دسته بندی نشده

راهنمای انتخاب، خرید و نگهداری فرز دندانپزشکی

فرز دندانپزشکی

ابزار و لوازم مورد نیاز برای دندانپزشکی انواع مختلفی دارد که یکی از پرکاربردترین آنها فرز دندانپزشکی می باشد که باید بر اساس نوع کاری که می خواهیم انجام دهیم از بهترین نوع و بالاترین کیفیت تهیه و خریداری شود.

کیفیت و انتخاب صحیح نوع فرز دندانپزشکی باعث می شود تا هم پزشک و هم بیمار در طول درمان با مشکل مواجه نشده و احساس ناراحتی نداشته باشند. در زمان خرید با انواع فرزهای دندانپزشکی ایرانی و خارجی مواجه خواهیم شد که می توانید بهترین آنها را از لحاظ ویژگی، معایب و مزایا و نوع کاربرد و البته تجربه کاری خود انتخاب نمایید. قیمت نیز در انتخاب می تواند موثر باشد.

برای خرید دندان مصنوعی از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

فرز دندانپزشکی

قبل از هر چیز باید بدانیم فرز دندانپزشکی دقیقا چیست و چه کاری انجام می دهد.با دیدن فرز دندانپزشکی احتمالا به یاد مته بیفتید. کار آن نیز شباهت به همین ابزار دارد و برای برش دادن و برداشتن و حتی ساییدن بخش استخوانی و بافت سخت دندانی مورد استفاده قرار می گیرد.

این فرز ها به هندبیس متصل می شوند و دندانپزشک با آنها کار می کند. حتی برای برداشتن بخش های اضافی و غیر هم سطح کامپوزیت یا آمالگام که به منظور ترمیم دندان از آنها استفاده شده از فرز دندانپزشکی استفاده می کنند.

فرزهای دندانپزشکی انواع مختلفی دارند که بر اساس جنس آنها و یا شکل و اندازه دسته بندی می شوند که در زمان خرید باید به این موضوع دقت داشت.

فرز دندانپزشکی

انواع فرز دندانپزشکی

فرزهای دندانپزشکی انواع مختلفی دارند که می توان آنها را در دسته هایی به شرح زیر قرار داد:

1- فرزهای آنگل: این نوع از فرزها به منظور برداشتن پوسیدگی مورد استفاده قرار می گیرد و در اشکال متنوع موجود می باشد. از بابت فرم ظاهری در انتهای خود زبانه دار یا به اصطلاح Latch type هستند.

2- فرزهای الماسه یا توربین: از بابت شکل ظاهری صاف و بدون برآمدگی و فرورفتگی هستند و انواع مختلفی دارند. زبری این نوع از فرزها متفاوت می باشد و به منظور نشان دادن این تفاوت در بخش گردن فرز از رنگ های مختلف استفاده شده به طوری که اگر بخواهیم آنها را از لحاظ درجه زبری از بیشتر به کمتر دسته بندی کنیم باید رنگ ها را به ترتیب سیاه، سبز، آبی، قرمز و زرد بچینیم.

فرزهای دور آبی و دور سبز به منظور تراش عادی دندان مورد استفاده قرار می گیرد و از دور زرد آن به منظور ترمیم کامپوزیت و از رنگ قرمز آن به منظور تراش پروتز استفاده می شود.

برای خرید دندان مصنوعی ایده آل ماکو از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

خرید انواع فرز دندانپزشکی

بهترین نوع فرز دندانپزشکی

زمانی که برای خرید فرزهای دندانپزشکی به بازار مراجعه می کنید با تنوع بسیار زیادی از فرزهای ایرانی و خارجی مواجه می شوید که در برندها و مارک های مختلف هستند.

هر کدام از فرزها دارای مزایا و البته معایبی هستند که شما با توجه به نیاز خود باید مناسب ترین آنها را انتخاب نمایید. پس بهترین فرز در ارتباط مستقیم با کاربرد و صد البته تجربه دندانپزشک تعیین می شود. البته باید بدانید که این فرزها در قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شوند که میزان هزینه ای که برای خرید در نظر گرفته اید نیز می تواند در انتخاب شما موثر واقع شود.

در زمان خرید فرزها از لحاظ جنس، کارایی، نوع شنک، نوع هد، برند و بسیاری موارد دیگر در دسته های مختلف قرار می گیرند که شاید انتخاب را کمی سخت نمایند. در اینجاست که تجربه کاری شما به کمک خواهد آمد.

