دسته بندی نشده

معرفی انواع تجهیزات دندانپزشکی

ابزار دندانپزشکی

انواع تجهیزات دندانپزشکی شامل وسایل مختلفی است که هرکدام در دسته بندی های جداگانه برای انجام فعالیت های مختلف و خاصی در رشته دندانپزشکی استفاده می شوند. در واقع تجهیزات دندانپزشکی، ابزارهایی هستند که به دندانپزشک کمک می کند تا دسترسی بهتری به دندان ها داشته، آنها را به خوبی مشاهده کند، نوع بیماری را تشخیص دهد و درمان را با توجه به روش های مختلف آن انجام دهد.

تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی از اصلی ترین ابزارهای کار یک دندانپزشک است که باید برای انجام هرگونه فعالیت مانند تشخیص بیماری، تعویض دندان ها، برداشتن ریشه ها، تراشیدن دندان به منظور قالب گذاری و … از آنها استفاده کند. ابزارهای دندانپزشکی، ابزار هایی هستند که متخصصان دندانپزشکی از آنها برای انجام عملیات های زیبایی و درمانی دندان استفاده می کنند. این تجهیزات شامل ابزارهایی برای بررسی و تشخیص بیماری، تنظیم وضع دهان و دندان، معالجه بیماری دندان ها، ترمیم و یا حذف نمودن دندان ها و ساختارهای دهانی اطراف آن می باشند.

می توان گفت عملا بدون انواع تجهیزات دندانپزشکان، این قشر متخصص از جامعه نمی توانند کاری را از پیش ببرند و نیاز به این وسایل برای آنان ضروری است.

انواع تجهیزات دندانپزشکی

انواع تجهیزات دندانپزشکی

انواع تجهیزات دندانپزشکی می تواند شامل دسته های مختلفی از این وسایل باشند. توجه کنید که تجهیزات دندانپزشکی برای کارهای مختلفی استفاده می شوند. این به خاطر آن است که دندانپزشکان برای درمان دندان ها و زیبایی آنها از روش های درمانی مختلفی به منظور درمان دندان و یا جایگزینی آنها استفاده می کنند که هر روش برای انجام عملیات درمان خود، نیاز به یک سری وسایل خاص دارد.

این ابزارها به متخصصان دندانپزشکی امکان دسترسی به بافت های مختلف دهان و دندان ها را به منظور دید بهتر بینایی در حین درمان می دهد.

انواع تجهیزات دندانپزشکی اتاق عمل شامل ابزارهای معاینه، جمع کننده ها (Retractors)، بی حسی موضعی، لیزر دندان ها، آچار گشتاور دندان ها، Burs، ابزارهای ترمیمی، دستگاه های سوختن، ابزارهای پریودنتال، ابزارهای پروتز دندان های متحرک، ابزارهای جراحی و استخراج، ابزارهای ارتودنسی و ابزارهای ریشه برداری و … می باشند.

برای خرید دندان مصنوعی سوپر نیوکلار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

انواع تجهیزات دندانپزشکی

آینه دهان و انبرک از انواع تجهیزات دندانپزشکی

آینه های دهان از جمله لوازم متداول برای دندانپزشکی است که با این حال برای درک بهتر وضعیت دندان ها بسیار موثر می باشد. در واقع آینه های دهان، وسایلی با ابعاد کوچک هستند که می توانند:

  • به دندانپزشک این امکان را می دهند تا بتواند وضعیت دندان ها را با استفاده از آینه مورد نظر مشاهده کند. این ابزار می تواند در قسمت هایی که به سختی می توان دسترسی داشت، بسیار کاربردی باشد.
  • بررسی پوسیدگی و مشکلات دهان می تواند به کمک این ابزار به راحتی انجام شده و دیگر نیاز به جابه جایی زبان و یا دخالت دست برای مشاهده بهتر دندان ها نمی باشد.

انبرک یا کاوشگر دندان، وسیله ای به ظاهر ترسناک است که می تواند برای یافتن بیماری های لثه مفید باشد. این وسیله یک دسته بلند داشته و قلاب تیزی در قسمت بالای آن می باشد. کاربرد این نوع وسیله از انواع تجهیزات دندانپزشکی خانگی مربوط به تراشیدن پلاک های روی دندان و جرم ها می باشد.

