دسته بندی نشده

آشنایی با انواع تجهیزات کاربردی دندانپزشکی و ویژگی های آنها

تجهیزات دندان پزشکی

آیا شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به آشنایی بیشتر با هر یک از تجهیزات دندانپزشکی دارید؟ تجهیزات دندانپزشکی به گروه های مختلفی تقسیم بندی می شوند که هر یک از آنها دارای کاربردهای خاص خود می باشند. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر در خصوص این تجهیزات دندانپزشکی صحبت کنیم و اطلاعات جالب و مفیدی را در خصوص این لوازم در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین اگر شما هم علاقه مند به آشنایی بیشتر با این موضوع هستید حتما ما را در این مطلب همراهی کنید.

آینه دهان یکی از تجهیزات کاربردی دندانپزشکی

یکی از مهمترین و کاربردی ترین لوازمی که امروزه در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد آینه دهان است. این آینه یک آینه بسیار کوچک است که دارای دسته ای فلزی می باشد و به راحتی می توان آن را داخل دهان برد. دندانپزشکان از این ابزار معمولا برای مشاهده قسمت های پشتی دندان ها و یا سایر بخش های دهان که از روبرو قابل مشاهده نیستند استفاده می کنند.

یکی از دلایلی که معمولا دندانپزشکان از این ابزار استفاده می کنند این است که به راحتی می توان با استفاده از آن پوسیدگی های دندان ها را مشاهده کرد و در نتیجه سریعا اقدام لازم برای درمان را انجام داد. کاربرد بسیار مهم دیگری که آینه دهان دارد این است که به دندانپزشک اجازه می دهد تا بدون آن که زبان شما را با دست لمس کند جا به جا کند و در نتیجه استفاده از آن از نظر بهداشتی نیز می تواند بسیار مفید باشد.

تجهیزات کاربردی دندانپزشکی

آشنایی با انبرک دندانپزشکی

این ابزار یکی از ابزارهای دندانپزشکی است که شاید در نگاه اول مراجعین به دندانپزشکی ترس زیادی از آن داشته باشند چرا که قسمت جلویی آن به صورت نوک تیز است و همین عامل نیز باعث می شود تا ترسناک به نظر برسد. مهمترین کاربردی که انبرک دندانپزشکی برای دندانپزشک ها دارد این است که با استفاده از آن می توانند پوسیدگی های میان دندان ها را به خوبی شناسایی کنند.

امروزه استفاده از این ابزار برای پیدا کردن کیست های بین دندان های و یا بیماری های مربوط به لثه نیز بسیار مفید و موثر است. یکی دیگر از مواردی که دندانپزشک ها از انبرک دندانپزشکی در آن استفاده می کنند جرم گیری دندان ها است. با استفاده از این ابزارها به راحتی می توان اقدام به تراشیدن جرم یا پلاک های روی دندان کرد.

برای خرید دندان مصنوعی سوپر برلیان از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

لیست تجهیزات کاربردی دندانپزشکی

اسکیلر یکی دیگر از لوازم پرکاربرد دندانپزشکی

ما در بخش قبل بیان کردیم که انبرک دندانپزشکی برای تراشیدن جرم مورد استفاده قرار می گیرد. اسکیلر این وظیفه را دارد تا هر آن چه که انبرک تراشیده است را از روی دندان های شما جدا کند. این مورد از تجهیزات دندانپزشکی قادر است تا به راحتی پلاک های انباشته شده بر روی دندان های شما را جدا کرده و آنها را از روی دندان های شما جدا کند.

با وجود این که در بسیاری از موارد استفاده از نخ دندان و مسواک زدن به صورت درست می تواند از پوسیدگی دندان ها جلوگیری کند ولی گاهی اوقات نیاز است تا با استفاده از این ابزار جرم ها و باکتری هایی که بر روی دندان وجود دارند جدا شوند تا سلامت دهان و دندان شما حفظ شود. بنابراین اسکیلر را می توان یکی از کاربردی ترین تجهیزات دندانپزشکی دانست.

