دسته بندی نشده

تجهیزات دندانپزشکی سهمیه ای

تجهیزات دندانپزشکی سهمیه ای

تجهیزات دندانپزشکی سهمیه ای، تجهیزاتی هستند که مطابق با ارز به نرخ رسمی خریداری شده و در اختیار دندانپزشکان قرار می گیرند. همانطور که می دانید، تجهیزات و لوازم پزشکی به خصوص برای دندانپزشکان، لازمه فعالیت این قشر از متخصصین است. این تجهیزات قیمت به نسبت مناسب تری داشته و مطابق با سهمیه ای که اداره کل تجهیزات پزشکی در اختیار دارد و با توجه به سهمیه پزشکان و دندانپزشکان ارائه می گردند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد معرفی تجهیزات دندان پزشکی سهمیه ای بیشتر صحبت کنیم.

تجهیزات دندانپزشکی سهمیه ای

با توجه به دستورالعمل های اداره کل تجهیزات پزشکی، خرید کالا ها طبق ارز رسمی با رعایت یکسری شرایط امکان پذیر است که باید مراکز درمانی، فاکتورهای خرید خود را به شرکت ارسال کرده تا کالاها خریداری گردد. با توجه به اینکه خرید این تجهیزات مطابق این ارز به صورت سهمیه بندی شده انجام می شود، باید سقف خرید و سهمیه ماهانه هر کالا در درخواست های تجهیزات دندانپزشکی سهمیه ای ذکر شود.

پزشکان با توجه به وسایل درمانی مورد نیاز خود برای انجام عملیات های درمانی، یکسری سهمیه ماهانه می گیرند که می توانند با استفاده از این سهمیه، تجهیزات دندانپزشکی سهمیه ای یا دیگر وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنند. لازم به ذکر است که سهمیه ها ممکن است تکمیل ظرفیت شده و در این صورت باید سهمیه های جدیدی برای هر دوره توسط اداره کل تجهیزات پزشکی اختصاص یابد.

جهت اطلاع از قیمت مایع آکریل آکروسان و خرید این محصول از توثکالا روی لینک کلیک کنید.

تجهیزات دندانپزشکی سهمیه ای

انواع تجهیزات دندانپزشکی

در رابطه با معرفی وسایل دندانپزشکی باید گفت یکی از مهم ترین نیازهای پزشکان و دندانپزشکان، خرید لوازم و تجهیزات دندانپزشکی برای انجام عملیات های درمانی است که می تواند بخش مهمی از هزینه های یک واحد درمانی را به خود اختصاص دهد. در ابتدا به معرفی انواع تجهیزات دندانپزشکی سهمیه ای و غیر سهمیه ای می پردازیم تا یک آشنایی کلی از انواع تجهیزات دندانپزشکی داشته باشیم.

به طور کلی تجهیزات دندانپزشکی می تواند به انواع زیر تقسیم بندی شود که عبارتند از:

  • ابزارهای معاینه
  • بی حسی موضعی
  • هندپیس های دندانپزشکی
  • لیزر تراپی
  • تورک رنچ ها
  • فرزها
  • ابزارهای ترمیمی
  • ابزارهای پریودنتال
  • جرم گیرهای سبک
  • کورت ها
  • ابزارهای جراحی و استخراج

هر کدام از این ها خود به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که در ادامه به بیان آنها می پردازیم.

برای خرید دندان مصنوعی کمان دنت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

انواع تجهیزات دندانپزشکی سهمیه ای

مشخصات تجهیزات دندانپزشکی سهمیه ای

ابزارهای معاینه ابزارهایی هستند که برای تشخیص مشکل و درمان آنها به دندانپزشک کمک بسیاری می کند و وی می تواند برای دسترسی بهتر به بافت و محل مورد نظر از آنها استفاده می شوند. این ابزارها شامل تجهیزات دندانپزشکی سهمیه ای است و عبارتند از آینه ها، رترکتورها، پروب ها، هندپیس ها و … .

دسته دیگر تجهیزات بی حسی است که شامل تجهیزات دندانپزشکی سهمیه ای می باشد و در سه گروه موضعی، منطقه ای و بیهوشی کامل استفاده  می شود. این تجهیزات از پرکاربرد ترین تجهیزات دندانپزشکی است و به پزشک اجازه می دهد تا بتواند درمان خود را به صورت جراحی های سرپایی انجام دهد. به عنوان مثال داروهای بیهوشی می تواند به صورت اسپری، روغن، تزریقی، سرم و … برای بیمار تجویز شود و عملیات بیهوشی و بی حسی را در محدوده مورد نظر امکان پذیر کند.

