دسته بندی نشده

کنار آمدن با دندان مصنوعی و روش های آن

کنار آمدن با دندان مصنوعی

کنار آمدن با دندان مصنوعی چگونه است؟ دندان مصنوعی به جای دندان های طبیعی قرار می گیرد در ابتدا ابزاری ناآشنا و جدید برای بدن محسوب می شود لذا چنین احساس به دست می آید که یک شی اضافه در دهان قرار داده شده باشد در اینجاست که موضوع کنار آمدن با دندان مصنوعی مطرح می شود، دیر یا زود با دندان مصنوعی خود، کنار خواهید آمد اما  برخی افراد به دنبال این هستند که سریعتر کنار آمدن با دندان مصنوعی انجام شود تا بتوانند از مزیت های آن برخوردار شوند در این مقاله قصد داریم که به نحوه کنار آمدن با دندان مصنوعی و راهکارهای آن اشاره داشته باشیم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

دندان مصنوعی

عدم مراقبت کافی از دندان ها، مشکلات ژنتیکی و یا حوادث مختلف ممکن است که سبب شود تا شما دندان های طبیعی خود را از دست بدهید، ادامه زندگی بدون دندان قطعا سخت است چرا که دندان ها در مهمترین نیاز بدن یعنی خوردن غذا نقش اساسی دارند و علاوه بر این دندان ها نقش بسزایی در حفظ زیبایی افراد دارند لذا در نبود دندان های طبیعی، باید به سراغ جایگزین این دندان ها یعنی دندان های مصنوعی رفت. دندان های مصنوعی هر چند کارکرد و نقشی عین دندان های طبیعی نخواهند داشت ولی می توانند از لحاظ کارکرد و زیبایی جایگزین مناسبی برای دندان های طبیعی باشند. استفاده از دندان های مصنوعی فارغ از مشکل نیست اولین مسئله ای که معمولا در مورد استفاده از این دندان ها وجود دارد مسئله کنار آمدن با دندان مصنوعی است.

برای خرید دندان مصنوعی بتا دنت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

روش کنار آمدن با دندان مصنوعی

کنار آمدن با دندان مصنوعی

پس از این که دندان های مصنوعی به صورت کامل، جایگزین دندان های طبیعی شد، در وهله اول بسیاری از افراد احساس راحتی نخواهند داشت و چنین تصور خواهند کرد که یک شی اضافی در دندان ها قرار داده شده است. در اینجاست که موضوع کنار آمدن با دندان مصنوعی مطرح می شود. برخی از افراد چنین تصور می کنند که این نوع احساس برای همیشه در آنها باقی می ماند لذا ممکن است که در این مورد نگرانی داشته و بارها به دندانپزشک مراجعه کنند اما توجه داشته باشید که عادت کردن به دندان مصنوعی نیازمند صبر و حوصله است و چند هفته طول می کشد تا شما این عضو را بپذیرد و به آن عادت کنید.

در ابتدا ممکن است احساس کنید که دندان ها شل هستند و یا احساس درد در لثه های خود داشته باشید و یا این که بزاق شما بیش از حد، تولید شود دقت داشته باشید که این موارد طبیعی هستند و برای بسیاری از افراد رخ می دهد و لذا نباید نگرانی داشته باشید چرا که به مرور زمان کاهش پیدا خواهد کرد. با این وجود رعایت چندین نکته که در ادامه ذکر می شود، در کنار آمدن با دندان مصنوعی به شما کمک خواهد کرد.

برای خرید آکریل آکروسان قرمز از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

 

کنار آمدن با دندان مصنوعی چگونه است؟

صبر اولین راهکار کنار آمدن با دندان مصنوعی

صبر، اولین راهکاری است که در کنار آمدن با دندان مصنوعی باید مورد استفاده قرار بگیرد. بسیاری از افرادی که در روزهای اول استفاده از دندان مصنوعی هستند ممکن است در موارد متعددی از جمله حرف زدن، خوردن غذا و… دچار مشکل شوند حتی برخی از افراد ممکن است که به دلیل تغییر ظاهر خود به دلیل استفاده از دندان های مصنوعی خجالت زده هم شوند. در مواردی احساس درد نیز در لثه های شما وجود خواهد داشت اما باید دقت داشته باشید که تمامی این موارد طبیعی است و برای همه کسانی که از دندان مصنوعی استفاده می کنند می تواند رخ دهد.

