دسته بندی نشده

درصد بیمه برای دندان مصنوعی کامل و نیم دست

درصد بیمه برای دندان مصنوعی

درصد بیمه برای دندان مصنوعی چقدر است؟ در صورتی که به دنبال این هستید که در مورد درصد بیمه برای دندان مصنوعی اطلاعاتی را بدست آورید در این مقاله ما را همراهی کنید. درصد بیمه تامین اجتماعی برای دندان مصنوعی که تحت عنوان پروتز دندان قرار دارد برای موارد مختلف متفاوت است برای مثال در صورتی که شما دندان مصنوعی را برای دو فک خود در نظر بگیرید در صد بیمه آن با دندان مصنوعی یک فک متفاوت خواهد بود.

دندان مصنوعی کامل و نیم دست

به دلایل مختلفی از جمله عدم رسیدگی به دندان، عوامل ژنتیکی، بیماری و یا وقوع حوادث ممکن است که باعث شود تا شما به مرور زمان دندان های خود را از دست بدهید. دندان ها از لحاظ کارکردی در هضم ابتدایی غذا و همچنین زیبایی بسیار حائز اهمیت هستند و در واقع یکی از اجزای مهم محسوب می شوند لذا بدون دندان زندگی سخت خواهد بود.

البته نیاز نیست که زیاد نگران دندان های طبیعی از دست رفته باشید چرا که با دندان های مصنوعی می توانید هم نیاز خود را در خوردن غذا برطرف کنید و هم این که زیبایی خود را حفظ کنید. مهم ترین نگرانی که در مورد دندان های مصنوعی وجود دارد هزینه آن هاست بسیاری از مردم به دلیل هزینه بالای آن نمی توانند این دندان ها را مورد استفاده قرار دهند اما اگر جز بیمه شدگان تامین اجتماعی باشید این سازمان درصد بیمه برای دندان مصنوعی در نظر گرفته است که می تواند تا حدودی کمک رسان باشد.

برای خرید دندان مصنوعی بتا استار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

درصد بیمه برای دندان مصنوعی کامل

درصد بیمه برای دندان مصنوعی

در صد بیمه برای دندان مصنوعی یا هزینه بیمه برای دندان مصنوعی تحت عنوان پروتز که عنوانی کلی است تعلق می گیرد. پروتزها در علم پزشکی اندام های مصنوعی هستند که در صورت نبود همه یا بخشی از عضو می توانند به عنوان جایگزین آن ها مورد استفاد قرار بگیرند که دندان مصنوعی نیز جزئی از پروتزها به حساب می آید و برای آن درصد بیمه در نظر گرفته شده است البته درصد بیمه برای دندان مصنوعی به صورت کمک هزینه بیمه برای دندان مصنوعی است که ثابت است یعنی هزینه حداقلی و حداکثری دندان مصنوعی برای بیمه فرقی ندارد و همان مقدار کمک هزینه مصوب سالیانه پرداخت خواهد شد.

درصد بیمه برای دندان مصنوعی نیم دست

درصد بیمه برای دندان مصنوعی دست کامل (دو فک)

دست کامل دندان مصنوعی به پروتزهایی اشاره دارد که به صورت کامل هستند و در واقع دندان مصنوعی برای هر دو فک بالا و پایین در نظر گرفته می شود . کسانی که تمامی دندان های خود را از دست داده باشند و یا تمام دندان های خود را کشیده باشند نیاز به دندان مصنوعی کامل برای دو فک خود خواهند داشت با توجه به نوع دندان و همچنین هزینه هایی که دندانپزشک اخذ می کند هزینه دندان مصنوعی برای دو فک بالا و پایین متغیر است و در سال 1400 چیزی در حدود 6.5 میلیون تومان تا 7.5 میلیون تومان است میزان پرداخت بیمه برای دندان مصنوعی دست کامل بر اساس آخرین تغییرات در حدود دو میلیون تومان است. که چیزی در 25 الی 30 درصد می شود.

برای خرید دندان مصنوعی ایده آل ماکو از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

محاسبه درصد بیمه برای دندان مصنوعی

درصد بیمه برای دندان مصنوعی نیم دست (یک فک)

نیم دست دندان مصنوعی به معنی این است که دندان فقط برای یک قوس فک مورد استفاده قرار بگیرد. برخی از اشخاص ممکن است که در یک فک دندان های خود را از دست داده باشند و در فک دیگر دارای دندان باشند و برای پروتز یک فک خود اقدام کنند بیمه تامین اجتماعی برای یک فک نیز، بیمه در نظر گرفته است. در سال 1400، هزینه ی تقریبی برای یک فک دندان چیزی در حدود 3.5 میلیون تا 4 میلیون است و پرداخت بیمه برای دندان مصنوعی نیم دست نیز 1 میلیون تومان است که درصد بیمه برای دندان مصنوعی نیم دست در حدود  25 تا 28 درصد محسوب می شود.

