دسته بندی نشده

معرفی پست های فایبرگلاس و نحوه استفاده از آن

پست های فایبرگلاس

گاهی اوقات در هنگام درمان ریشه ها به دلیل برداشتن مقدار بیشتر از نسچ دندان ها برای بازسازی کردن تاج آنها و همینطور استحکام بخشی می توان از پست های فایبرگلاس استفاده کرد که عامل های مختلفی مانند قطر، طول، جنس و … در انتخاب آن تاثیرگزار هستند. در گذشته همه پست های دندان جنسشان فلزی بود اما با گذشت زمان و همچنین پیشرفته تر شدن تکنولوژی  و برای حل کردن عیب و ایراد های پست های فلزی و داشتن استحکام بیشتر، پست هایی غیر فلزی تولید شدند که یکی از انواع این پست ها، پست های فایبر است که به شکل پیش ساخته در بازار عرضه می شود.

برای خرید دندان مصنوعی از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

پست های فایبرگلاس دندانپزشکی

آشنایی کامل با پست ها فایبرگلاس

وقتی که تاج دندان بیش از 50 درصد به علت پوسیدگی و یا دلایل دیگر خراب شود، برای حفظ دندان ها و داشتن ظاهری زیبا بعد از آنکه ریشه را درمان کنند لازم است برای روی آن تاج کلینیکی استفاده کنند. متصل کردن این نوع تاج با کمک فایبر پست انجام می شود. پست های فایبرگلاس از انواع پست های فایبر دندانی به صورت غیرفلزی هستند که به شکل پیش ساخته تولید می شوند. یکی از روش های پرکاربرد برای درمان دندان های خراب که توسط دندان پزشکان انجام می گیرد، روش پست و کور می باشد. پست های دندان به شکل یک میله هستند که در ریشه دندان ها قرار می گیرند و به آن می چسبانند. پست های فایبرگلاس انواع متنوعی دارند که هر کدام دارای ویژگی های مختص به خود هستند و همچنین مواد اولیه آنها با همدیگر فرق می کند.

مزایای استفاده از پست های دندان فایبر

این نوع محصول جز جدیدترین و بهترین پست های دندان است که دندان پزشکان از آنها استفاده می کنند. برای ساخت و تولید پست ها نهایت دقت و ظرافت انجام می گیرد تا به خوبی پاسخگوی نیازهای بیماران باشند. مزایای بسیار زیادی در استفاده از پست های دندان فایبر وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

  1. یکی از مزایای بسیار خوب فایبر پست ها داشتن ضریب کشسانی است که به ضریب کشسانی بافتی که دندان ها دارند بسیار نزدیک است و هنگام درمان نیاز به تراش کمتری روی دندان است و از شکستن ریشه جلوگیری می کند.
  2. از دیگز مزایای آن می شود به داشتن رنگ بسیار طبیعی پست ها اشاره کنیم که به رنگ طبیعی دندان ها نزدیک است که این موضوع اهمیت زیادی برای بیماران دارد.
  3. پست دندان فایبری نیرو و فشار را بر دندان بیمار پخش می کند و با این کار فشار به شکل متناسب و یکسان توزیع خواهد شد از این رو بیمار بعد از انجام درمان به هیچ وجه احساس ناراحتی نمی کند.
  4. این فایبر پست ها دارای استحکام و مقاومت بالایی هستند و همچنین در برابر شکستگی مقاوم هستند و طول عمر بسیار بالایی هم دارند اما اگر به هر علتی از بین بروند به راحتی می توان آنها را بازسازی کنند که این خاصیت فقط در پست های فایبری وجود دارد اما دیگر پستها در صورت شکستن دیگر قابل استفاده نیستند.
  5. با کمک این روش تعداد جلسه های درمان کاهش پیدا می کند و از این رو در هزینه ها هم صرفه جویی می شود.

برای خرید دندان مصنوعی پرزیدنت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

مزایای استفاده از پست های دندان فایبر

انواع فایبر پست‌های دندان غیرفلزی مانند پست های فایبرگلاس

در گذشته همه ی پست ها جنسشان فلزی بود و به صورت پیچ با قطر و طول های مختلف بودند با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی این نوع پست های جای خودشان را به پست هایی غیرفلزی با استحکام بالاتر دادند. این نوع پست ها قابلیت باند بسیار بهتری با نسچ دندان ها دارند و مقاومت ریشه هم نسبت به پست های قبلی بالاتر است. همانطور که در اوایل مقاله اشاره کردیم، پست های فایبرگلاس از نظر ساختار و مواد اولیه انواع مختلفی دارند و به سه دسته تقسیم می شوند:

فایبر پست کربنی

این مدل فایبر پست ها از الیاف های کربنی که در رزین تولید می شوند، ساخته می شوند و در دسته ی اولین فایبر پست های تولید شده در سال 1990 می باشند و به این علت که رنگ سیاهی داشتند و دارای زیبایی نبودند، محبوبیتی درمیان عموم پیدا نکردند.

