دسته بندی نشده

دندان مصنوعی چسبی بهتر است یا ایمپلنت

دندان مصنوعی چسبی

دندان مصنوعی چسبی از جمله راهکارهای ممکن برای پر کردن جای خالی دندان و زیبایی ظاهری آن می باشد. در حقیقت گونه های مختلفی از دندان مصنوعی را میتوان با مشورت داندان پزشک خود برگزینید که تیم ما در مجموعه توثکالا قصد دارد که به بررسی ویژگی های دندان مصنوعی چسبی و تفاوت آن با ایمپلنت اشاره ای کلی داشته باشد؛ همراه ما باشید.

منظور از دندان مصنوعی چسبی چیست؟

افراد معمولا تحت تاثیر عوامل متعددی از قبیل افزایش سن، پوسیدگی ها شدید، شکستگی و …. مجبور به کشیدن دندان های خود می شوند که جای خالی این دندان های کشیده شده مطمئنا بر روی زیبایی ظاهر چهره فرد و حتی عملکرد سایر دندان های هنگام جویدن غذا و …. تاثیر بسزایی خواهد داشت. از همین رو امروزه در حرفه دندانپزشکی از متدهای مختلفی نظیر دندان مصنوعی تکی چسبی، دندان مصنوعی تکه ای ثابت و یا دندان مصنوعی ژله ای، ایمپنت و … کمک گرفته میشود تا به هر نحوی به سلامت و زیبایی دندان های شما رسیدگی شود.

ساختار تشکیل دهنده دندان مصنوعی چسبی از مواد اکریلیک (پلاستیکی) و فلزی بوده و معمولا بعد از قالب گیری از دهان فرد بیمار به صورت سفارشی تهیه می شود. در این مدل از پروتز های دندانی از چسبی مخصوص برای ثابت نگاه داشتن دندان های استفاده می شود که البته دوام و استحکام آنها در مقایسه با پروتزهای ثابت ناچیز است و بعد از مدتی انجام این کار باید تمدید شود.

منظور از دندان مصنوعی چسبی چیست؟

منظور از ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت یا همان دندان مصنوعی ثابت از شیوه های دیگر برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته است که به دلیل ثابت بودن آن احساس همانند دندان های واقعی به شخص دست خواهد داد. در حقیقت در این متد درمانی و زیبایی از پایه (فیکسچر) از جنس تیتانیوم که سازگار با بدن انسان است برای ثابت نگاه داشتن پروتز استفاده میشود که بعد از پیوند آن با لثه و فیکس شدنش در طی یک دوره زمانی، پروتز بر روی آن قرار میگیرد.

منظور از ایمپلنت چیست؟

دقت داشته باشید که برای کاشت ایمپلنت لازم که حتما بافت لثه و استخوان فک از استحکام کافی برای نگهداری ایمپلنت برخوردار باشند؛ گاهی در برخی از آزمایش ها نشان می دهد که بافت استخوان فک اغلب از شرایط لازم برای این کار برخوردار نبوده و دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد. در چنین مواقعی بنا بر تشخیص پزشک ممکن است که لازم باشد که عمل پیوند استخوان فک نیز انجام بگیرد و بعد از مشاهده نتیجه موفقیت آمیز آن برای کاشت ایمپلنت اقدام میشود.

برای خرید دندان مصنوعی پرزیدنت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

تفاوت دندان مصنوعی چسبی با ایمپلنت

همانطور که اشاره کردیم هر دو شیوه ایمپلنت و دندان مصنوعی چسبی از راهکارهای ممکن برای رفع جای خالی دندان های از دست رفته است که افراد با تشخیص پزشک و بنابر درخواست و بودجه مالی خود میتواند برای هر یک از این شیوه ها اقدام نمایند. اما بین این دو متد درمانی تفاوت های ملموسی وجود دارد که  اگر بخواهیم در یک دسته بندی کلی به بخشی از تفاوت های موجود بین استفاده از دندان مصنوعی چسبی و ایمپلنت اشاره داشته باشیم؛ میتوان هر یک از موارد مطرح شده در قسمت ذیل  را برای این قیاس بر شمرد :