برای خرید دندان مصنوعی یاقوت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

انواع تجهیزات دندانپزشکی

اسکالر و مکنده بزاق (تجهیزات ساکشن)

اسکالر و مکنده دو ابزار دیگر از انواع تجهیزات دندانپزشکی هستند که به ترتیب:

  • اسکالر برای حذف پلاک ها و جرم های در حجم بالا از دندان ها کاربرد دارد که برخلاف انبرک (که برای حجم های کم بود) می تواند برای عملیات جرم گیری بسیار مناسب باشد. توجه داشته باشید که همواره مسواک زدن و نخ دندان نمی تواند راهکاری برای پاک کردن کامل جرم ها از دندان باشد.
  • تجهیزات ساکشن از دیگر انواع تجهیزات دندانپزشکی هستند که بزاق دهان را کاملا خالی می کنند. در واقع این وسیله با اتصال به یک دستگاه مکش، آب دهان را جمع کرده و می تواند به دندانپزشک کمک کند تا فعالیت خود را راحت تر انجام دهد.

انواع تجهیزات دندانپزشکی

دریل، سرنگ دندان و قالب ها

سه ابزار پایانی از انواع تجهیزات دندانپزشکی که می خواهیم برای شما معرفی کنیم، دریل، سرنگ دندان و قالب ها نام دارند.

دریل ها به منظور ایجاد حفره هایی در دندان استفاده می شوند. در واقع این وسیله ابزاری است که می تواند با سرعت 250 هزار دور در دقیقه بچرخد و در عملیات های عصب کشی و تراش دادن دندان ها استفاده شود.

سرنگ ها از دیگر انواع تجهیزات دندانپزشکی هستند که به منظور بی حس نمودن دندان ها در زیر دهان استفاده می شوند. این وسیله ساختاری بلندتر از سرنگ ها و سوزن های معمولی دارد و می تواند به خوبی مواد بی حسی را به بخش های مختلف دهان و دندان های شما تزریق کرده و با این کار، دندانپزشک می تواند کار خود را برای درمان دندان های شما شروع کند.

قالب ها از دیگر انواع تجهیزات دندانپزشکی هستند که برای درمان روکش دندان یا محافظ آن به کار گرفته می شوند. این تجهیزات از فریم های نرم تشکیل شده که می تواند بر روی دهان و دندان قرار گرفته و به عنوان قالب مانند شکل دندان های شما جایگزین آن شوند.

برای خرید دندان مصنوعی گامولار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

انواع تجهیزات دندانپزشکی

خرید تجهیزات دندانپزشکی 

با معرفی تجهیزات دندانپزشکی در این بخش، توانستیم با انواع ابزارهایی که دندانپزشکان برای انجام عملیات های مختلف عصب کشی، روکش دندان، کاشت دندان، ایمپلنت و … آشنا شویم. یکی از مسائل مهمی که دندانپزشکان برای انجام فعالیت حرفه ای خود، لازم است به آن توجه کنند، هزینه های مربوط به تجهیزات دندانپزشکی است که باید به صورت عاقلانه صرف شود.

در واقع هزینه تجهیزات پزشکی مهم ترین بخش از هزینه های دندانپزشکی است که با به کارگیری و خرید تجهیزات باکیفیت و با دوام، می تواند سبب صرفه جویی و کاهش هزینه های درمانی بیماران شده و از طرف دیگر کیفیت درمان آنها را به خوبی افزایش دهد.

به همین خاطر مهم است علاوه بر آشنایی با کاربرد های تجهیزات دندانپزشکی، انواع تجهیزاتی که در بازار وجود دارد و با توجه به درمان تخصصی که ما به عنوان دندانپزشک انجام می دهیم، اقدام به انتخاب صحیح این تجهیزات دندانپزشکی نماییم.

فروشگاه توثکالا به عنوان یکی از عرضه کنندگان تجهیزات دندانپزشکی و دریافت کالاهای سهمیه ای مشغول به خدمت رسانی به جامعه دندانپزشکان و پزشکان است که شما می توانید از طریق راه های ارتباطی در انتهای وب سایت با ما ارتباط برقرار نموده و سفارشات خود را برای تهیه این تجهیزات و درخواست آگاهی از قیمت تجهیزات دندانپزشکی برای ما ارسال کنید.

برای خرید دندان مصنوعی سوپر برلیان از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۳۴۱۲۸۵۴ از کارشناسان با تجربه ما در توثکالا راهنمایی و مشاوره بخواهید. همچنین از طریق واتساپ توثکالا و اینستاگرام توثکالا هم ما در خدمت شما هستیم.

بازگشت به لیست