دسته بندی نشده

تفاوت دندان مصنوعی ژله ای و معمولی

تفاوت دندان مصنوعی ژله ای و معمولی

دندان های مصنوعی جایگزین مناسبی برای دندان های از بین رفته می باشند. با توجه به تشخیص پزشک و دانستن تفاوت دندان مصنوعی ژله ای و معمولی، می توانید بهترین و مناسب ترین نوع دندان های مصنوعی را برای خود انتخاب نمایید.

مزایای دندان مصنوعی ژله ای

دندان مصنوعی ژله ای

دندان های مصنوعی به طور کلی از دو قسمت اصلی ساخته شده اند. قسمت تاج دندان، که همان دندان ها هستند و می توان آن ها را از رزین اکلریک، پرسلین و … ساخت. قسمت بعدی دندان های مصنوعی، با نام قسمت پایه دندان شناخته می شوند. این قسمت نیز از مواد مختلفی نظیر نایلون، فلز کروم کبالت و … ساخته می شود. دندان های مصنوعی با توجه به این که مواد سازنده پایه دندان از چه نوعی است، به دو دسته تقسیم می شوند.

به طور کلی دندان های مصنوعی که پایه آنها از مواد نایلونی ساخته شده است، با نام پروتز های دندانی ژله ای شناخته می شوند. بنابراین می توان گفت که مواد تشکیل دهنده پایه های دندانی، نخستین تفاوت دندان مصنوعی ژله ای و معمولی می باشد. یکی از بزرگ ترین ویژگی های این نوع دندان مصنوعی، عدم شکستگی آنها می باشد. زیرا همان طور که گفته شد، این دندان ها از جنس نایلون هستند و انعطاف پذیری بالایی دارند. لازم به ذکر است که برای استفاده از این مدل دندان مصنوعی، نیازی به چسب پروتز های دندانی نیست.

برای خرید دندان مصنوعی ایده آل ماکو از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

 

تفاوت دندان مصنوعی ژله ای و معمولی

معایب دندان مصنوعی ژله ای

دندان های مصنوعی ژله ای مزیت های منحصر به فردی نسبت به دندان های مصنوعی معمولی و رایج دارند. اما در کنار تمام مزیت های آنها، معایب بزرگی نیز به چشم می خورد. از بزرگ ترین معایب این نوع پروتز های دندانی این است که در علم دندانپزشکی تعریف نشده هستند. در واقع این روش به عنوان یک روش با پایه و اساس علمی مطرح نمی شود. این نوع پروتز های دندانی تطبیق پذیری دقیقی با زاویه های فکی ندارند و در صورت وجود اشکال در آنها، باید از نو ساخته شوند.

از دیگر معایبی که در استفاده از دندان های مصنوعی ژله ای به چشم می خورد، این است که به دلیل وجود مواد پلاستیکی، باکتری ها تمایل بیشتری به جذب آنها دارند و تجمع باکتری ها در شیار ها و زیر پایه دندان بیشتر می شود. از این رو می تواند بیماری هایی نظیر آفت و عفونت را در دندان ها ایجاد نماید. این عامل را نیز می توان یکی از بزرگ ترین تفاوت دندان مصنوعی ژله ای و معمولی عنوان کرد.

برای خرید دندان مصنوعی بتا استار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

معایب دندان مصنوعی ژله ای

دندان مصنوعی معمولی

دندان های مصنوعی معمولی، عنوانی است که به پایه های دندانی ساخته شده از فلز کروم کبالت و مواد اکلریک تعلق می گیرد. پایه دندان های مصنوعی معمولی در واقع از ظرافت بیشتری نسبت به پایه های ژله ای برخوردار هستند. از این جهت هنگامی که از دست بیفتند، به سرعت می شکنند و به همین دلیل است که در حین خارج کردن آنها از دهان و تمیز کردنشان، باید تمام دقت و تمرکز خود را به کار گرفت.

از دیگر تفاوت دندان مصنوعی ژله ای و معمولی می توان به استحکام بالا پروتز های دندانی معمولی اشاره کرد. به همین دلیل است که تنظیم کردن آنها در داخل دهان راحت تر می باشد. تطبیق پذیری این دندان ها در فک، بیشتر است و به دلیل مزایا بالایی که دارد، در بین بیماران رایج تر می باشد. البته برخی از افراد به پایه های فلزی حساسیت دارند که در این صورت استفاده از پایه های ژاله ای ضرورت می یابد.

جهت خرید آکریل آکروسان از سایت توثکالا بهترین سایت خرید و فروش مواد اولیه دندانپزشکی خرید کنید.

مزایای تفاوت دندان مصنوعی معمولی

تفاوت دندان مصنوعی ژله ای و معمولی در چیست؟

دندان های مصنوعی ژله ای با دندان های مصنوعی معمولی تفاوت های بسیار زیادی دارند که در مطالب پیشین به برخی از آنها اشاره کردیم. یکی دیگر از عامل های ایجاد تفاوت دندان مصنوعی ژله ای و معمولی، هزینه نهایی آنها می باشد. به دلیل این که از مواد منحصر به فردی در ساختن پروتز های ژله ای استفاده شده است، به نسبت پروتز های دندانی معمولی، هزینه بیشتری دارند. این دندان ها هنگامی که دچار اسیب شوند، به راحتی تعمیر نمی گردند و باید از ابتدا ساخته شوند.

از این رو مقرون به صرفه نخواهند بود. از دیگر تفاوت دندان مصنوعی ژله ای و معمولی، می توان به عدم جویدن صحیح غذا ها اشاره کرد. در پروتز های ژله ای، برای این که غذا ها به طور کامل و صحیح جویده شوند، نیاز است تا فشار بیشتری به آنها وارد شود. از این رو استخوان های فک دچار آسیب می شوند. در صورتی که در پروتز های دندانی معمولی، کیفیت جویدن غذا ها بالا می باشد و پوسیدگی استخوان های فک را به همراه نمی آورند.

برای خرید دندان مصنوعی کمان دنت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

علت وجود تفاوت دندان مصنوعی ژله ای و معمولی

می توان گفت که اصلی ترین عاملی که موجب تفاوت دندان مصنوعی ژله ای شده است، مواد سازنده در پایه های دندانی هستند. مواد فلزی در دندان های مصنوعی معمولی باعث ایجاد حساسیت در برخی افراد می شوند. از این رو دندان پزشکان سعی کرده اند تا با جایگزینی مواد نایلونی و شفاف به جای فلزات، میزان حساسیت در دهان بیماران را به حداقل برسانند. نرم بودن پروتز های ژله ای در دهان احساس بهتری را ایجاد می کنند و ظاهر بسیار طبیعی تری نسبت به پروتز های دندانی معمولی دارند. اما با این حال، استفاده از پروتز های دندانی ژله ای یا معمولی برای بیماران، به تشخیص دندانپزشک بستگی خواهد داشت.

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۳۴۱۲۸۵۴ از کارشناسان با تجربه ما در توثکالا راهنمایی و مشاوره بخواهید. همچنین از طریق واتساپ توثکالا و اینستاگرام توثکالا هم ما در خدمت شما هستیم.

بازگشت به لیست