دسته بندی نشده

آمالگام و آمالکپ در دندانپزشکی چه کاربردی دارند

آمالگام و آمالکپ در دندانپزشکی چه کاربردی دارند

در قدیم از آلیاژهای سنگینی مانند طلا و نقره برای کار پر کردن دندان استفاده می کردند. اما به مرور زمان این آلیاژها جای خود را به دو مواد معروف پرکردن به نام های آمالگام و آمالکپ دادند. در حرفه دندانپزشکی اگر عنصر و یا داروی بی کیفیتی به کار برده شود علاوه بر تحریک سلامتی دندان، زیبایی آن را نیز از بین می برد، مخصوصا عملیات پر کردن دندان. در ادامه بیشتر به ویژگی های آمالگام و آمالکپ می پردازیم.

با کلیک روی لینک آکریل ایوکلار از معتبرترین سایت فروش مواد اولیه دندانپزشکی خرید نمایید.

تعریف کلی از آمالگام و آمالکپ

ناخالصی هایی که در موادی مانند طلا و نقره بود (از لحاظ بهداشتی) می توانست به مرور زمان بر سلامت دندان تاثیر بگذارد. علاوه بر این قیمت بالایی که برای پر کردن دندان با طلا و نقره پرداخت می شد بسیار زیاد بود. از این رو متخصصان به فکر تولید مواد سبک، خالص تر، بهداشتی تر و ارزان تر افتادند. آمالگام و آمالکپ دو ماده ی معروف در حوزه دندانپزشکی هستند که برای پر کردن دندان تولید می شوند.

در سراسر جهان این دو ماده د انواع مختلف و با ترکیب ها و فرمول های شیمیایی متفاوت تولید می شوند. سپس در قوطی هایی و با سرشماری واحد واحد در بازار فروش داروهای شیمیایی عرضه می شوند. دندانپزشکی های معتبر همیشه از بهترین نوع آمالگام و مرغوب ترین نوع آمالکپ برای پر کردن دندان استفاده می کنند.

آمالگام و آمالکپ از چه موادی تشکیل شده اند

علم دندانپزشکی نشان می دهد که دندان های انسان سازگاری بیشتری را با آلیاژها دارند. شاید این عامل به دلیل آهکی و یا سرامیکی بودن دندان است. به همین دلیل در ساخت آمالگام و ترکیب آمالکپ از آلیاژهای جیوه، نقره، مس و قلع استفاده می شود. در برخی از انواع آمالکپ و آمالگام فرمولی که برای ترکیب این آلیاژها استفاده می شود سعی شده به گونه ایی باشد که بعد از کار کردن بر روی دندان، مواد پر کننده دندان  کاملا هم رنگ دندان ها دیده شوند.

بنابراین اگر فرد بعد از پر کردن دندان اقدام به کامپوزیت و یا سفید کردن دندان ها بگیرد هیچ گونه تفاوتی بین دندان پر شده و سایر دندان ها دیده نمی شود. اما بعد از مدتی این ماندگاری و سفید بودن از بین خواهد رفت. ولی همچنان استحکام دندان پر شده حفظ خواهد شد. معمولا از آمالگام برای پر کردن دندان های کناری که زیاد در معرض دید نیستند استفاده می شود.

برای خرید دندان مصنوعی اپل از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

آمالگام و آمالکپ در دندانپزشکی

ویژگی های آمالکپ و آمالگام

مواد آلیاژی آمالگام و آمالکپ دارای ماندگاری بیشتری به نسبت سایر مواد پرکننده ی دندان هستند. سازگاری بیشتری با دندان دارند و هزینه ی کمتری را در بر می گیرند. همچنین استحکام این مواد به گونه ایی است که دندان را در برابر ضربه مقاوم می کند. برخی از مواد پر کننده ی دندان دارای گاما هستند و بعد از مدتی دچار ترک خوردگی می شوند، اما آمالکپ و آمالگام این مشخصه را ندارند. رستوریشن و ماندگاری بالاتر از دیگر مشخصه هایی است که این مواد پرکننده دارند.

چیزی که انواع آمالکپ و آمالگام را متفاوت می کند فقط ترکیب آلیاژها است. یکی از مرغوب ترین نوع این مواد که به آمالکپ پلاس معروف است از 70 درصد نقره، 12 درصد مس و 18 درصد قلع خالص ساخته شده است. کیفیت این نوع از آمالکپ به حدی است که تا مدت ها دندان را در برابر پوسیدگی و خراب شدن ایمن نه می دارد.

