دسته بندی نشده

معرفی تجهیزات دندانسازی و دندانپزشکی

تجهیزات دندانسازی

در این متن می خواهیم درباره تجهیزات دندانسازی و دندانپزشکی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. امروزه با پیشرفت علم، پزشکان زیادی در حیطه های مختلف در تمامی قسمت های جهان یافت می شوند. یکی از مهمترین حیطه هایی که امروزه در ایران و جهان پیشرفت زیادی داشته است، علم دندانپزشکی می باشد. امروزه به دلیل آنکه مردم به میزان زیادی به سلامت و زیبایی دندان های خود اهمیت می دهند، نیاز روز افزونی به دندانپزشک ها در جامعه ایجاد شده است و به همین دلیل هر روز، این علم در حال توسعه و نوآوری است. دندانپزشک ها، برای انجام کارهای خود باید از یک سری تجهیزات دندانسازی و دندانپزشکی استفاده کنند که هر کدام از آنها، کارکرد خاص خود را دارند. با ما همراه باشید تا در مورد تجهیزات دندانسازی و دندانپزشکی، توضیحاتی را برای شما بازگو نماییم.

تجهیزات دندانسازی و انواع آن

تجهیزات دندانسازی و دندانپزشکی، دارای ظاهر و اصواتی هستند که معمولا، باعث ترس افراد از محیط های دندانپزشکی می شوند. اگر شما جز افرادی هستید که همیشه ترس از دندانپزشک و دندانپزشکی دارید، می توانید با کسب اطلاع درباره کاربرد آنها، متوجه شوید که این ابزارها آنقدر هم ترسناک و وحشت آور نیستند. دندانپزشک ها برای انجام کارهای خود، حتما به تجهیزات دندانسازی و دندانپزشکی، احتیاج زیادی دارند تا حدی که می توان گفت بدون آنها، انجام عملیات درمانی برای دندان بیماران، توسط آنها ممکن نیست.

از انواع ابزارهای دندانسازی و دندانپزشکی، می توان به انبرک دندانپزشکی، آینه دهان، اسکالر، تجهیزات ساکشن یا مکنده بزاق، سرنگ دندان، دریل دندانپزشکی، قالب ها و بسیاری دیگر از ابزار و تجهیزات اشاره کرد. در ادامه در مورد برخی از تجهیزات دندانسازی و دندانپزشکی نام برده شده و کارکردهای آنها، اطلاعاتی را در خدمت شما قرار می دهیم.

برای خرید دندان مصنوعی ایده آل ماکو از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

خرید محصولات دندانپزشکی و دندانسازی

کارکرد آینه دهان

یکی از مهمترین و پرکاربردترین تجهیزات دندانپزشکی، آینه دهان است. وسیله آینه دهان، به میزان بسیار زیادی در عملیات درمانی دندان ها، توسط دندانپزشکان مورد استفاده قرار می گیرد و بدون آن، انجام عملیات درمانی برای دندانپزشک بسیار مشکل خواهد بود. آینه دهان یکی از ابزارهایی است که کمترین میزان ترس و دلهره را به بیماران وارد می کند. آینه دهانی، یک وسیله بسیار کوچک می باشد و دسته آن، از جنس فلز است. این وسیله در دندانپزشکی، دو کارکرد دارد. اولین کارکرد آن، این است که باعث می شود دندانپزشک بتواند با استفاده از آن، داخل دندان را به طور کامل مشاهده نماید به طوری که حتی آن قسمت از داخل دهان را که دارای پیچیدگی های فیزیکی هم می باشد، مشاهده کند.