مشخصات تجهیزات دندانپزشکی سهمیه ای

تجهیزات لیزر تراپی، هندپیس ها، تورک رنج ها و فرز ها

لیزر های دندان، ابزارهای هستند که برای جراحی دندان ها و دهان ساخته شده و می توانند عوارض این عملیات دندانپزشکی را کاهش دهند. همچنین از این وسیله می توان برای جلوگیری از صدای آزار دهنده توربین های دندانپزشکی استفاده نمود.

هندپیس ها برای جراحی های دندانپزشکی به کار می روند و در انواع پرسرعت، کم سرعت، اصطکاک گیر، هدایت هوای پرسرعت و … وجود دارند. تورک رنج ها آچار هایی هستند که به منظور یک عمل دقیق یا گشتاور خاص به یک پیچ برای تثبیت نمودن پروتز دندان استفاده می شوند.

همچنین فرزها یکی دیگر از ابزارهای دندانپزشکی هستند که در مورد مشخصات تجهیزات دندانپزشکی برای این دسته تجهیزات می توان به فرز ها از کاربید تنگستن، روکش الماس و استیل ضد زنگ ساخته شده و می توانند در انواع ته گرد، مخروط معکوس و … خریداری شوند.

برای خرید دندان مصنوعی ایوکلار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

آشنایی با تجهیزات دندانپزشکی سهمیه ای

ابزارهای ترمیمی و پریودنتال

ابزارهای ترمیمی، یکی دیگر از دسته تجهیزات دندانپزشکی سهمیه ای است که شامل موارد زیر می باشد:

  • اکسکویتور: میله هایی که برای جداسازی پوسیدگی و پانسمان دندان ها استفاده می شود. این تجهیزات می توانند در انواع Spoon excavator, Half hollenbach, Dental hatchers, Chisels طراحی و در بازار عرضه شوند.
  • برنیشر یا براق کننده ها: این تجهیزات برای صاف نمودن، پولیش کردن و کانتور نمودن کامپوزیت ها و امالگام ها استفاده می شود. انواع برنیشر ها عبارتند از Flat plastic , Ball burnisher , Beavertail burnisher , Pear shaped , Cone burnisher.
  • پلاگر ها: که امالگام نیز معروف بوده و می تواند برای فشرده سازی و تراکم مواد پر شده استفاده گردد.

همچنین در مورد ابزارهای پریودنتال نیز می توان گفت:

  • اسکالر ها و جرم گیر ها که برای حذف کردن رسوبات و جرم های نرم به کار می روند.
  • اسکالر های پیشرفته
  • کورت ها که در نمونه های مختلف طراحی شده و وظیفه تراشیدن و حذف رسوبات و همچنین حذف رنگ دندان ها را دارند.

برای خرید دندان مصنوعی بتا دنت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

لوازم دندانپزشکی سهمیه ای

خرید تجهیزات دندانپزشکی

از دیگر تجهیزات دندانپزشکی سهمیه ای که غالب دندانپزشکان از آن استفاده می کنند، باید از دسته های ابزارهای پروتز متحرک، ابزار آلات جراحی و استخراج، فورسپس های دندانپزشکی، الواتور ها، ابزارهای ارتودنسی، ابزارهای اندودنتیک اشاره نمود.

شما می توانید برای خرید تجهیزات دندانپزشکی سهمیه ای از طریق شرکت های تامین کننده تجهیزات و لوازم پزشکی اقدام کنید که این شرکت ها خود ملزم به بارگذاری کامل اطلاعات تامین کالا از سوی پزشکان برای اداره کل تجهیزات پزشکی می باشند. شما پزشکان می توانید با توجه به سهمیه اختصاص یافته، اقدام به ثبت سفارش از طریق این شرکت ها نمایید.

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۳۴۱۲۸۵۴ از کارشناسان با تجربه ما در توثکالا راهنمایی و مشاوره بخواهید. همچنین از طریق واتساپ توثکالا و اینستاگرام توثکالا هم ما در خدمت شما هستیم.

بازگشت به لیست