دسته بندی نشده

دستکش و لباس دندانپزشکی از تجهیزات دندانپزشکی

دستکش و لباس دندانپزشکی از تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی از مهم ترین لوازم کاری هر دندانپزشک است که خود به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. از جمله این موارد می توان به دستکش و لباس دندانپزشکی اشاره نمود که امروزه با نفوذ ویروس کرونا در محیط های مختلف به خصوص مراکز پزشکی ، اهمیت آن بیشتر شده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد تجهیزات دندانپزشکی شامل دستکش و لباس به عنوان تجهیزات پوششی بیشتر صحبت کنیم.

معرفی دندانپزشکی

دندانپزشکی یکی از رشته های مهم در علم پزشکی است که مربوط به مسائل دهان و دندان ها می شود. این بخش از علم پزشکی، به تشخیص و درمان بیماری های اجزای مختلف داخل دهان می پردازد و خود به گرایش های مختلفی تقسیم بندی می شود که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ارتودنسی

جراحی دهان ، فک و صورت

تشخیص بیماری دهان

اندودنتیست یا متخصص درمان ریشه

پروستودنتیست یا پروتز های دندانی و ایمپلنت

دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی

رادیولوژی

پاتولوژی و آسیب شناسی

اندودنتیکس یا درمان ریشه

امروزه دندانپزشکان ، یکی از مهم ترین اعضای جامعه را تشکیل می دهند که با ارائه خدماتی مانند عصب کشی ، پر کردن دندان ها ، ایمپلنت ، کاشت دندان ، لمینت و … ، مشکلات دهان و دندان بیماران را رفع می کنند.

جهت خرید آکریل آکروسان از سایت توثکالا بهترین سایت خرید و فروش مواد اولیه دندانپزشکی خرید کنید.

تجهیزات اولیه دندانپزشکی

لباس دندانپزشکی؛ تجهیزات ضروری و اولیه

یکی از مهم ترین بخش های کاری یک دندانپزشک ، تجهیزات حرفه او است که می توان گفت عملا دندانپزشک بدون داشتن تجهیزات دندانپزشکی نمی تواند کاری را از پیش ببرد. به عنوان مثال دندانپزشک برای انجام یک عصب کشی که می تواند پایه کار برای پر کردن دندان ها باشد ، توربین و آنکل دندانپزشکی و همچنین دستگاه مکش دارد.

از جمله تجهیزات پزشکی همچنین می توان به موارد مختلفی اعم از موارد زیر اشاره نمود:

دستکش و لباس دندانپزشکی مناسب

آینه دهان

انبرک دندانپزشکی

اسکالر

دریل دندانپزشکی

قالب ها

سرنگ

فرز ها

اسکیلر ها

الواتورها

پروب ها

رترکتور ها

هندپیس

تورک رنج ها

و …

برای خرید دندان مصنوعی از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

لباس دندانپزشکی مناسب

دستکش و لباس دندانپزشکی مناسب

همانطور که در بخش بالا هم اشاره کردیم ، لباس و دستکش دندانپزشکی یکی از تجهیزات این بخش از علم پزشکی است که امروزه ، به خصوص با شیوع ویروس کرونا ، استفاده از آنها ضروری شده است. همانطور که می دانید ، محیط های درمانی عموما به علت رفت و آمد بیماران ، مستعد آلودگی های مختلفی اعم از ویروس ها ، باکتری ها ، قارچ ها و … است. بنابراین بسیار مهم است تا تجهیزات و لباس دندانپزشکی در این مراکز به کار گرفته شود.

این تجهیزات می توانند به عنوان وسایلی پوششی مورد استفاده قرار گرفته و دندانپزشک را از محیط بیرون خود ایزوله سازند. دندانپزشک موظف است ، به خصوص در این دوره کرونا ، اقدام به خرید وسایل بهداشت شخصی به منظور محافظت از خود و جلوگیری از نفوذ بیماری به دیگران استفاده نماید.

برای خرید دندان مصنوعی ایوکلار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

دستکش و لباس دندانپزشکی

ویژگی های لباس دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی خود به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که با توجه به شرایط و وضعیت برهه زمانی و خدماتی که ارائه می کنند ، با یکدیگر متفاوت هستند.

به طور کلی در مورد ویژگی های تجهیزات دندانپزشکی باید گفت این تجهیزات:

تجهیزات دندانپزشکی به خصوص وسایل پوششی و محافظ شخصی باید سبک اما در عین حال مقاوم باشند.

این تجهیزات خود انواع مختلفی دارند که بهترین آنها ، تجهیزاتی هستند که دست ها را اذیت نکنند. به خصوص دندانپزشکان که بیشترین فعالیت های خود را با دستان خود انجام می دهند.

تجهیزات دندانپزشکی با کیفیت معمولا از شرکت های خارجی به صورت محصولات وارداتی تامین می شوند که با توجه به تعرفه و سهم هر دندان پزشک ، می تواند آنها را سفارش دهد.

پوشش بدن و دست ها باید طوری باشد که بتواند کاملا آن ها را پوشانده و در برابر محیط بیرونی ایزوله کند.

همچنین ویژگی دیگر تجهیزات ، لباس و دستکش مناسب دندانپزشکی ، آن است که به صورت یکبار مصرف هستند و بعد از هر عملیات ، باید تعویض گردند.

برای خرید آکریل آکروسان سبز از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

راهنمای انتخاب لباس دندانپزشکی

انواع دستکش و لباس مناسب دندانپزشکی

همانطور که گفتیم ، دستکش و لباس های مناسب دندانپزشکی ، خود به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که در مورد آنها می توان گفت:

دستکش های لاتکس: این دستکش ها از جنس لاستیک بوده و برای کارهای صنعتی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع دستکش ممکن است برای بعضی افراد ، حساسیت های پوستی ایجاد کند.

دستکش نیتریل: دستکش هایی هستند که از مواد مصنوعی ساخته شده و هیچ گونه حساسیتی ایجا نمی کنند. این دستکش های یکبار مصرف ، در برابر پارگی و سوراخ شدن مقاوم هستند.

دستکش وینیل: جنس این دستکش از پلی وینیل کلراید است که طول عمر و ایمنی بالایی ندارند.

دستکش یکبار مصرف نایلونی

دستکش جراحی

دستکش ارتوپدی

دستکش HIV

همچنین در مورد انواع لباس مناسب دندانپزشکی می توان گفت:

لباس های محافظ و مناسب دندانپزشکی می توانند شامل لباس هایی از جمله کلاه های جراحی ، عینک های ایمنی و شیلدها ، کاور های کفش ، ماسک ها و … شوند.

همچنین این نوع لباس ها در دسته بندی دیگر می توانند در انواع روپوش ها یا اسکراب های بیمارستانی ، روکش های آستین دار ، روپوش های جراحی ، لباس های یک تکه یا سرهمی و همچنین روپوش های آزمایشگاهی تقسیم شوند.

دندانپزشکان برای جلوگیری از نفوذ بیماری ها و آلودگی های موجود در محیط به خصوص در شرایط کنونی بیماری ، از پوشش های یکبار مصرف دستکش و لباس ، شیلد های صورت و ماسک استفاده می کنند که می تواند برای این حرفه مناسب باشد.

برای خرید دندان مصنوعی کمان دنت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

لباس مناسب دندانپزشکی

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۳۴۱۲۸۵۴ از کارشناسان با تجربه ما در توثکالا راهنمایی و مشاوره بخواهید. همچنین از طریق واتساپ توثکالا و اینستاگرام توثکالا هم ما در خدمت شما هستیم.

 

بازگشت به لیست