انواع لوازم کاربردی دندانپزشکی

مکنده بزاق و تجهیزات ساکشن

این دستگاه ها و تجهیزات برای مکیدن بزاق مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده کردن از این ابزار در دندانپزشکی بسیار ساده و راحت است و اکثر افراد معمولا مشکل چندانی برای استفاده کردن از آن ندارند و بدون ترس از آن استفاده می کنند.

این دستگاه شامل یک لوله بلند است که در داخل دهان قرار می گیرد و انتهای آن نیز یک دستگاه ساکشن وجود دارد که عملیات مکیدن را انجام می دهد. به این ترتیب بزاق شما در زمان کار کردن بر روی دندان ها مزاحم دندانپزشک نمی شود و دندانپزشک می تواند به راحتی کار خود را انجام دهد. تنها نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ممکن است سر این دستگاه را بر روی زبان و یا گونه های خود احساس کنید که نیازی به هیچ گونه ترس ندارد و شما می توانید به ایمن بودن آن اطمینان کامل داشته باشید.

برای خرید دندان مصنوعی گامولار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

ابزار کاربردی دندانپزشکی

دریل دندانپزشکی یکی دیگر از تجهیزات کاربردی دندانپزشکی بسیار مهم

دریل دندانپزشکی یکی از ترسناک ترین تجهیزات دندانپزشکی برای بیماران است چرا که صدای بلندی دارد و زمانی که با دندان ها برخورد می کند می تواند احساس ترس بسیار زیادی را به بیمار منتقل کند. این دریل ها قادر هستند تا با سرعتی برابر 250 هزار دور در دقیقه بچرخند. یکی از نکات بسیار مهمی که در خصوص این تجهیزات دندانپزشکی وجود دارد این است که در زمان استفاده معمولا با فشار زیادی آب را به دهان شما می پاشند که این کار باعث می شود تا از آسیب رسیدن به دندان ها و دهان شما در زمان استفاده از دریل جلوگیری شود.

نکته بسیار مهم در خصوص استفاده از این دریل این است که معمولا زمانی که دندانپزشک از این ابزار استفاده می کند دندان های شما را از قبل بی حس کرده است و به همین علت نیز شما دردی را در دندان های خود احساس نمی کنید و در نتیجه نیازی نیست که در این خصوص نگرانی خاصی داشته باشید.

کاربردی ترین تجهیزات دندانپزشکی

سایر ابزارها و تجهیزات کاربردی دندانپزشکی

سرنگ دندان یکی از کاربردی ترین تجهیزات دندانپزشکی است که امروزه برای بی حس کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا برای استفاده از سرنگ از قبل به صورت موضعی لثه و اطراف دندان های شما بی حس می شود تا درد ناشی از فرو رفتن سرنگ را احساس نکنید.

قالب ها یا همان روکش های دندانی از دیگر تجهیزات بسیار پرکاربرد در دندانپزشکی هستند که در حال حاضر در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرند.

در صورتی که شما هم علاقه مند هستید تا بتوانید هر یک از این تجهیزات دندانپزشکی را برای مطب و یا کلینیک دندانپزشکی خود خریداری کنید به شما پیشنهاد می کنیم حتما از بخش محصولات وب سایت توثکالا دیدن کنید. ما در این وب سایت، شرایط فوق العاده ای را برای شما فراهم کرده ایم تا شما به راحتی هرچه تمام بتوانید انواع تجهیزات و ابزارهایی که در دندانپزشکی مورد استفاده شما قرار می گیرند را خریداری کرده و در محل تحویل بگیرید.

برای خرید دندان مصنوعی سوپر نیوکلار از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۳۴۱۲۸۵۴ از کارشناسان با تجربه ما در توثکالا راهنمایی و مشاوره بخواهید. همچنین از طریق واتساپ توثکالا و اینستاگرام توثکالا هم ما در خدمت شما هستیم.

بازگشت به لیست