ویژگی های آمالکپ و آمالگام

تحولات علمی در ساخت آمالکپ و آمالگام

شاید برای شما هم جالب باشد که آمالگام قدمت 170 ساله دارد. ماده ایی تقریبا نقره ایی و سیاه رنگ برای پر کردن دندان ها پوسیده به کار برده می شد امروزه شهرت جهانی پیدا کرده و روز به روز نیز متحول تر و محکم تر می شود. نگرانی ها قبلا درباره ی استفاده از جیوه در ترکیب آمالگام و آمالکپ زیاد بود. چرا که مسمومیت جیوه ایی شایع شده بود. اما خوشبختانه به مرور زمان ترکیب جیوه ی مایع و سایر آلیاژهای به کار برده شده در ساخت مواد پر کننده ی دندان، این شک و شبهه را از بین برد.

تغییر شکل آمالگام به کپسول های حاوی ماده ی پرکننده ی دندان باعث شد تا سرعت کار در عملیات پر کردن دندان نیز افزایش یابد. علاوه بر این بهداشتی بودن کار با کپسول ها نیز از مزایای دیگر این تغییر و تحول بود. در حال حاضر بجز مسئله ی زیبایی دندان، از آمالگام ها و آمالکپ ها به عنوان مطرح ترین مواد پر کننده ی دندان یاد می شود.

برای خرید دندان مصنوعی برلیان از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

ساخت آمالکپ و آمالگام

سفارش آمالکپ و آمالگام مرغوب

حساسیت هایی که در خصوص دندانپزشکی وجود دارد روز به روز بیشتر می شود. یکی از راهکارهایی که می توان این حساسیت ها را به حداقل رساند استفاده از مواد و وسایل باکیفیت در کار دندانپزشکی است. آمالگام و آمالکپ اصل را می توان از بسته بندی ها، آلیاژهای به کار برده شده در ساخت و تجربیات دندانپزشکان تشخیص داد. برای سفارش مرغوب ترین آمالگام و آمالکپ می توان از سایت های توزیع و پخش لوازم تخصصی دندانپزشکی کمک گرفت.

چرا که تمامی مشخصات داروها و مواد را درج کرده اند. علاوه بر آن از نظرات کاربران در سایت نیز می توان میزان کیفیت داروها را تخمین زد. سلامت انسان می تواند با خرید یک ماده بی کیفیت به خطر بیفتد. پس قبل از خرید مواد پر کننده دندان حتما از کیفیت آن ها آگاهی یابید و به منابع معتبر جهت کسب اطلاعات مراجعه کنید. سایت های تخصصی در حوزه ی دندانپزشکی بهترین معرف و منبع برای اطلاع از کیفیت، قیمت و نحوه  ترمیم دندان هستند.

برای خرید دندان مصنوعی گامولار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

آمالگام و آمالکپ

هزینه ی پر کردن دندان با مرغوب ترین مواد

بسته به اینکه از چه نوع آمالگام و آمالکپ برای ترمیم دندان استفاده شده باشد، قیمت پر کردن دندان نیز متفاوت می شود. هر چه آلیاژ نقره در مواد آمالگام بیشتر باشد هزینه ی پر کردن دندان نیز بالاتر می رود. آمالکپ های کپسولی در حال حاضر مرغوب ترین و بهترین نوع آلیاژ برای پر کردن دندان هستند. از سویی نیز آمالگام هایی با ترکیب 45 درصد نقره وجود دارند که در قوطی های دارویی و به شکل پودر عرضه می شوند.

این  آمالگام ها ارزانتر هستند و در بیشتر دندانپزشکی ها نیز استفاده می شوند. چرا که هم قیمت مناسبی دارند و هم از لحاظ استحکام و ماندگاری ایده آل هستند. در حال حاضر آمالگام و آمالکپ شناخته شده ترین نوع مواد پر کننده ی دندان هستند. بنابراین می توان از سلامت و ایمنی آن ها اطمینان حاصل کرد؛ حتی با هزینه ایی بالاتر.

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۳۴۱۲۸۵۴ از کارشناسان با تجربه ما در توثکالا راهنمایی و مشاوره بخواهید. همچنین از طریق واتساپ توثکالا و اینستاگرام توثکالا هم ما در خدمت شما هستیم.

بازگشت به لیست