دسته بندی نشده

آشنایی با انواع دندان مصنوعی و ویژگی های آنها

آشنایی با انواع دندان مصنوعی و ویژگی های آنها

دندان مصنوعی، دندانی است که به عنوان یک جایگزین مناسب برای دندان های از دست رفته انسان مورد استفاده قرار می گیرد. این دندان ها کاملا رنگ و ظاهری مشابه با دندان های طبیعی دارند. در ادامه این مقاله می خواهیم شما را با انواع دندان مصنوعی و ویژگی هر کدام از آنها بیشتر آشنا کنیم. اگر شما هم به دلیل از دست دادن بخشی و یا تمام دندان های خود ناچار به استفاده از انواع دندان مصنوعی هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

انواع دندان مصنوعی و ویژگی های آن

قبل از معرفی انواع دندان مصنوعی و ویژگی هر کدام از آنها بهتر است که در ابتدا با بدانید که دندان مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد؟

دندان مصنوعی که اصطلاحا به آن دندان برساخته نیز گفته می شود، یک عضو مصنوعی است که برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع دندان معمولا از جنس پلاستیک بوده و به صورت سفارشی ساخته شده و بر روی لثه ها قرار داده می شود. دندان های مصنوعی هم به صورت کامل و هم به صورت تکه ای قابل طراحی هستند که نوع کامل آنها در صورت از دست دادن تمام دندان ها و نوع تکه ای آن در صورت باقی ماندن تعدادی از دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. دندان های مصنوعی عملکردی مشابه با دندان های طبیعی دارند و استفاده از آنها مانع از افتادگی گونه و لب های ناشی از نبود دندان ها می شود.

ساخت و طراحی انواع دندان مصنوعی توسط تکنسین دندانپزشکی و از قالب گیری از دهان انجام می شود. معمولا دندان سازها تمام تلاش خود را می کنند که دندان های مصنوعی ساخته شده رنگ و ظاهری مشابه با دندان های طبیعی بیمار داشته باشند. هر کدام از بیماران با توجه به وضعیت دندان های خود و تعداد دندان های از دست رفته به دندان مصنوعی کامل و یا جزئی نیاز پیدا خواهند کرد. به همین دلیل دندانپزشک ها قبل از قالب گیری توصیه ها و نکات لازم را در اختیار بیماران خود قرار می دهند.

برای خرید دندان مصنوعی گلامور ایده آل ماکو از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

دندان مصنوعی ایرانی و خارجی

دندان مصنوعی فوری کامل؛ یکی از انواع دندان مصنوعی بسیار پرکاربرد

همانطور که گفتیم این نوع دندان مصنوعی در زمان هایی که فرد تمام دندان های فک بالا و پایین خود را از دست داده باشد، مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از موارد دندانپزشکان می توانند بلافاصله بعد از کشیدن تمام دندان های طبیعی خراب و پوسیده، دندان مصنوعی جدید را جایگزین کنند. به عبارت دیگر نیازی نیست که بیمار مدتی را برای ترمیم لثه ها و یا ساخت دندان متحرک در انتظار بماند. این نوع از انواع دندان مصنوعی تمام لثه ها و استخوان فک را پوشش می دهند.

علی رغم اینکه دندانپزشک در طول مدت جلسات دندانپزشکی وضعیت دهان و استخوان فک بیمار را مورد ارزیابی قرار می دهد و بعد از آن اقدام به سفارش ساخت دندان مصنوعی می کند. ولی با این حال باز هم ممکن است که بعد از مدتی فک بیمار تحلیل برود که این شرایط معمولا در 6 ماه اول بعد از قرار دادن دندان مصنوعی بر روی لثه ها اتفاق می افتد. در صورت بروز چنین شرایطی لازم است که دندان های مصنوعی شما ترمیم و یا با یک دندان دیگر جایگزین شوند.

