دسته بندی نشده

چگونه نوری سالم و متعادل در مطب دندانپزشکی داشته باشیم

چگونه نوری سالم و متعادل در مطب دندانپزشکی داشته باشیم

چگونگی تولید نوری سالم و متعادل در مطب دندانپزشکی به طوری که این نور بتواند احساس خوب و خوشایندی در بیماران ایجاد کند، برای دندانپزشکان اهمیت زیادی دارد. با تولید نوری متعادل و استاندارد در کلینیک های دندانپزشکی می توان از بروز سردرد، خستگی چشم، گردن درد، فشار محیطی و کمر درد که معمولاً اکثر دندانپزشکان به آن دچار می شوند، جلوگیری کرد. به همین دلیل در این مقاله به معرفی روش ها و راهکارهایی برای ایجاد نوری سالم و متعادل در مطب دندانپزشکی پرداخته ایم.

به منظور خرید و کسب اطلاع از قیمت آکریل ایوکلار قرمز کلیک کنید.

میزان نور کافی برای داشتن نوری سالم و متعادل در مطب دندانپزشکی

در مطبها و کلینیک های پزشکی و دندانپزشکی نور کافی مقدار نوری است که بتوان با استفاده از آن تمام جزئیات موجود را با چشم غیر مسلح مشاهده کرد. این در حالیست که میزان قدرت روشنایی برای یک مکان تجاری باید کمتر از هزار لوکس و در یک کلینیک درمانی این عدد به ده تا صد و شصت هزار لوکس افزایش می یابد. به عبارت دیگر میزان نورپردازی کلینیک دندانپزشکی باید به شدت نور خورشید در یک روز تابستانی باشد.

قدرت روشنایی مورد نیاز برای مکان ها و فعالیت های گوناگون، متغیر بوده تا بتوان اقدامات لازم را به بهترین نحو ممکن انجام داد. تولید نوری سالم و متعادل در مطب دندانپزشکی به دلایل کاهش خستگی چشم، اطمینان از تشخیص دقیق و موقعیت ارگونومیک آسان صورت می گیرد.

جهت اطلاع از قیمت مایع آکریل آکروسان و خرید این محصول از توثکالا روی لینک کلیک کنید.

نوری سالم و متعادل در مطب دندانپزشکی توثکالا

اصول نورپردازی مطب دندانپزشکی

برای ایجاد نوری سالم و متعادل در مطب دندانپزشکی باید دقت کنید که روشنایی تمام قسمت های مطب به صورت همگن باشد. چراکه فضاهای خیلی روشن و یا خیلی تاریک حال بیماران را پریشان خواهد کرد. به همین دلیل توصیه ما به شما استفاده از نورهایی با توزیع نور نرم تر نسبت به نور مستقیم می باشد. در بسیاری از مواقع شما می توانید با رعایت جزئیات خیلی کوچک تفاوت خیلی بزرگ و قابل توجهی را در نورپردازی کلینیک دندانپزشکی خود ایجاد کنید. به عنوان مثال اگر در کابینت ها از نورهای توکار استفاده کنید، جلوه ای مدرن و بسیار زیبا را در اتاق درمان خود ایجاد خواهید کرد.

اگر می خواهید که در اتاق جراحی میزان استرس بیمار خود را کاهش دهید و احساس خوشایندی بیشتری را در او ایجاد کنید، طراحی یک پنجره بزرگ در اتاق و یا نصب یک تابلو بزرگ می تواند به شما در این امر کمک زیادی کند.

برای خرید مایع آکریل آکروسان قرمز از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

اصول نورپردازی مطب دندانپزشکی توثکالا

نوری سالم و متعادل در مطب دندانپزشکی با استفاده از نور طبیعی پنجره ها

استفاده از نور طبیعی پنجره ها یکی از بهترین روش ها برای ایجاد نوری سالم و متعادل در مطب دندانپزشکی می باشد. شما می توانید با استفاده از این نور ضمن افزایش راحتی و آرامش بیمار خود، میزان سایه ها را نیز کاهش دهید.

برای اینکه بتوانید نور پنجره را به صورت متعادل به محیط مطب خود راه دهید، بهترین کار این است که جهت گیری پنجره های اتاق های درمان را به سمت شمال طراحی کنید. این کار به این دلیل توصیه می شود که پنجره های شرقی نور بسیار شدیدی را در صبح ها به اتاق هدایت می کنند و اعتماد چندانی نیز به پنجره های غربی وجود ندارد. پنجره های جنوبی نیز گزینه مناسبی برای فصل زمستان به شمار می روند.