قیمت انواع فرز دندانپزشکی

انواع فرزهای دندانپزشکی موجود در ایران

در کشور ما انواع فرزهای ایرانی و خارجی موجود می باشد که قیمت های متفاوتی نیز دارند. زمانی که برای خرید مراجعه می کنید انواع فرزهای چینی، ایرانی، آمریکایی، ایتالیایی، سوئیسی، انگلیسی، آلمانی، برزیلی و دانمارکی را خواهید یافت که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد.

بنابراین شما باید بر اساس نیاز و نوع کاربرد، مزایا و معایب آنها، تجربه کاری خود و البته هزینه ای که برای خرید در نظر گرفته اید فرز دندانپزشکی مورد نظر خود را خریداری نمایید.

برای خرید آکریل آکروسان سبز از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

فرز دندانپزشکی

جنس فرز موثر در انتخاب در زمان خرید

جنس فرز یکی از عواملی است که در زمان انتخاب و خرید بسیار حائز اهمیت می باشد. فرزها بر اساس جنس به انواع زیر دسته بندی می شوند که شما بر اساس نیاز می توانید آنها را خریداری نمایید.

  • فرزهای الماسی
  • فرزهای دندانپزشکی استیل یا همان فولادی
  • فرز سرامیکی
  • فرز های کاربایدی
  • فرزهای دندانپزشکی پلیمری

راهنمای خرید فرز دندانپزشکی

فرزهای دندانپزشکی از دید کارایی

یکی از مواردی که در زمان خرید فرز دندانپزشکی قطعا باید به آن توجه داشت، میزان کارایی آنها خواهد بود. اینکه از هر فرز به چه منظور استفاده می شود، می تواند در زمان انتخاب و خرید به کمک شما بیاید. به طور مثال فرزهای زبر و یا فرزهای نرم که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. شاید بتوان فرزهای دندانپزشکی را از لحاظ کارایی به دسته های مختلف تقسیم بندی کرد. ما در این بخش به برخی از برندها که از لحاظ کارایی مرغوب و مناسب هستند، اشاره می کنیم تا شاید بتواند در زمان خرید به شما کمک نماید.

  • فرزهای دندانپزشکی چمفر: این نوع از فرز به منظور تراش دادن روکش دندان مورد استفاده قرار می گیرد.
  • فرز تیپر: این نوع فرز از لحاظ ظاهری دیواره های ناموازی دارد به فرمی که قسمت برنده از سایر بخش ها ضخامت کمتری دارد.
  • فرز اینورت: در صورتی که نیاز به ایجاد شیار در دیواره دندان باشد، از این نوع فرز استفاده می شود.
  • فرزهای فیشور: این نوع از فرزها از پرکاربردترین و رایج ترین فرزهای دندانپزشکی می باشد که به منظور برداشتن عاج و مینای دندان مورد استفاده بوده و دارای سری تخت می باشد.
  • فرزهای نایف اچ یا فرز لبه چاقویی: به منظور تراش دیواره پروگزیمال دندان و تهیه روکش مورد استفاده می باشد.
  • فرز کارباید توربین: کاربرد آن در تراش فلز و اباتمنت ایمپلنت که از مواد سخت است مورد استفاده می باشد. همچنین به منظور پالیش آمالگام مورد استفاده می باشد.
  • فرز های رند آنگل: در برداشتن پوسیدگی مورد استفاده می باشد.
  • فرز های تخم مرغی:
  • فرزهای روند: به منظور بوجود آوردن شیار در دیواره دندانی با هدف افزایش میزان گیر ماده ترمیمی مورد استفاده می باشد و از بابت کارایی شباهت زیادی به فرز های اینورت دارد.
  • فرز های آنگل

برای خرید دندان مصنوعی ایوکلار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

نگهداری از فرزها و توربین دندانپزشکی

در نگهداری فرزهای دندانپزشکی باید به مواردی اشاره داشت که عبارتند از:

1- روغنکاری

2- تنظیم فشار هوای یونیت

3- نصب صحیح جایگذاری فرز

4- عدم استفاده از فرزهایی که مستهلک شده اند و یا در حین کار تاب برداشته اند

5- استریل کردن

6- مراقبت های لازم از هد

7- برطرف کردن هرگونه انسداد در مجاری آب و هوا

8- چک کردن مداوم کمپرسور

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۳۴۱۲۸۵۴ از کارشناسان با تجربه ما در توثکالا راهنمایی و مشاوره بخواهید. همچنین از طریق واتساپ توثکالا و اینستاگرام توثکالا هم ما در خدمت شما هستیم.

بازگشت به لیست