لذا شما در روزهای ابتدایی باید از راهکار صبر در جهت عادت به دندان مصنوعی استفاده کنید. برخی از افراد ممکن است که در روزهای ابتدایی به دلیل عدم کنار آمدن با دندان مصنوعی بارها این دندان ها را از دهان خود خارج کنند که خود عاملی در دیر عادت کردن به دندان مصنوعی تبدیل خواهد شد. در صورت این که احساس ناراحتی زیاد کردید توصیه می شود روزی بیشتر از شش ساعت آن هم به فاصله کوتاه، دندان های مصنوعی را از دهان خود خارج نکنید.

برای خرید دندان مصنوعی ایوکلار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

راهکار کنار آمدن با دندان مصنوعی

مصرف غذای مناسب برای عادت کردن به دندان مصنوعی

یکی از مواردی که به شما در جهت کنار آمدن با دندان مصنوعی کمک می کند، مصرف غذای مناسب است، از دست دادن دندان های طبیعی به معنی از دست دادن سلامتی نیست و وقتی که شما برای آنها جایگزینی را انتخاب کرده اید بهتر است که کم کم خوردن غذاهای مناسب را آغاز کنید تا بتوانید به راحتی از دندان های خود استفاده کنید. برای همین لازم است که ابتدا از لقمه های کوچک برای جویدن استفاده کنید سپس می توانید از لقمه های معمولی که همیشه استفاده می کنید استفاده کنید.

همچنین در ابتدا توصیه می شود که استفاده از غذاهای نرم را در دستور کار قرار دهید و به تدریج می توانید از غذاها و میوه های سخت مثل گوشت قرمز و سیب نیز استفاده کنید. نکته ی مهمی که در مصرف غذا باید مورد توجه قرار گیرد این است که از هر دو طرف دندان های خود باید به صورت یکسان استفاده کنید این گونه استفاده سبب می شود که دندان های مصنوعی به یک طرف، کج نشوند.

کنار آمدن با دندان مصنوعی با مصرف غذای مناسب

آواز خواندن با دندان مصنوعی

یکی از روش هایی که برای کنار آمدن با دندان مصنوعی توصیه می شود آواز خواندن است. همانطور که گفته شد استفاده از دندان مصنوعی در روزها و هفته های اول ممکن است که در حرف زدن شما و ادای برخی از واژه ها توسط شما مشکل ایجاد کند، لذا آوازخوانی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید کلمات خاص را به راحتی ادا کنید.

گونه ها را تمرین دهید

یکی از کاربردهای گونه ها این است که زمانی که برای بلعیدن غذا، اقدام می کنید سبب می شود که غذا به طرف گلو، هدایت شود. تمرین دادن به عضلاتی که در گونه مستقر هستند در هفته های ابتدایی استفاده از دندان مصنوعی و یا حتی قبل از استفاده از آن می تواند به شما در کنترل به هدایت مواد غذایی به سمت گلو کمک شایانی کند. در صورتی که با گذاشتن دندان مصنوعی در قسمت گونه ها احساس درد داشتید، حتما به دندانپزشک مراجعه کنید.

برای خرید دندان مصنوعی پرزیدنت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

 

استفاده از چسب مناسب

در صورتی که مجبور به استفاده از چسب ها و یا کرم های دندانپزشکی باشید، حتما در این مورد با دندانپزشک خود مشورت کنید. در استفاده از چسب ها دقت داشته باشید که چه میزان استفاده از چسب ها و کرم ها موجب کاهش درد می شود تا زمانی که شما به دندان های مصنوعی عادت کنید در صورتی که دندان های شما نامتناسب هستند استفاده از چسب توصیه نمی شود و حتما برای عادت کردن و تنظیمات بیشتر در چندین جلسه به دندانپزشک خود مراجعه داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۳۴۱۲۸۵۴ از کارشناسان با تجربه ما در توثکالا راهنمایی و مشاوره بخواهید. همچنین از طریق واتساپ توثکالا و اینستاگرام توثکالا هم ما در خدمت شما هستیم.