دسته بندی نشده

مزایا و معایب چسب دندان مصنوعی

چسب دندان مصنوعی

بعد از این که مدتی از دندان مصنوعی استفاده کردید به علت تحلیل رفتن لثه ها و یا کیفیت نامناسب آن، ممکن است دندان مصنوعی دیگر به خوبی بر روی لثه های شما قرار نگیرد. چسب های دندان مصنوعی به خوبی فاصله ی بین دندان ها و لثه را پوشش می دهد و این مشکل را رفع میکند.چسبی که برای دندان مصنوعی انتخاب می شود باید از جنس مناسبی باشد. ماده اصلی چسب دندان مصنوعی زینک می باشد که به صورت کرمی یا پودری بر روی دندان قرار می گیرد میزان زینک زیاد برای بدن مضراست از این رو تهیه یک چسب دندان های مصنوعی مرغوب بسیار مهم است.

تاریخچه دندان مصنوعی

زمانی که فردی دندان های خود را از دست می دهد برای غذا خوردن و ادامه حیات نیاز به دندان مصنوعی دارد. به طور کل دو مدل دندان مصنوعی برای فک بالا و پایین وجود دارد.قدیمی ترین پروتز دندان مصنوعی مربوط می شود به 2500 سال پیش از مسیح، در حدود 700 سال قبل از میلاد مسیح در ایتالیا اولین نمونه های دندان مصنوعی ابداع شد به این صورت که دندان انسان یا حیوان را به وسیله سیم به لثه متصل می کردند. بعد از آن در ژاپن دندان مصنوعی را از چوب می ساختند. اولین دندان مصنوعی به شکل امروزی توسط رئیس جمهور آمریکا استفاده می شد که مواد اولیه آن از دندان حیوانات ساخته شده بود.

تاریخچه دندان مصنوعی

چسب دندان های مصنوعی

همان طور که گفته شد یکی از دلایل استفاده از چسب دندان مصنوعی به علت تحلیل رفتن لثه ها و فک می باشد. معمولا فک پایین بیشتر از فک بالا دچار عقب نشینی لثه ها می شود از این رو بیشتر بیماران از لق خوردن دندان مصنوعی در فک پایین شکایت می کنند. با استفاده از چسب دندان این مشکل به طور کامل رفع می شود و آن فضای خالی که موجب لق خوردگی دندان مصنوعی می شود به طور کامل رفع می شود. چسب مخصوص دندان از مواد غیر سمی ساخته می شود. زمانی که با استفاده از چسب، دندان را در جایگاه خود ثابت نگه می دارید سبب جلوگیری از تکان خوردن دندان به هنگام خوردن نوشیدنی می شود.

خاصیت چسبندگی چسب مخصوص دندان بسیار بیشتر از بزاق دهان است. چسب دندان سبب افزایش استحکام دندان مصنوعی در جای خود می شود و از حرکت دندان مصنوعی جلوگیری می کند. پروتز به بافت لثه به خوبی چسبیده می شود زیرا بزاق دهان نیز حالت چسبندگی دارد و به دندان مصنوعی نیز می چسبد. امروزه چسب مناسب دندان مصنوعی در برندهای مختلفی تولید می شود و هر یک از انواع این چسب ها دارای فرمولاسیون خاص خود هستند.

برای خرید دندان مصنوعی ایوکلار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

چسب دندان های مصنوعی

انواع چسب های دندان مصنوعی

چسب های دندان مصنوعی در سه حالت خمیری، پودری و پد تولید می شود. معمولا برندهای مختلف چسب دندان هر سه شکل چسب مصنوعی را به بازار عرضه می کنند. برای استفاده از چسب خمیری، تیوب آن را مانند خمیر دندان فشار دهید بعد از اینکه خمیر از آن خارج شد گلوله های آن را بر روی لثه یا دست دندان مصنوعی قرار می دهند. سپس دندان مصنوعی را داخل دهان می برند و آن را بر روی لثه ها فشار می دهند بدین ترتیب چسبندگی آن بر روی لثه بیشتر می شود.

سعی کنید خمیری را که بر روی دندان مصنوعی قرار می دهید به اندازه باشد چنانچه خمیر از کناره های دندان مصنوعی بیرون بریزد موجب حالت تهوع در فرد می شود. علاوه بر این مقدار زیاد خمیر دندان جویدن فرد را دچار مشکل می کند و همین امر سبب فرسودگی دندان مصنوعی می شود. پد چسب مصنوعی به راحتی بر روی لثه ها قرار می گیرند پودر چسب مصنوعی زمانی که با آب ترکیب می شوند حالت خمیری می گیرند و به این صورت می توانید بر روی دندان مصنوعی قرار دهید.

