دسته بندی نشده

فروش انواع تجهیزات دندانپزشکی فروشگاه اینترنتی توثکالا

تجهیزات دندانپزشکی

بکارگیری تجهیزات دندانپزشکی مدرن و با کیفیت، نقش مهمی در انجام درمان های دندانپزشکی به صورت حرفه ای و بی نقص داشته و از جمله ملزومات بسیار مهم برای یک دندانپزشک به شمار می رود. در واقع تجهیزات دندانپزشکی اهرمی برای پیشبرد اهداف دندانپزشکی بوده و استفاده از این تجهیزات است که حدس و احتمالات یک دندانپزشک را در مورد یک بیماری به یقین تبدیل کرده و درمان مناسب و به موقع را مهیا می سازد.

تحهیزات دندانپزشکی

به طور کلی تجهیزات دندانپزشکی به هفت دسته تقسیم بندی می شوند که هر کدام متشکل از مجموعه ای از ابزار ها  است. این تجهیزات عبارتند از:

  • صندلی و یونیت دندانپزشکی
  • اینسترومنت های چرخشی
  • استریلیزاسیون دندانپزشکی
  • کمپرسور دندانپزشکی
  • کاربرد اشعه ایکس در دندانپزشکی
  • تجهیزات ترمیمی
  • ابزار های دندانپزشکی

در این مقاله قصد داریم به معرفی مهمترین تجهیزات دندانپزشکی عرضه شده در فروشگاه اینترنتی توثکالا پرداخته و کاربرد هر یک را به طور مختصر و مفید بیان کنیم.

معرفی کاربردی ترین تجهیزات دندانپزشکی

درمان هایی که یک دندانپزشک برای بیمار خود تجویز می کند، بسیار متنوع بوده و به طبع آن از وسایل و تجهیزات درمانی گسترده ای برای این کار استفاده می شود. در ادامه به برخی از مهمترین آنها می پردازیم.

1.یونیت دندانپزشکی

صندلی دندانپزشکی یا یونیت را می توان از اولین تجهیزاتی دانست که یک دندانپزشک برای شروع درمان خود از آن استفاده می کند. این بخش از تجهیزات دندانپزشکی شامل مجموعه ای از ابزار ها است و یک جعبه ابزار کامل برای استفاده بیمار و دندانپزشک به شمار می رود. لذا در انتخاب مدل با کیفیت و بروز آن، لازم است تا دقت کافی صورت بگیرد.

فروش انواع تجهیزات دندانپزشکی فروشگاه اینترنتی توثکالا

2.اینسترومنت های چرخشی

ابزار های چرخشی همچون آنگل، هندپیس ، توربین و … ، از جمله ملزومات مهم در واحد های دندانپزشکی به شمار می روند که در این بخش به مهمترین آنها می پردازیم.

کاربرد هندپیس و آنگل در دندانپزشکی

آنگل : آنگل ها از جمله ابزار آلات بسیار پرکاربردی می باشد که جهت رویت روت کانال و درمان ریشه دندان مورد استفاده قرار می گیرد.

هندپیس: هندپیس نیز در کنار آنگل جزو وسایل چرخشی ساده ای است که از ساختار مشابهی نیز برخوردار می باشند.

آنگل ها و هندپیس ها از جمله ابزار های وابسته ای هستند که برای استفاده نیازمند موتور( ایرموتور یا میکرو موتور) هستند تا با به حرکت در آوردن فرزی که روی آن ها قرار می گیرد، بکار گرفته شوند.

فروش انواع تجهیزات دندانپزشکی

توربین دندانپزشکی

در دندانپزشکی ، برای برداشتن پوسیدگی و پرداخت و پر کردن دندان، از تجهیزات مختلفی استفاده می شود که در بین آنها، ابزار های چرخنده نقش اساسی و مهمی را بر عهده دارند که به طور کلی عبارتند از:

  • توربین ها : توربین ها از جمله ابزار های چرخنده با سرعت بالا هستند که با توجه به کیفیت و ساخت کارخانه بطور کلی به دو دسته ی کارتریج ایر برینگی و کارتریج بلبرینگی تقسیم می شوند.
  • موتور ها : در دندانپزشکی ، نیاز به ابزار های چرخنده دیگری نیز می باشد که دارای سرعت کم و قابل تنظیم باشند. این ابزار کاربردی ، موتور می باشد که عموما در هندپیس و آنگل مورد استفاده قرار می گیرد. موتور ها به طور کلی به دو دسته ابر موتورها و میکرو موتورها تقسیم می شوند.

تجهیزات دندانپزشکی

3.استریلیزاسیون دندانپزشکی

امروزه استریل کردن وسایل دندانپزشکی یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه بهداشت است. برای این منظور تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای برای ضدعفونی و استریل کردن وسایل دندانپزشکی ساخته‌ شده است که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

اتوکلاو

اتوکلاو یا دستگاه بخار تحت فشار ، از جمله تجهیزات ضروری جهت استریلیزاسیون ابزار های دندانپزشکی می باشد. شما می توانید اتوکلاو ها را در مدل ها، ابعاد و کلاس دلخواه از این مجموعه خریداری نمایید.

تجهیزات دندانپزشکی

دستگاه فور دندانپزشکی(OVEN)

دستگاه فور( دستگاه گرمای خشک) ، نوع دیگری از دستگاه های استریلیزاسیون می باشد. این دستگاه با قرار دادن ابزار آلات شیشه ای و فلزی تحت گرمایی بین 50 تا 300 درجه سانتی گراد، آنها را استریل می نماید.

