت شود، بریح دندان به مدت 10 سال با دوام خواهد ماند:

  • هر چند وقت بکیار برای جرم گیری به پزشک مراجعه شود.
  • هر روز دو مرتبه باید دندان ها را با خمیر دندان سیلیکای هیدراته شسته شود.
  • از رژیم غذایی که شامل مقدار زیادی شیرینی جات و مواد قندی است دوری شود.
  • هر روز یک بار از نخ دندان به منظور پاکسازی بیشتر جفره های دور دندان استفاده شود.

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۳۴۱۲۸۵۴ از کارشناسان با تجربه ما در توثکالا راهنمایی و مشاوره بخواهید. همچنین از طریق واتساپ توثکالا و اینستاگرام توثکالا هم ما در خدمت شما هستیم.

بازگشت به لیست