برای خرید دندان مصنوعی کمان دنت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

 

انواع چسب های دندان مصنوعی

نکات مهم کاربرد چسب مخصوص دندان مصنوعی

·       قبل از استفاده از چسب حتما دندان مصنوعی خود را تمیز کنید

·       معمولا نیازی نیست که چسب دندان را بر روی پروتز تجدید کرد. چسب برای تمام طول روز پاسخگو است اما گاهی اوقات فک پایین به دلیل جویدن بیش از حد نیاز دارد تا مجددا از چسب برای آن استفاده کرد.

·       در ابتدا از میزان کم چسب بر روی دندان استفاده کنید تا میزان دقیق چسب را بتوانید تخمین بزنید.

·       برای استفاده از چسب به مقدار درست بر روی سطح پروتز علامت گذاری کنید

·       همانطور که گفته شد هر برندی، چسبی با فرمولاسیون خاص را ارائه می دهد به همین علت قبل از استفاده توضیحات چسب را مطالعه کنید.

·       به هیچ وجه از چسب به میزان بیش از حد استفاده نکنید.

·       سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که در ترکیبات آن زینک نباشد.

زینک یکی از ترکیبات ضروری برای بدن است اما استفاده بیش از اندازه از این ماده سبب آسیب رسیدن به سیستم عصبی بدن می شود.زمانی که شما در مدت زمان کوتاهی از چسب دندان به مقدار زیاد استفاده کنید به بدن شما آسیب می رسد حد استاندارد استفاده از چسب دندان به میزان یک تیوب به مدت 2 ماه است.

برای خرید آکریل آکروسان سبز از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

کاربرد چسب مخصوص دندان مصنوعی

مزایای استفاده از چسب مخصوص دندان مصنوعی

·       چسب اتصال دندان به لثه را قوی تر می کند و شما راحت تر غذایتان را می جوید.

·       با استفاده از چسب، دندان مصنوعی در دهان لق نمی خورد و از خشکی بیشتر دهان فرد جلوگیری می کند.

·       افراد مسن و کسانی که به هردلیلی دندان خود را از دست داده اند به تدریج اعتماد بنفس خود را از دست میدهند و در صحبت کردن هم دچار مشکل میشوند.چسب دندان سبب افزایش اعتماد بنفس این افراد می شود.

برخی از افراد نباید از چسب مخصوص دندان استفاده کنند زیرا برای آنها مضر است.این افراد عبارتند از:

·       افرادی که دندان مصنوعی آنها کیفیت لازم را ندارد.

·       افرادی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی کنند و در داخل دهان آنها زخم وجود دارد.

·       ممکن است به یکی از ترکیبات چسب آلرژی داشته باشند.

مزایای استفاده از چسب مخصوص دندان مصنوعی

برای خرید دندان مصنوعی ایده آل ماکو از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

نحوه استفاده از چسب های دندان مصنوعی

دندان مصنوعی را از شب قبل به خوبی شست و شو دهید سپس در لیوان حاوی آب قرار دهید صبح به مقدار مناسب چسب بر روی دندان مصنوعی بریزید و در دهان خود قرار دهید. به هنگام خرید چسب دندان نوعی را انتخاب کنید که فاقد زینک باشد.از آن جایی که استفاده از چسب دندان چندان رایج نیست شرکت های تولید کننده این محصول بسیار کم می باشند.

برخی از شرکت های معروف تولید کننده چسب دندان عبارتند از: گورکا، فیکسودنت، داینابیس و… قیمت چسب دندان با توجه به حجم مواد، ترکیبات مواد، شرکت تولید کننده، قیمت دلار و…متغیر است .به هنگام خرید کالا حتما به علامت استاندارد آن توجه کنید محصول مورد نظر را از وب سایت ها و فروشگاه های معتبر خریداری کنید.محصولات فیک سبب آسیب رساندن به فرد می شوند. وب سایت ما تنوع بالایی در محصولات چسب مخصوص دندان مصنوعی دارد و انواع چسب را با قیمت مناسب به شما ارائه می دهند.

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۳۴۱۲۸۵۴ از کارشناسان با تجربه ما در توثکالا راهنمایی و مشاوره بخواهید. همچنین از طریق واتساپ توثکالا و اینستاگرام توثکالا هم ما در خدمت شما هستیم.