دسته بندی نشده

مهم ترین تجهیزات دندانپزشکی را بشناسیم

مهم ترین تجهیزات دندانپزشکی را بشناسیم

دندانپزشکی حرفه خاصی است که به واسطه ی موقعیت حساس آن، نیازمند وسایل و تجهیزات مهمی می باشد. دندانپزشکی علمی پیشرفته و رو به گسترش است و مطب های دندانپزشکی برای ارائه خدمات نیاز به وسایل و تجهیزات دندانپزشکی متنوع و فراوانی دارند. تهیه تجهیزات دندانپزشکی بسیار مهم بوده و به کارگیری بهترین و مدرن ترین وسایل کمک بسیار زیادی به ارائه خدمات بهتر در این زمینه خواهد کرد.

تجهیزات و دستگاه های دندانپزشکی، تجهیزات مورد نیاز در جراحی و ترمیم دندان، وسایل مصرفی بهداشت دهان و دندان و … از وسایل دندانپزشکی می باشند که تهیه تجهیزات مدرن و پیشرفته در این حرفه بسیار حائز اهمیت می باشند. در ادامه به معرفی تجهیزات مهم دندانپزشکی می پردازیم.

دستگاه آمالگاماتور

این دستگاه دارای دو نوع دستگاه کپسولی و دستگاه پودری و کپسولی می باشد. در دستگاه کپسولی، تنظیم میزان پودر و جیوه ممکن نیست زیرا شرکت تولید کننده میزان آن را تعیین کرده و احتیاجی به تنظیم کردن ندارد. در نوع دیگر این دستگاه که دستگاه پودری و کپسولی نام دارد، مقدار پودر آمالگام قابل تغییر است و از طریق پیچی که در کنار دستگاه قرار گرفته می توان آن را تغییر دارد.

در این دستگاه میزان جیوه همواره ثابت است. مدار پودر با قرار گرفتن پیچ تنظیم در سمت مثبت بیشتر و چرخاندن آن به سمت منفی کمتر خواهد شد. بعد از هر دفعه استفاده از دستگاه، از برسی مخصوص برای تمیز کردن درون لوله و درب آمالگاماتور استفاده می شود. این دستگاه نباید در معرض تابش نور آفتاب قرار گیرد. هر هفته باید یک یا دو بار آمالگاماتور را سر و ته کرده و بعد در جای خود گذاشت.

برای خرید دندان مصنوعی گامولار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

مهم ترین تجهیزات دندانپزشکی

تابوره و یونیت از تجهیزات دندانپزشکی

صندلی تابوره که علاوه بر مطب دندان پزشکی در آزمایشگاه نیز از آن استفاده می شود، صندلی های چرخ داری هستند که فاقد تکیه می باشند. از این صندلی برای نشستن دندان پزشک و جراح استفاده شده و در سایزهای مختلف موجود می باشد. ارتفاع این صندلی قابل تنظیم بوده و پس از هر بار استفاده باید استریل گردد. یونیت از تجهیزات دندانپزشکی مدرن و پیشرفته در دنیا است. یونیت بسیار زیبا بوده و طراحی فوق العاده ای دارد. استفاده از تکنولوژی روز دنیا و قیمت مناسب این دستگاه، از مزیت های آن محسوب می شود.

مهم ترین انواع تجهیزات دندانپزشکی

آینه دندانپزشکی

آینه دندانپزشکی از وسایل مهم مورد نیاز در دندانپزشکی می باشد. از این آینه برای دید غیر مستقیم در نقاطی از دهان و دندان که به سادگی قابل رویت نیستند استفاده می شود. برای دیدن سطح های خلفی دندان های ماگزیلاری از آینه دهانی کمک می گیرند. دیگر نقاط دهان را نیز می توان به سادگی توسط این آینه مشاهده نمود. البته این نقاط بدون آینه هم قابل دیدن هستند ولی به دلیل قرار گرفتن بدن دندانپزشک در وضعیت نامناسب باعث ایجاد دردهای مزمن در کمر و گردن می شود.

