دسته بندی نشده

مراقبت های بعد از گذاشتن دندان مصنوعی

مراقبت از دندان مصنوعی

مراقبت‌های پس از گذاشتن دندان مصنوعی اهمیت ویژه‌ای در بهبود کارایی پروتزهای دندانی دارند. در صورت عدم رعایت نکات مراقبتی، پروتزها ممکن است آسیب ببینند و به سلامت دهان زیان برسانند. بهبود مراقبت از دندان مصنوعی نقش مهمی در افزایش عمر مفید آنها و حفظ سلامت دهان دارد.

مراقبت از دندان مصنوعی

پس از تهیه کامل پروتزهای دندانی، مراقبت‌های ویژه ای از آنها ضروری است. از جا افتادن نکات مراقبتی می‌تواند باعث آسیب‌های بیشتر و کاهش عمر مفید پروتزها شود. به عنوان مثال، توجه به نکات مربوط به تغذیه در حین استفاده از دندان مصنوعی حائز اهمیت است. بهتر است غذاها را به تکه‌های کوچک تقسیم کرده و آنها را به خوبی بپزید تا فشار زیادی به پروتزهای دندانی وارد نشود.

از اصلی ترین نکاتی که باید برای مراقبت از دندان مصنوعی به آنها توجه کنید، نکات مربوط به تغذیه می باشد. بهتر است که در حین استفاده از دندان مصنوعی، غذا ها را به تکه های کوچک تقسیم نمایید. مواد غذایی را به خوبی بپزید تا در هنگام جویدن آنها، فشار زیادی به پروتز های دندانی وارد نشود. لازم به ذکر است که چسب های مخصوص دندان های مصنوعی تنها تا ۱۲ ساعت کارایی دارند و اگر بخواهید زمان بیشتری از آنها استفاده کنید، باید از چسب بیشتری استفاده نمایید.

مراقبت از دندان مصنوعی چگونه است

بعد از گذاشتن دندان مصنوعی چکار باید کرد؟

از نخستین گام ها برای مراقبت از دندان مصنوعی، رعایت بهداشت دندان های مصنوعی می باشد. از این جهت لازم است که پروتز های دندانی را به صورت روزانه و پس از هر وعده غذایی شستشو دهید. برای این کار نباید از خمیر دندان ها استفاده کنید. زیرا که خاصیت سایندگی خمیر دندان های رایج در بازار، موجب ایجاد خش بر روی دندان های مصنوعی خواهند شد.

برای این امر از فرچه های مخصوص و محلول های مخصوص پروتز های دندانی استفاده کنید. پروتز های دندانی بسیار حساس هستند و حمل و نقل آنها باید با احتیاط انجام گیرد. قبل از این که دندان ها را کاملا در دهان قرار دهید، لازم است که سقف دهان، لثه ها و حتی زبانتان را با مسواک های نرم شستشو دهید تا پلاک های موجود در دهان از بین بروند. محبوس شدن پلاک ها در زیر دندان های مصنوعی، موجب پوسیدگی و از بین رفتن آنها می شود.

برای خرید دندان مصنوعی یاماهاچی از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

مراقبت های بعد از گذاشتن دندان مصنوعی

درمان التهاب لثه بعد از گذاشتن دندان مصنوعی

پس از قرار گیری پروتز های دندانی به صورت کامل و یا جزئی، احساس درد در لثه ها برای چند روز اول طبیعی است. اما با مرور زمان به دلیل جای نگرفتن دندان های مصنوعی بر روی لثه ها و حرکت آنها، ساییدگی لثه به همراه می آید که بسیار دردناک است و باید به دندانپزشک مراجعه شود. یکی از راه های درمان التهاب لثه ها که در بین نکات مراقبت های بعد از گذاشتن دندان مصنوعی ذکر می شود، استفاده از چسب های دندان مصنوعی می باشد. این چسب ها در داروخانه ها موجود است و به طور موقت می تواند پروتز ها در جای خود نگه داشته و از ساییدگی لثه جلوگیری کنند.

