دسته بندی نشده

نحوه محکم کردن دندان مصنوعی لق

محکم کردن دندان مصنوعی لق

محکم کردن دندان مصنوعی لق چگونه امکان پذیر است؟

در صورتی که دندان مصنوعی داشته باشید و این دندان ها لق شده باشد، حتما به دنبال راهکارهایی برای محکم کردن دندان مصنوعی لق هستید. روش های مختلفی برای محکم کردن دندان مصنوعی لق وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید مشکل خود را رفع کنید. استفاده از چسب مخصوص، اضافه کردن به قالب و یا ایمپلنت از جمله روش هایی هستند که با استفاده از آنها می توان برای محکم کردن دندان مصنوعی لق پرداخت در این مقاله بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

دندان مصنوعی

ممکن است که شما به مرور زمان دندان های طبیعی خود را از دست بدهید، در این صورت بهترین راهکار و جایگزین قطعا استفاده از دندان مصنوعی خواهد بود. دندان های مصنوعی از لحاظ کاربردی و در جویدن مواد غذایی و همچنین زیبایی به شما کمک خواهند کرد اما با وجود مراقبت نیز ممکن است که پس از مدتی به دلایل مختلف دچار عیوبی شوند. یکی از متداول ترین عیوبی که دندان های مصنوعی درگیر آنها می شود، لق شدن دندان های مصنوعی است زمانی که یک دندان مصنوعی لق می شود نه تنهای به مانند روز اول کارایی لازم را نخواهد داشت، بلکه به دلیل لق شدگی مدام از دهان خارج خواهد شد و همچنین ممکن است که آسیب هایی را نیز به دلیل سایش مداوم به لثه ها وارد کند و سبب ایجاد عفونت و بیماری شود.

محکم کردن دندان مصنوعی لق

چگونه دندان مصنوعی لق می شود؟

پس از این که دندان ها به صورت کامل کشیده می شود به دلیل این که دیگر، استخوان ها وظیفه نگهداری دندان ها را ندارند به مرور زمان تحلیل خواهند رفت و به اصطلاح با کوچکتر شدن از حجم آنها کمتر می شود با این وجود دندان های مصنوعی متحرک که متناسب با فک تحلیل نرفته، قالب گیری و ساخته شده بودند در اندازه ثابت خود باقی خواهند ماند و به همین دلیل نیز دندان های متحرک با فک چفت نخواهد شد و در واقع لق شدن دندان های مصنوعی را به دنبال خواهد داشت.

به دلیل این که فک پایین در فشار بیشتری قرار دارد در قیاس با فک بالا 2 تا 4 برابر بیشتر در مقایسه با فک بالا در معرض تحلیل قرار دارد بسیاری از کسانی که از لق بودن دندان های متحرک خود شکایت دارند معمول لق بودن فک پایینی را مطرح می کنند و برای رفع لق شدگی آن به دندانپزشک مراجعه می کنند. تحلیل استخوان فک تا آن اندازه می تواند پیش برود که با کوچکترین فشاری دچار شکستگی شود.

علاوه بر تحلیل رفتن استخوان های فک عامل دیگری که می تواند باعث لق شدن دندان های مصنوعی شود عدم دقت کافی دندانپزشک و یا دندانساز در ساخت دندان های مصنوعی باشد به دلیل ظرافت بالایی که قالب گیری دارد باید دندانساز و دندانپزشکی با جزئیات بالا، قالب ها را ساخته تا مشکل لقی و خارج شدن دندان ها از دهان اتفاق نیفتد.

برای خرید دندان مصنوعی بتا استار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

محکم کردن دندان مصنوعی که لق شده

روش های محکم کردن دندان مصنوعی لق

هر چند دندان های مصنوعی ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی دچار لق شدگی شوند و از دهان به راحتی خارج شوند اما محکم کردن دندان مصنوعی لق به روش های مختلفی امکان پذیر است. اضافه کردن مواد لثه به بخش های قبلی، استفاده از چسب و ایمپلنت از جمله روش هایی هستند که جهت محکم کردن دندان مصنوعی لق می توان اقدام کرد.