تجهیزات دندانپزشکی

4.کمپرسور دندانپزشکی

کمپرسور دندانپزشکی یکی دیگر از تجهیزات ضروری است که وظیفه فراهم کردن هوای فشرده، تمیز و خشک را برای استفاده در یونیت دندانپزشکی و هندپیس ها بر عهده دارد. در حال حاضر چهار نوع کمپرسور تسمه ای ، کوبله ، بدون روغن و یخچالی در بازار موجود است که از میان آنها، کمپرسور مدل اویل فری یا بدون روغن محبوبیت بیشتری دارد.

تجهیزات دندانپزشکی

5.کاربرد اشعه ایکس در دندانپزشکی

رادیوگرافی ساختار دهان و دندان ، نقش بسزایی در تشخیص مشکلات و بیماری های دهان و دندان دارد. برای این منظور امروزه دستگاه های رادیوگرافی پیشرفته ای بکار گرفته می شوند. این دستگاه ها به طور کلی در دسته های تک دندان( پری اپیکال )، پانورامیک و سفالومتری تقسیم بندی می شوند.

تجهیزات دندانپزشکی

6.تجهیزات ترمیمی

از جمله تجهیزات دندانپزشکی که جهت ترمیم دندانها استفاده می شوند، می توان به موارد زیر پرداخت:

  • آمالگاماتور

​برای پرکردن دندان از موادی به نام آمالگام استفاده می شود. آمالگام حاوی جیوه، مس، نقره، قلع، سرب و… می باشد. به منظور ترکیب آمالگام و جیوه و ایجاد خمیری همگن از دستگاه آمالگاماتور استفاده می شود. آمالگاماتور ها در دو نوع کپسولی و ترکیبی در بازار عرضه می شوند.

تجهیزات دندانپزشکی

  • لایت کیور​

در دندانپزشکی ، وجود یک دستگاه لایت کیور جزو لاینفک درمان های ترمیمی بوده و عمدتا در دو نوع هالوژنی و LED و دو دسته با سیم و بی سیم عرضه می شود.

تجهیزات دندانپزشکی

  • دستگاه جرمگیری (کاویترون)​

جرم گیری , از جمله درمان های اساسی در دندانپزشکی است. پلاک ها و جرم های میکروبی، مشکلات متعددی را برای سلامت دهان و دندان ایجاد می کنند. لذا بکارگیری یک دستگاه جرم گیری بسیار تاثیرگذار است.

7.سایر ابزار ها و تجهیزات دندانپزشکی

در این بخش می خواهیم به ابزار های ساده و کاربردی که در هر دندانپزشکی یافت می شود بپردازیم که با وجود سادگی ، نقش مهمی در پیشرفت درمان های دندانپزشکی دارند. این تجهیزات عبارتند از:

  • آینه دهان: که عمدتا برای بازتاب نور بر روی  سطوح مورد نظر،دیدن غیرمستقیم اعضا ،برای بهبود دسترسی و بینایی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • پروب داس : برای یافتن علائم حفره یا بیماری پریودنتال( لثه) و تراشیدن پلاک استفاده می شود.
  • اسکیلر : این ابزار وظیفه ای مشابه پروب داس بر عهده دارد.
  • سرنگ دندان: برای تزریق ماده بیحس کننده یا منجمد کننده به لثه بکار برده می شود.
  • پروب پریودنتال و بریول
  • گود کننده: معمولاً ابزاری دو سر هستند که توسط دندانپزشکان برای از بین بردن عاج دندان پوسیده استفاده می‌شود؛ بسته به حفره ای که نیاز است، اندازه‌ها و اشکال مختلف excavator مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • کیورت: اینسترومنت های دستی کوچکی که برای حذف calculus لثه استفاده می‌شوند.
  • برنیشر: ابزاری یک یا دو سر در اندازه های مختلف که جهت صاف کردن در زمان پر کردن مواد ترمیمی و یا برای تمیز کردن شیارهای دندان مورد استفاده قرار می گیرد.
  • استئوتوم: که عموما در جراحی دندان برای ایجاد فضای کافی جهت قرار دادن ایمپلنت‌های دندانی استفاده می‌شوند.
  • موچین: که برای برداشتن یا قرار دادن وسایل كوچك مانند پنبه در دهان بکار گرفته می شوند.
  • دوربین داخل دهانی: دندانپزشکان با استفاده از این دوربین می‌توانند تمام عملیاتی که انجام می‌دهند را روی یک مانیتور به بیماران خود نشان داده و در این صورت است که تغییرات قبل و بعد دندان به راحتی قابل مشاهده می گردد.

​از جمله دیگر تجهیزات دندانپزشکی می توان به موارد زیر پرداخت:

  1. ماسک و دستکش و گان دندانپزشکی
  2. مایع ضدعفونی کننده سطوح و تجهیزات دندانپزشکی
  3. روکش موقت، باندینگ
  4. آکریل، مواد قالب گیری و انواع قالب ها برای قالب گیری از فک بالا و پایین
  5. شیلد محافظ
  6. اسید اچ
  7. پیشبند و روکش مخصوص یونیت
  8. پنس، سوند و تیغه برش
  9. بلیچینگ و دریل دندانپزشکی
  10. خون بند و سر ساکشن

تجهیزات دندانپزشکی

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۳۴۱۲۸۵۴ از کارشناسان با تجربه ما در توثکالا راهنمایی و مشاوره بخواهید. همچنین از طریق واتساپ توثکالا و اینستاگرام توثکالا هم ما در خدمت شما هستیم.

بازگشت به لیست