به طور کلی طراحی نورپردازی کلینیک دندانپزشکی باید به نحوی باشد که هیچگونه سایه ای تولید نکند و مانع از درد چشم دندانپزشک و بیمار شود.

برای خرید دندان مصنوعی سوپر برلیان از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

دندان مصنوعی ایرانی و خارجی

نور متمرکز برای مطب دندانپزشکی بهتر است یا نور گسترده؟

به طور کلی برای طراحی نورپردازی یک کلینیک دندانپزشکی از نورپردازی کلی و نورپردازی نقطه ای استفاده می شود.

برای ایجاد نورپردازی کلی می توانید اقدام به طراحی تعدادی نور توکار سقفی نمایید.

این در حالیست که تولید نورپردازی نقطه ای و یا موردی شرایط خاصی دارد که این شرایط عبارتند از:

·        استفاده از نورهای با شدت بالا

·        تنظیم شدت نور در سطوح مختلف

·        قابل حمل بودن نور در تمام زوایا

·        پایین بودن اتلاف گرما

هر کدام از این نورها (نور متمرکز و نور گسترده) برای یک هدف خاصی طراحی شده اند و مزایا و معایب خاص خود را دارند. به عنوان مثال در نورپردازی متمرکز از منابع نور کوچک استفاده می شود که به راحتی می توانند بر روی هدف خود متمرکز شوند. اما نکته منفی این نوع نورپردازی ایجاد کنتراست سخت و سایه های تیره بر روی سطوح مجاور می باشد.

این در حالیست که نورپردازی گسترده از ایجاد تابش خیره کننده و سایه های تاریک جلوگیری می کنند ولی برای انتقال این نور به مناطقی که دسترسی به آنها سخت است، نیاز به تنظیم بیشتری وجود دارد.

نور چراغی که در یونیت دندانپزشکی نصب شده است، بیشترین میزان نور یکنواختی که دهان بیماران را با تولید کمترین میزان سایه روشن می کند.

برای خرید  دندان مصنوعی ناتورا از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

مواد ترمیمی و پروتز دندانپزشکی

تاثیر دقت رنگ ها برای داشتن نوری سالم و متعادل در مطب دندانپزشکی

یکی از مهمترین اهدافی که در نورپردازی مطب دندانپزشکی باید به آن توجه شود، ارائه رنگ های بافت کاملاً طبیعی می باشد. برای تولید این رنگ بافت طبیعی و همچنین نوری سالم و متعادل دندانپزشکی بهترین روش استفاده از نور سفید می باشد.

شاخص رندر رنگ (CRI) یک نوع شاخص برای اندازه گیری میزان تاثیر منبع نور در بازتاب رنگ از اشیاء گوناگون در مقایسه با یک منبع نور ایده آل یا طبیعی، می باشد. از آنجایی که نور خورشید ارائه رنگ کاملی دارد، میزان این شاخص معمولاً 100 در نظر گرفته می شود. به همین دلیل تولید نوری سالم و متعادل در مطب دندانپزشکی مستلزم ایجاد نوری با CRI بالا می باشد تا دندانپزشکان بتوانند به طور کاملا دقیق و واضح حفره دهان بیماران را مشاهده کنند.

برای خرید دندان مصنوعی سوپر نیوکلار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

مراحل تنظیم هدلایت همراه با نور یونیت به منظور تولید نوری سالم در مطب دندانپزشکی

اگر می خواهید که نوری سالم و متعادل در مطب دندانپزشکی ایجاد کنید لازم است که مراحل زیر را برای تنظیم هدلایت و نور یونیت انجام دهید.

·        در ابتدا هدلایت و نور یونیت را خاموش کنید.

·        در مرحله بعد اول هدلایت را روشن و آن را تا زمانی که روشن به نظر برسد، تنظیم کنید. سپس شدت آن را برای تعیین آناتومی دندان به تدریج کاهش دهید.

·        نور یونیتی را با نور کم روشن کرده و موقعیت آن را به طور مستقیم در بالای حفره دهان بیمار و در فاصله هفتاد سانتی متری تنظیم کنید. (لازم به ذکر است که هدلایت باید روشنایی بیشتری نسبت به نور یونیت داشته باشد.)

·        برای از بین بردن سایه و همچنین بهبود وضعیت دندانپزشک باید یک منبع نور از زاویه دیگری فراهم کنید.

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق

با ما در ارتباط باشید. برای اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و خرید محصولات تجهیزات دندان سازی، با توثکالا تماس بگیرید. همواره بهترین تجهیزات دندان سازی با کیفیت را از ما بخواهید.

بازگشت به لیست