سر این آینه به طور معمول گرد بوده و از شماره های 4 و 5 آن بیشتر استفاده می شود. از این آینه علاوه بر دید غیر مستقیم برای تاباندن نور به سطح مورد نیاز استفاده می شود. نقاطی در دندان وجود دارد که نور بالای سر بیمار نیز قادر به روشن کردن آن ها نیست. در این شرایط از منعکس کردن نور به این نقاط توسط آینه دندان پزشکی استفاده می شود. کاربرد دیگر آینه دندان پزشکی عقب زدن بافت های نرم مانند زبان و گونه برای بهتر دیدن دندان ها می باشد.

برای خرید دندان مصنوعی سوپر نیوکلار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

خرید مهم ترین تجهیزات دندانپزشکی

دستگاه اتوکلاو

به منظور ضد عفونی کردن وسایل پزشکی و دندان پزشکی در فشار و دمای بالا که با استفاده از بخار آب انجام می گیرد از دستگاه اتوکلاو استفاده می شود. از این دستگاه علاوه بر استریل کردن برای انجام واکنش های شیمیایی که به دما و فشار بالا احتیاج دارند نیز استفاده می شود. این دستگاه در اندازه های مختلف در دسترس بوده و بنا به کاربردی که دارد از ابعاد کوچک آزمایشگاهی تا ابعاد صنعتی متغیر می باشد.

برای نامگذاری این دستگاه از واژه یونانی اتو به معنی خودکار و واژه لاتین کلاو به معنی کلید استفاده شده است. برای بالا رفتن مقاومت دمایی آن در زمان آزمایش، درون آن یک لایه فول کشیده شده است.

مهم ترین و بهترین تجهیزات دندانپزشکی

دستگاه های تصویر برداری و دوربین داخل دهانی

در سال های گذشته بیشتر مطب ها فاقد تجهیزات دندانپزشکی برای عکسبرداری از دندان بودند و عکسبرداری از دندان ها در خارج از مطب دندان پزشکی انجام می گرفت. اما این روزها بیشتر مطب ها دارای مانیتورهای تصویربرداری و دستگاه های اشعه ایکس می باشند و عکس برداری قبل و بعد از پایان کار در مطب و زیر نظر دندانپزشک انجام می شود. بیشتر افراد دوست دارند ببینند دندان پزشک چه کاری روی دندان آن ها انجام می دهد.

برای این منظور باید از دندانپزشک بخواهید از دوربین داخل دهانی استفاده نماید. دوربین داخل دهانی بسیار کوچک بوده و به شکل بدون سیم و یا با یک سیم به مانیتور روبروی بیمار متصل است. این وسیله تصویر دندان شما را روی مانیتور نمایش می دهد و شما می توانید دندان خود را قبل و بعد از ترمیم مشاهده نمایید. به وسیله دوربین داخل دهانی می توانید نقاطی از دهان و دندان را که قبلا قادر به دیدنش نبودید مشاهده کرده و در جریان روند درمان قرار بگیرید.

برای خرید دندان مصنوعی یاقوت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

مهم ترین دستگاه های دندانپزشکی

کاویترون، ساکشن ها و دیگر تجهیزات دندانپزشکی

کاویترون از مهم ترین تجهیزات دندانپزشکی بوده و کاربرد بسیار زیادی دارد. این روزها دستگاه های جرمگیری دندان طرفداران زیادی دارد و جزء پرفروش ترین تجهیزات دندانپزشکی محسوب می شود. ساکشن ها نیز جزء مهم ترین تجهیزات دندانپزشکی می باشند که تمامی دندان پزشکان به آن نیاز دارند. خرید ساکشن های مختلف با قابلیت های متنوع در اولویت تمامی دندان پزشک ها بوده و جزء مهم ترین تجهیزات دندانپزشکی می باشد.

تجهیزات یکبار مصرف دندان پزشکی مانند ماسک و دستکش، سر سوزن های بلند و کوتاه، فورسپس، ماده قالبگیری، میکروبراش، شیلدهای محافظ و … از دیگر تجهیزات دندانپزشکی می باشند که در هر مطبی مورد نیاز می باشند. برای خرید تجهیزات دندان پزشکی دنبال برندهای خوب و با کیفیت باشید. شرکت توثکالا ارائه دهنده برندهای معتبر تجهیزات دندانپزشکی بوده و وسایل دندان پزشکی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۳۴۱۲۸۵۴ از کارشناسان با تجربه ما در توثکالا راهنمایی و مشاوره بخواهید. همچنین از طریق واتساپ توثکالا و اینستاگرام توثکالا هم ما در خدمت شما هستیم.

بازگشت به لیست