درصد تامین اجتماعی برای پارشیال چند دندانی

پارشیل دندانی یا پارسیل دندانی نیز یکی از پروتزهای دندان به حساب می آید. برخلاف پروتزهای کامل و نیم دست که به صورت کامل یک فک یا دو فک را تحت پوشش قرار می دهند پارشیل به عنوان جایگزین برای تعدادی از دندان های کشید در نظر گرفته شده است که می تواند در فک بالا یا پایین مورد استفاده قرار بگیرد. این پروتز زمانی مورد استفاده خواهد بود که تعدادی دندان سالم نیز وجود داشته باشد و برای دهان خالی از دندان کاربرد ندارد.

 پارشیل ها با استفاده از تعدادی از گیره هایی که دارند به دندان های طبیعی اتصال داده می شوند، پارسیل های جزئی از پروتزهای متحرک هستند و این بدین معنی است که می توان آن ها را از دهان در آورد و دوباره مورد استفاده قرار داد. پروتزهای پارسیل که در قسمت پایین قرار داده می شوند توسط لثه مورد حمایت قرار می گیرند و پارسیل هایی که در فک بالا قرار داده می شوند به وسیله کام حفاظت می شوند از این نوع پروتزها چند سال می توان استفاده کرد.

درصد بیمه برای دندان مصنوعی نوع پارسیل نیز در نظر گرفته شده است که هزینه ای در حدود 80 هزار تومان برای پارسیل 3 دندان و بیشتر برای هر دندان از طرف بیمه داده می شود.

برای خرید دندان مصنوعی بتا دنت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

درصد تامین اجتماعی برای پارشیال چند دندانی

چه افرادی شامل درصد بیمه تامین اجتماعی برای دندان مصنوعی می شوند؟

بر اساس اعلام  سازمان تامین اجتماعی افراد ذیل شامل درصد بیمه برای دندان مصنوعی می شوند:

·         بیمه‌ شدگان اجباری و افراد تحت تکفل آنان.

·         افراد تحت تکفل آنان و بیمه‌شدگان اختیاری.

·         بیمه‌ شدگان توافقی و افراد تحت تکفل آنان .

·         مقرری بگیران بیمه بیکاری و افراد تحت تکفل آنان.

·         مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان که مشمول ماده 89 قانون تامین اجتماعی می باشند.

مدارک لازم برای بررسی اقلام دندان مصنوعی

–          اصل گواهی که در آن دندان مصنوعی توسط پزشک متخصص تجویز شده است و در آن مشخصات بیمار، تاریخ تجویز، نوع بیماری و ضرورت استفاده از دندان مصنوعی و یا پروتز درج شده است.

–          اصل فاکتور خرید که در آن مشخصات بیمار و همچنین مشخصات کامل دندان مصنوعی و پروتز درج شده است و در آن مهر فروشنده ای که دارای پروانه کسب معتبر است درج شده باشد.

–          مدارک و اسناد تشخیصی و درمانی که توسط پزشک معالج مورد استناد قرار گرفته است.

–          ارائه دندان مصنوعی و پروتزی که خریده شده است.

برای خرید مایع آکریل آکروسان قرمز از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

مدارک لازم برای بررسی اقلام دندان مصنوعی

وب سایت توثکالا

وب سایت توثکلا یک فروشگاه اینترنتی است که در زمینه فروش لوازم دندانپزشکی فعالیت می کند، انواع مختلفی از لوازم و وسایل دندانپزشکی در فروشگاه اینترنتی توثکالا وجود دارد که می توانید آن ها را خریداری کنید. کیفیت وسایل و لوازم موجود در فروشگاه اینترنتی توثکالا بسیار بالا است و قطعا رضایت مشتریان دندانپزشکی را به دنبال خواهد داشت.

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۳۴۱۲۸۵۴ از کارشناسان با تجربه ما در توثکالا راهنمایی و مشاوره بخواهید. همچنین از طریق واتساپ توثکالا و اینستاگرام توثکالا هم ما در خدمت شما هستیم.

 

بازگشت به لیست