محکم کردن دندان مصنوعی لق با اضافه کردن مواد جدید لثه

پس از این که لق بودن دندان ها توسط دندانپزشک بررسی شد، بهترین روش ممکن برای محکم کردن دندان مصنوعی لق شده تجویز خواهد شد. در صورتی که همچنان از ظاهر دندان های خود رضایت دارید و دندانپزشک نیز عملکرد مناسب دندان مصنوعی را تایید می کند، می توان لایه ای از مواد جدید لثه به دندان ها در قسمت پایینی افزود تا مقدار لقی دندان ها کاهش یابد. لایه جدیدی که به دست دندان اضافه می شود پس از بررسی دندانپزشک خواهد بود و به دلیل داشتن تطابق با بخش لثه دندان باید از جنس همان لثه باشد و طوری طراحی شده باشد که لق بودن دندان ها را کاهش دهد پس از اضافه کردن بخش جدید برای محکم کردن دندان مصنوعی لق نیاز به اقدام و مراقبت خاصی نخواهد بود و شما می توانید دندان های مصنوعی خود را مورد استفاده قرار دهید.

برای خرید دندان مصنوعی کمان دنت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

روش های محکم کردن دندان مصنوعی لق

استفاده از آستر نرم برای محکم کردن دندان مصنوعی

یکی از روش های مرسوم و پرکاربردی که جهت رفع لق دندان مصنوعی همواره وجود داشته است و امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از چسب مخصوص دندان و یا آستر نرم است که در قسمت پایین دندان های مصنوعی قرار داده می شود تا لق شدگی دندان مصنوعی را برطرف کند و در نتیجه درد و ناراحتی به همراه نداشته باشد.

چسب هایی که برای دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد یک راهکار موقت است و مدت کوتاهی می توان از آن برای رفع لق شدگی دندان مصنوعی استفاده کرد و پس از این که تحلیل استخوان های فک بیشتر شد اثر خود را از دست می دهد. در برخی موارد نیز به دلیل داشتن موادی در داخل چسب ممکن است که حساسیت های در قسمت مخاط دهان بوجود بیاید. از آستر نرم به عنوان دندان ژله ای نیز یاد می کنند طریقه ساخت آن به گونه ای است که سبب می شود موقتا دندان مصنوعی در لثه گیر کند.

آستر نرم برای محکم کردن دندان مصنوعی

ایمپلنت برای رفع لق شدن دندان مصنوعی

ایمپلنت نیز یکی از روش هایی است که از آن می توان برای محکم کردن دندان مصنوعی لق استفاده کرد، البته ایمپلنت ها خود به تنهایی یک دندان مصنوعی کامل و ثابت محسوب می شوند اما می توانند به کمک کسانی که دچار لق شدگی دندان ها شده اند بیایند. ایمپلنت ها که به صورت پیچ هستند از جنس تیتانیوم می باشند که با بدن سازگاری دارند. این  پیچ ها در استخوان های فک کاشته می شوند و پروتزهای نیز بر روی آنها قرار داده می شوند.

برای از بین بردن لق دندان مصنوعی  تعداد 2 تا 4 ایمپلنت در قسمت فک پایین و حداقل 4 ایمپلنت نیز در بخش بالایی فک نصب می شود. با توجه نوع درمانی که توسط دندانپزشک انتخاب شده است بر روی ای پیچ ها قطعات پروتزی قرار داده خواهد شد. به منظور برطرف کردن لق شدگی دندان های مصنوعی، این دندان ها بر روی ایمپلنت ها نصب می شود و زمانی که قطعات به پیچ ها گیر داده می شود جلوی لقی آنها را خواهد گرفت.

کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت محصول آکریل ایوکلار آبی در سایت توثکالا.

ایمپلنت برای رفع لق شدن دندان مصنوعی

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۳۴۱۲۸۵۴ از کارشناسان با تجربه ما در توثکالا راهنمایی و مشاوره بخواهید. همچنین از طریق واتساپ توثکالا و اینستاگرام توثکالا هم ما در خدمت شما هستیم.

بازگشت به لیست