این آینه کمک زیادی به دندانپزشک ها، جهت پیدا کردن قسمت های پوسیده شده دندان ها و مشکلات و آسیب های دیگری که ممکن است درون دندان ها وجود داشته باشد، می کند و این کار، سبب می شود که انجام عملیات درمانی دندان بیمار، برای دندانپزشک و حتی فرد بیمار، راحت تر شود. لازم به ذکر است، یافتن پوسیدگی های دندان بیمار و مشکلات احتمالی موجود در داخل دندان های آن فرد، بدون استفاده از آینه دهانی ممکن نمی باشد. همچنین دومین کاربردی که این وسیله، در انجام عملیات درمانی یک دندانپزشک دارد آن است که می تواند بدون استفاده کردن از دست و وارد کردن دست های خود به داخل دهان فرد بیمار، زبان مریض خود را جا به جا کند. در واقع پزشک ها از این ابزار استفاده می کنند تا در مواقع لازم، بتوانند بدون استفاده از انگشتان خود، زبان فرد بیمار را به سمت بالا، راست و یا چپ ببرند تا انجام عملیات درمانی آنها، راحت تر شود.

برای خرید دندان مصنوعی بتا استار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

انبرک دندانپزشکی

یکی از تجهیزات دندانسازی و دندانپزشکی که معمولا به میزان زیادی باعث ترس افراد بیمار می شود، انبرک دندانپزشکی می باشد. این وسیله یکی از مهمترین ابزارهای دندانپزشکی است به طوری که بدون آن، به هیچ عنوان نمی توان عملیات درمانی دندان را انجام داد. در دندانپزشکی ها، از این وسیله برای پیدا کردن علامت های پوسیدگی های دندان های بیماران، و یا برای یافتن بیماری های متعلق به لثه، استفاده می شود. همچنین دندانپزشکان از این وسیله برای پیدا کردن کیسه های موجود در بین دندان ها و تراش دادن جرم ها و پلاک های موجود بر روی دندان ها، استفاده می کنند.

شکل این وسیله بدین صورت می باشد که از یک دسته بسیار بلند دارد و همچنین یک قلاب بسیار تیز بر سر آن دسته قرار گرفته است. وجود این قلاب تیز که بر سر آن دسته فلزی قرار داده شده است، بسیار حائز اهمیت و کاربردی می باشد. فرد دندانپزشک برای دندان هایی که دارای پوسیدگی های مشخص و قابل مشاهده هستند، از نوک تیز این وسیله استفاده می کند. این وسیله بیشتر شبیه ابزارهای بسیار قدیمی می باشد اما وجود آن برای انجام عملیات درمانی در دندانپزشکی ها، بسیار مهم است. معمولا تمام دندانپزشک ها از این وسیله برای بررسی پوسیدگی های دندانی و انجام عملیات دیگر، استفاده می کنند و وجود آن برای آنها بسیار اهمیت دارد.

برای خرید دندان مصنوعی کمان دنت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

ابزار و لوازم عمومی یکبار مصرف دندانپزشکی توثکالا

کاربرد سرنگ های دندانپزشکی

دندانپزشک ها برای بی حس کردن دندان های بیمار، از سرنگ دندانپزشکی استفاده می کنند. سرنگ های مخصوص دندانپزشکی ها، به طور معمول از سرنگ های دیگر بلندتر هستند تا دندانپزشک ها توانایی این را داشته باشند که بتوانند به آسانی، نقطه ای که برای بی حس کردن در نظر دارند را انتخاب نمایند و ماده بی حس کننده را به فرد بیمار تزریق کنند. هنگام تزریق مواد بی حس کننده، ممکن است که شما مقداری احساس درد داشته باشید، اما می توانید اطمینان یابید که این احساس درد در دندان شما، به زودی از بین خواهد رفت.

تجهیزات ساکشن دندانپزشکی

از دیگر تجهیزات دندانسازی و دندانپزشکی، مکنده بزاق یا ساکشن است. دندانپزشک ها به دلیل آن که برای انجام عملیات درمانی به یک فضای خشک نیاز دارند، از این وسیله استفاده می کنند. این وسیله، در اصل یک لوله بلند است که به یک دستگاه مکنده بزاق متصل می باشد و باعث می شود درون دهان شما خشک شود.

دندان مصنوعی ایرانی و خارجی

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق

با ما در ارتباط باشید. برای اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و خرید محصولات تجهیزات دندان سازی، با توثکالا تماس بگیرید. همواره بهترین تجهیزات دندان سازی با کیفیت را از ما بخواهید.

بازگشت به لیست