تفاوت دندان مصنوعی چسبی با ایمپلنت

– قیمت ارزان تر دندان مصنوعی چسبی در مقایسه با ایمپلنت

– ثابت و متحرک بودن آنها

– دوام و استحکام بیشتر ایمپلنت

– ظاهر طبیعی ایمپلنت در مقایسه با دندان مصنوعی چسبی

– بازه زمانی کوتاه تر برای استفاده از دندان مصنوعی

– و …

برای خرید دندان مصنوعی ایوکلار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

مزایای استفاده از پروتزهای مصنوعی فوری 

دندان های مصنوعی چسبی یا فوری که به منظور پر کردن جای خالی دندان های کشیده شده و از دست رفته استفاده می شود در حالت کلی از مزایای نسبتا خوبی برخوردار می باشد که از جمله آن میتوان به مورد ذیل اشاره کرد :

مزایای دندان مصنوعی چسبی

– راحت بودن بازسازی شکل و رنگ و طرح آنها

– قیمت مناسب و مقرون به صرفه

– کمک به بهبود تحریف شکل صورت بعد از کشیدن دندان ها

– کمک به حفظ زیبایی دندان ها و افزایش اعتماد به نفس فرد برای حضور در جامعه

– کمک به صحیح حرف زدن افراد

– جویدن و هضم راحت تر غذا و انواع خوراکی

– محافظت از بافت ها لثه در برابر ساییدگی

– بهبود یکدست لثه ها

– کاهش خون ریزی بافت لثه ها

– و …

برای خرید دندان مصنوعی کمان دنت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

معایب استفاده از پروتزهای دندان چسبی

پروتزهای چسبی با وجود مزایای بیشماری که برای فرد به همراه دارد از معایبی نیز برخوردار می باشند که نیاز به چندین مرتبه مراجعه نزد دندانپزشک برای تنظیم مکرر آنها، نیاز به قالب گیری یا تنظیم مجدد آن ها در صورت باریک شدن لثه ها، متحرک بودن آنها که به فرد احساس ناخوشایندی می دهد و …. از جمله معایب استفاده از دندان مصنوعی چسبی می باشد.

دقت داشته باشید که به هنگام استفاده از این قبیل دندان ها باید از اعمال هر گونه فشار و یا خوردن و جویدن خوراکی سفت پرهیز شود. مراقبت همیشگی از دندان ها و رسیدگی به امور بهداشتی و پاکیزگی آن ها به خصوص بعد از هر وعده غذایی به دلیل جای ماندن ذرات غذا و … بین لثه و دندان از دیگر معایب این شیوه به شمار می آید که افرد باید حتما نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند. چرا که دائما دیده شده که افراد که از دندان مصنوعی استفاده میکنند با برخی از مشکلات از قبیل عفونت ها و یا زخم دهانی دست و پنجه نرم می کنند که این به دلیل عدم استفاده صحیح از پروتزهای دندانی است. بنابراین به محض احساس شل شدن دندان ها بهتر است که جهت معاینه و تنظیم مجدد آنها با استخوان فک به نزد دندانپزشک خود مراجعه کنید.

معایب استفاده از پروتزهای دندان چسبی

جهت خرید مایع آکریل ایوکلار از سایت توثکالا کلیک کنید.

قیمت دندان مصنوعی چسبی 

همانطور که اشاره شد؛ هزینه ای که هر یک از افراد بابت قالب گیری و سفارش دندان مصنوعی چسبی خود باید بپردازند در مقایسه با ایمپلنت بسیار کمتر است. اما با این وجود فاکتور قیمت تحت تاثیر عوامل تاثیر گذار مختلفی محاسبه شده که از جمله آنها می توان به تعداد دندان ها، کیفیت متریال مورد استفاده، مطب دندان پزشکی و …. اشاره کرد. همچنین نوسانات بازار ارز و شرایط تحریمی کشور به شدت بر روی قیمت لوزم دندان پزشکی تاثیر میگذارند. بنابراین بهتر است که برای کسب اطلاعاتی بیشتر در این زمینه و قیمت به روز خدمات و محصولات وبسایت توثکالا با کارشناسان ما در این مجموعه در تماس باشید تا شما را بهتر راهنمایی کنند.

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۳۴۱۲۸۵۴ از کارشناسان با تجربه ما در توثکالا راهنمایی و مشاوره بخواهید. همچنین از طریق واتساپ توثکالا و اینستاگرام توثکالا هم ما در خدمت شما هستیم.

بازگشت به لیست