برای خرید دندان مصنوعی ایوکلار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

درمان التهاب لثه بعد از گذاشتن دندان مصنوعی

بهترین روش شستن دندان مصنوعی

اصلی ترین روش برای شستشو و مراقبت های بعد از گذاشتن دندان مصنوعی، استفاده از مسواک می باشد. البته باید یادآور شویم که مسواک هایی که برای دندان های مصنوعی استفاده می شوند، باید بسیار نرم باشند تا به پلاستیک دندان ها آسیبی وارد نشود. پس از آن که دندان ها را تمیز کردید باید آنها را در آب نگهداری کنید. زیرا که پروتز های دندانی برای سالم ماندن، باید در فضا مرطوب باشند. از این جهت هر شب آنها را در یک لیوان آب ولرم قرار دهید.

یکی دیگر از راه های شستشو دندان های مصنوعی، استفاده از ترکیبات خانگی نظیر آب و سرکه می باشد.‌ سرکه ماده ای با ماهیت اسیدی است که موجب تمیز شدن دندان ها و جرم گیری دندان های مصنوعی می شود. در این روش بهتر است مقدار مساوی آب و سرکه را در یک لیوان ریخته و دندان ها را به مدت ۲۰ دقیقه در آن قرار دهید. از دیگر مراقبت های بعد از گذاشتن دندان مصنوعی، شستشو دندان ها با جوش شیرین می باشد.

بهترین روش شستن دندان مصنوعی

جهت خرید مواد ترمیمی و پروتز دندانپزشکی  از سایت توثکالا بهترین سایت خرید و فروش مواد اولیه دندانپزشکی خرید کنید.

نحوه نگه داشتن و مراقبت از دندان مصنوعی

همانطور که گفته شد، مراقبت از دندان مصنوعی از اهمیت ویژه ای برخوردارند. اما نگهداری صحیح از پروتز های دندانی نیز، در افزایش طول عمر این دندان ها نقش چشمگیری دارند. ترکیباتی که درون دندان های مصنوعی به کار رفته است، حتما باید مرطوب شوند. در غیر این صورت خشک شده و دیگر کارایی نخواهند داشت. به طور کلی پروتز های دندانی باید ۸ ساعت از دهان خارج باشند و در آب قرار بگیرند.

در ابتدا برای این که لثه های شما به دندان های مصنوعی عادت کند، باید ساعات بیشتری دندان ها را در دهان نگه دارید. اما پس از عادت کردن به ان ها، تایم خارج بودن دندان ها از دهان را افزایش دهید. باید مراقب باشید که در حین خارج کردن دندان ها، پروتز ها از دستتان سُر نخورند. زیرا که بسیار ظریف هستند و به سرعت می شکنند.

مراقبت از دندان مصنوعی

چرا مراقبت از دندان مصنوعی بعد از گذاشتن را انجام دهیم؟

همانطور که می دانید پروتز های دندانی به جای دندان های از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرند. این دندان ها می توانند به صورت کامل در دهان جا بگیرند و یا به صورت جزئی و تنها جایگزین دندان های از بین  رفته باشند. همانطور که با مسواک زدن از دندان های اصلی مراقبت می کنیم و از پوسیدگی آنها با محلول های دهانشویه جلوگیری می کنیم، باید از پروتز های دندانی نیز مراقبت شود. چه بسا مراقبت بعد از گذاشتن دندان مصنوعی باید بیشتر گردد. دلیل این امر را می توان ایجاد عفونت در لثه ها و دهان عنوان کرد.

اگر از پروتز های دندانی به خوبی مراقبت نشود، ممکن است مواد غذایی در زیر آنها جای بگیرد و به مرور زمان، عفونت و بیماری های لثه ای را ایجاد نماید. یکی دیگر از دلایل مراقبت از دندان های مصنوعی، حفظ زیبایی آنها می باشد. دندان ها را می توان اصلی ترین عامل زیبایی در چهره هر فرد دانست. از آنجایی که پروتز های دندانی به سرعت می شکنند و بسیار حساس هستند، برای این که همچنان زیبایی لبخند شما را حفظ کنند، انجام مراقبت های بعد از گذاشتن دندان مصنوعی، ضروری می باشد.

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق

با ما در ارتباط باشید. برای اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و خرید محصولات تجهیزات دندان سازی، با توثکالا تماس بگیرید. همواره بهترین تجهیزات دندان سازی با کیفیت را از ما بخواهید.

بازگشت به لیست