دسته بندی نشده

کارکرد های تجهیزات دندان پزشکی

تجهیزات دندان پزشکی

در این متن می خواهیم اطلاعاتی درباره تجهیزات دندان پزشکی و دندانسازی اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. امروزه در تمام دنیا، علم و دانش به میزان زیادی رشد و پیشرفت داشته است. یکی از علم هایی که امروزه در ایران و جهان، به میزان زیادی گسترش یافته و پیشرفت کرده است، علم دندان پزشکی می باشد. در جهان امروز، به علت آن که مردم اهمیت بسیار زیادی به سلامت دندان هایشان و زیبایی آنها می دهند، توجه به علم دندان پزشکی به میزان زیادی افزایش یافته است. با ما همراه باشید تا در مورد تجهیزات دندان پزشکی و انواع آنها توضیحاتی را برای شما بازگو نماییم.

تجهیزات دندان پزشکی و انواع آن

تجهیزات دندان پزشکی و دندانسازی، دارای انواع بسیار متفاوتی هستند. دندان پزشک ها، باید برای آن که بتوانند عملیات درمانی خود را بر روی دندان بیمار انجام دهند، به ابزار و وسایل دندان پزشکی خود احتیاج دارند که هر کدام از آنها، برای انجام یک کار خاص مورد استفاده قرار می گیرند. وجود ابزار ها و تجهیزات دندان پزشک برای انجام عملیات درمانی دندان ها، آنقدر مهم است که می توان گفت بدون آنها دندان پزشک ها نمی توانند کار های خود را انجام دهند. ابزار های دندان پزشکی، دارای انواع بسیار زیاد و متنوعی هستند که خرید هر کدام از آنها، برای دندان پزشک ها لازم و ضروری می باشد.

ابزار های دندان پزشکی دارای یک ظاهر ترسناک و صداهای وحشت آوری هستند که باعث می شود اکثریت افراد از مطب های دندان پزشکی و حتی خود دندان پزشک ها، یک ترس خاصی داشته باشند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از این ابزار ها می ترسید، می توانید با تحقیق درباره کارایی این وسایل و چگونگی انجام کار با آنها، مقداری از ترس خود بکاهید. از جمله تجهیزات دندان پزشکی و دندانسازی می توان به اسکالر، سرنگ دندان، تجهیزات ساکشن یا مکنده بزاق، آینه دهان، دریل دندان پزشکی، قالب ها و تعداد بسیار دیگری از ابزار و تجهیزات اشاره کرد. در ادامه درباره کارایی چند مورد از این ابزار ها و تجهیزات، اطلاعاتی را به شما ارائه خواهیم داد.

برای خرید دندان مصنوعی مارولی سیلور از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

دندان مصنوعی ایرانی و خارجی

کارکرد اسکالر

یکی از ابزار های مهم و پر کاربرد در دندان پزشکی ها، وسیله ای به نام اسکالر می باشد. دندان پزشک ها از این وسیله برای برداشتن پلاک ها و جرم هایی که در دندان بیماران انباشته شده است، استفاده می کنند. البته برای جرم های کوچک از وسیله دیگری با نام انبرک دندان پزشکی بهره می گیرند اما برای جرم های بزرگتر، از اسکالر استفاده می شود. جرم های روی دندان معمولا در هنگام خوردن و آشامیدن موادی که در آنها ذرات ریزی مثل اسید ها و شکر ها موجود می باشند، تشکیل می شوند. این ذره ها به دلیل ریز بودنشان، بر روی دندان ها چسبیده می شوند و سپس، به باکتری مبدل می گردند.

اکثریت انسان ها، مقداری از جرم و باکتری را بر روی دندان های خود دارند. این باکتری ها برای دندان ای انسان ها بسیار مضر هستند و در نهایت به پوسیده شدن دندان ها می انجامند. برای رفع این جرم ها و باکتری ها، افراد می توانند از مسواک و نخ های مخصوص به دندان استفاده کنند، اما در برخی از موارد که میزان اجرام روی دندان ها زیاد تر از حد معمول است، افراد باید برای رفع آنها، به جرم گیری بپردازند. برای جرم گیری کردن دندان هم از اسکالر استفاده می شود و دندان پزشک با استفاده از آن، پلاک های موجود بر روی دندان را تراش می دهند و تلاش می کنند از نابود شدن و افتادن دندان پوسیده شده شما جلوگیری نمایند.

برای خرید دندان مصنوعی اچ پلاس از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

خرید محصولات دندانپزشکی و دندانسازی

دریل دندان پزشکی

از ترسناک ترین تجهیزات دندان پزشکی می توان به دریل دندان پزشکی اشاره نمود.  دلیل ترسناک بودن این وسیله، صدای وحشت آور آن است که از خود ایجاد می کند. اکثریت بیماران در هنگام استفاده از این وسیله، میزان ترس بسیاری را تجربه می کنند، اما به دلیل اهمیت بسیار زیاد آن، دندان پزشک ها مجبور هستند که حتما از آن بهره ببرند. کارکرد این دریل آن است که در هنگام درست کردن دندان ها، بر روی آنها آب پاشی می کند تا به دندان های بیماران آسیبی وارد نشود.

سرعت این دریل الکتریکی، به میزانی است که در هر دقیقه دویست و پنجاه دور می چرخد. استفاده از این دریل، به دلیل ایجاد یک مقدار لرزش در دندان ها، باعث می شود که یک احساس ناراحتی و دردی در دهان و دندان شما ایجاد شود. به دلیل آن که استفاده از این دستگاه برای شما ممکن است آزار دهنده باشد، بهتر است که دندان پزشکتان در هنگام استفاده از آن، از بی حسی موضعی استفاده نماید تا از میزان درد ایجاد شده توسط دریل در دندان شما، کاسته شود. دریل دندان پزشکی یکی از مهمترین تجهیزات دندان پزشکی است که بدون وجود آن، ممکن است به دندان بیمار آسیب های جدی وارد شود.

مواد عمومی آندو دانتیکس توثکالا

آینه دهان

آینه دهان یک وسیله مهم و کاربردی در تجهیزات دندان پزشکی است. دندان پزشک ها از این وسیله برای مشاهده کامل داخل دهان، استفاده می کنند. این وسیله برای چک کردن سلامتی و یا مشکلات دندان ها، بسیار مهم است. آینه دهانی در اندازه کوچک و بلندی ساخته شده است که همین موضوع، باعث شده استفاده از آن برای دندان پزشک ها آسان تر گردد.

ابزار و لوازم عمومی یکبار مصرف دندانپزشکی توثکالا

سرنگ دندان

سرنگ های دندانی، یکی از وسایل های مهم از تجهیزات دندان پزشکی است. این سرنگ ها دارای سوزن بلند و نازکی هستند که باعث می شوند دندان پزشک ها، راحت تر بتوانند نقطه مورد نظر برای فرو کردن سرنگ و بی حس کردن آن منطقه، پیدا کنند و به راحتی دندان فرد بیمار را بی حس نمایند.

برای خرید دندان مصنوعی از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

مواد ترمیمی و پروتز دندانپزشکی

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق

با ما در ارتباط باشید. برای اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و خرید محصولات تجهیزات دندان سازی، با توثکالا تماس بگیرید. همواره بهترین تجهیزات دندان سازی با کیفیت را از ما بخواهید.

بازگشت به لیست