برای خرید آکریل آکروسان قرمز از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

فایبر پست کوارتزی

این مدل از فایبر پست ها نسبت یه پست های کربینی کمی جدیدتر هستند و به منظور زیباتر شدن ساخته شدند. فایبر پست کوارتزی از الیاف های محکم کوارتز که در رزین هستند ساخته و تولید می شوند و از آنجا که همرنگ دندان اند و زیبایی آنرا حفظ می کنند کاربردی تر هستند.

فایبر پست های فایبرگلاس

امروزه پست های فایبرگلاس جز پرطرفدارترین و همچنین با کیفیت ترین انواع فایبر ها می باشد که از الیاف های گلس درون زرین ساخته می شوند و رنگشان هم کاملا با دندان مطابق است. این مدل فایبر دندان در مقایسه با دو مدل قبلی کاربرد بسیار بیشتری دارد.

فایبر پست های فایبرگلاس

معرفی سیستم پست و کور دندان ها و مراحل آن

هنگامی که برای درمان ریشه های دندان و همینطور برداشتن مقدار زیادی از نسچ دندان ها صورت می گیرد برای بازسازی تاج دندان و بالا بردن مقاومت و حفظ زیبایی آن از روش های مختلفی مانند پست و کور بهره می برند. عوامل زیادی در انتخاب این سیستم ماندد طرح، جنس، طولف قطر و … تاثیرگزار هستد

مراحل درمان پست و کور به کمک دندانپزشک

  1. در ابتدا درمان ریشه دندان و عصب کشی انجام می شود و سپس دندان پر می شود.
  2. در ادامه پست را در ریشه دادنی که عصب کشی شده می گذراند و آنرا در داخل ریشه به صورتی که تا دو سوم آن باشد، می چسبانند.
  3. ساختن تاج دندان که می تواند با مواد فلزی از جمله آمالگام باشد و یا با مواد کامپوزیت که هم رنگ دندان است، ساخته شود.
  4. در آخر روکش دندان برای کامل کردن مراحل درمان، تقویت کردن تاج دندان و برای جلوگیری از شکستن مواد ترمیمی ساخته می شود.

جهت خرید آکریل آکروسان از سایت توثکالا بهترین سایت خرید و فروش مواد اولیه دندانپزشکی خرید کنید.

 

مراحل درمان پست و کور به کمک دندانپزشک

مراحل و نحوه استفاده از پست های فایبرگلاس

جهت استفاده ازپست های فایبرگلاس در مرحله ای اول لازم است که از دندان ها عکس رادیوگرافی گرفته شود و سپس قطر کانال و ریشه دندان توسط دندانپزشک مورد بررسی قرارگیرد و نسبت با آن پستی مناسب انتخاب کند. در ادامه پزشک اطراف دندان را ایزوله می کند و گوتا پرکا را با کمک دریل خارج می کند به صورتی که 3 تا 5 میلی متر از آن باقی بماند. سپس قسمت اضافه آن کوتاه شده تا کامل با ریشه ثابت شود.

در ادامه از ژل اسید فسفریک برای ضدعفونی کردن داخل ریشه استفاده می کنند و آنرا خشک می کنند این عملیات حدود 15 ثانیه داخل کانال دندان انجام می شود. بعد از آن میکروبراش بلند ادهزیو درون کانال قرار می گیرد. سپس پست های فایبرگلاس توسط الکل 70 درصد تمیز و کاملا خشک شده و از طریق تزریق سمان رزینی داخل کانال ریشه با احتیاط قرار می گیرد و پزشک آنرا کیور می کند.

جهت خرید مایع آکریل ایوکلار از سایت توثکالا کلیک کنید.

نحوه استفاده از پست های فایبرگلاس

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۳۴۱۲۸۵۴ از کارشناسان با تجربه ما در توثکالا راهنمایی و مشاوره بخواهید. همچنین از طریق واتساپ توثکالا و اینستاگرام توثکالا هم ما در خدمت شما هستیم.

بازگشت به لیست