برای خرید دندان مصنوعی بتا دنت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

خرید محصولات دندانپزشکی و دندانسازی

دندان‌ مصنوعی معمولی کامل چه ویژگی هایی دارد؟

برخی از مواقع دندانپزشکان برای جلوگیری از تحلیل لثه ها و دوباره کاری به بیماران توصیه می کنند که مدتی را صبوری کرده تا لثه هایشان ترمیم شود. اگرچه در این حالت ممکن است که بیمار تا چندین ماه هیچ دندانی در دهان خود نداشته باشد، اما بعد از گذشت این مدت می توانند این اطمینان را داشته باشند که دندان مصنوعی متحرک به نحو احسنت در دهانشان قرار می گیرد و نیازی به انجام اصلاحات بعدی نخواهند داشت.

برای خرید دندان مصنوعی ایده آل ماکو از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

دسته بندی توثکالا

ویژگی دندان‌ مصنوعی بر پایه ایمپلنت

در خیلی از موارد پیش می آید که دهان بیمر بافت استخوانی خود را از دست می دهد و یا اینکه بافت کافی برای قرار دادن دندان مصنوعی وجود ندارد و یا اینکه دندان های متحرک معمولی نمی توانند به خوبی در دهان بیمار جای بگیرند، دندانپزشکان به منظور تثبیت دندان های مصنوعی متحرک از ایمپلنت استفاده می کنند. تعداد ایمپلنت های مورد استفاده در این شرایط بستگی به وضعیت فک بیمار دارد که به طور معمول از 4 تا 6 ایمپلنت بر روی هر کدام از فک های بالا و پایین استفاده می شود. این ایمپلنت ها به خوبی می توانند دندان های متحرک را در جای خود تثبیت کنند.

در این حالت نیز مانند ایمپلنت دندان یک سوراخ بر روی لثه ایجاد می شود تا دندانپزشک بتواند به استخوان فک بیمار دسترسی داشته باشد تا بتواند یک ریشه تیتانیومی مصنوعی را در استخوان فک قرار دهد. معمولا 2 تا 6 ماه زمان برای ترمیم استخوان فک و جوش خوردن آن نیاز است و بعد از آن به راحتی می توان دندان های متحرک را بر روی این ایمپلنت ها قرار داد.

برای خرید دندان مصنوعی بتا دنت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

دندان مصنوعی پژون

دندان‌های مصنوعی جزئی چه ویژگی هایی دارند؟

یکی دیگر از انواع دندان مصنوعی، دندان مصنوعی جزئی بوده که این دندان در زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که فرد بیمار هنوز تعداد محدودی از دندان های طبیعی خود را داشته باشد. در چنین مواقعی معمولا دندانپزشکان از دندان مصنوعی متحرک جزئی برای پر کردن فضاهای خالی بین دندان ها استفاده می کنند.

این نوع از دندان های متحرک از یک فلز و یا سینی پلاستیکی ساخته می شوند که تعدادی دندان متحرک به آن متصل شده است. در کناره های این دندان ها گیره های فلزی برای متصل کردن آنها به دندان های طبیعی وجود دارد. بیماران می توانند این دندان ها را هر زمان که می خواهند از دهان خود خارج کنند. بر برخی از مواقع دندانپزشکان برای تثبیت هر چه بهتر دندان های مصنوعی جزئی از روکشی بر روی دندان های طبیعی باقی مانده استفاده می کنند.

برای خرید دندان مصنوعی ایوکلار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

دندان مصنوعی یاماهاچی

نحوه نگهداری و مراقبت از انواع دندان مصنوعی

در صورتی که بعد از مدتی استفاده از انواع دندان مصنوعی، دندان متحرک شما دچار شکستگی و یا آسیب شد، بلافاصله آن را از دهان خود خارج کرده و هیچ گونه تغییری در آن ایجاد نکنید و تعمیر آن را به کلینیک های دندانپزشکی و متخصصان این حوزه واگذار کنید. اگر دندان شما به دلیل وجود مواد رسوبی دچار برآمدگی شد، آن را در آب سرکه که 1 قسمت آن سرکه و 4 قسمت آن آب است، قرار دهید. در صورت برطرف نشدن برآمدگی آن را برای پولیش دادن به یک کلینیک دندانپزشکی ببرید.

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق

با ما در ارتباط باشید. برای اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و خرید محصولات تجهیزات دندان سازی، با توثکالا تماس بگیرید. همواره بهترین تجهیزات دندان سازی با کیفیت را از ما بخواهید.

بازگشت به لیست