دسته بندی نشده

دندان مصنوعی چیست؟

دندان مصنوعی چیست؟

افراد از دندان مصنوعی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته یا از دست داده استفاده می کنند تا بتوانند از یک رژیم غذایی سالم لذت ببرند و با اعتماد به نفس لبخند بزنند. پروتزها از اکریلیک (پلاستیک) یا فلز ساخته می شوند.

پروتز “کامل”  دندان مصنوعی است که جایگزین تمام دندان های طبیعی فک بالا یا پایین می شود.

یک پروتز “جزئی” فضاهای باقی مانده از دندان های از دست رفته یا از دست رفته را پر می کند. ممکن است با بست های فلزی یا “اتصالات” به دندان های طبیعی شما بچسبد.

دندان مصنوعی چیست؟

چرا باید از دندان مصنوعی استفاده کنم؟

اگر می پرسید دلیل استفاده از دندان مصنوعی چیست؟ باید گفت پروتزهای کامل، برای جایگزینی تمام دندان ها، به خوبی روی لثه شما قرار می گیرند.و به شما کمک می کنند راحت غذا بخورید و واضح صحبت کنید و اعتماد به نفس و عزت نفس شما را بهبود می بخشند.

پروتزهای جزئی جایگزین دندان‌هایی می‌شوند که از دست رفته‌اند و گاهی اوقات می‌توانند توسط دندان‌هایی که باقی مانده‌  حمایت شوند. اگر بین دندان های خود فاصله دارید، ممکن است دندان های دیگر شما حرکت کنند تا مقداری از فضا را اشغال کنند، بنابراین ممکن است دندان های کج شده داشته باشید. این می تواند بر نحوه گاز گرفتن شما تاثیر بگذارد و به دندان های دیگر شما آسیب برساند.

برای خرید دندان مصنوعی پرزیدنت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

 

چه مدت بعد از بیرون آوردن دندان هایم می توانم دندان مصنوعی داشته باشم؟

یکی از سوالات معمول پس از دندان مصنوعی چیست زمان استفاده از آن است. معمولاً پروتزهای مصنوعی را می توان بلافاصله پس از برداشتن دندان ها نصب کرد. اینها  پروتزهای فوری نامیده می شوند. شما باید  به  دندانپزشک  مراجعه کنید تا  اندازه گیری ها و قالب گیری از دهان شما را انجام دهند.

با پروتزهای فوری نیازی نیست تا زمانی که لثه هایتان در حال بهبود هستند بدون دندان بمانید. با این حال، استخوان ها و لثه ها می توانند به مرور زمان کوچک شوند، به خصوص در شش ماه اول پس از بیرون آوردن دندان ها. اگر لثه‌های شما کوچک می‌شود، دندان مصنوعی فوری شما ممکن است نیاز به چسباندن، تنظیم یا حتی تعویض داشته باشد.  دندانپزشک  شما می توانند در این مورد با شما صحبت کنند.

گاهی اوقات ممکن است  دندانپزشک  به شما توصیه کند که قبل از انجام پروتز صبر کنید تا لثه هایتان بهبود یابد، زیرا گاهی اوقات این کار می تواند به معنای تناسب بهتر باشد. بهبودی ممکن است چندین ماه طول بکشد.

برای خرید دندان مصنوعی ایده آل ماکو از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

چه کسی دندان مصنوعی من را می سازد و مناسب می کند؟

دندانپزشک شما اندازه گیری ها و برداشت های دهان شما را انجام می دهد، سپس پروتزهای مصنوعی شما را به تکنسین دندان سفارش می دهد.

دندان مصنوعی

آیا دندان مصنوعی من را متفاوت نشان می دهد؟

تفاوت دندان مصنوعی چیست؟ جایگزینی دندان های از دست رفته یا از دست رفته برای سلامتی و ظاهر شما بسیار مفید است. پروتز کامل جایگزین دندان های طبیعی شما می شود و از گونه ها و لب های شما پشتیبانی می کند. بدون این حمایت، افتادگی عضلات صورت می‌تواند فرد را مسن‌تر نشان دهد و غذا خوردن و درست صحبت کردن برای او سخت‌تر می شود.

پروتزهای مصنوعی را می توان به گونه ای ساخت که با دندان های طبیعی شما مطابقت داشته باشد به طوری که ظاهر شما اصلا تغییر نکند. دندان مصنوعی مدرن حتی ممکن است ظاهر لبخند شما را بهبود بخشد و به   ظاهر صورت شما کمک کند.

آیا می توانم با دندان مصنوعی غذا بخورم؟

روش غذا خوردن با دندان مصنوعی چیست؟ خوردن کمی تمرین می خواهد. با غذاهای نرم که به قطعات کوچک خرد شده اند شروع کنید. به آرامی بجوید و از هر دو طرف دهان خود به طور همزمان استفاده کنید تا جلوی حرکت پروتز را بگیرید. همانطور که بیشتر به دندان مصنوعی خود عادت می کنید، غذاهای دیگر را اضافه کنید تا زمانی که به رژیم غذایی سالم عادی خود بازگردید.

آیا دندان مصنوعی نحوه صحبت کردن من را تغییر می دهد؟

تلفظ برخی کلمات ممکن است نیاز به تمرین داشته باشد. خواندن با صدای بلند و تکرار کلمات دشوار کمک خواهد کرد.

اگر متوجه شدید که پروتزهای مصنوعی شما گهگاه هنگام خنده، سرفه یا لبخند می لغزد، با گاز گرفتن و قورت دادن به آرامی آنها را در جای خود قرار دهید. اگر این اتفاق زیاد می افتد، به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

برای خرید دندان مصنوعی بتا دنت از سایت توثکالا با ما در ارتباط باشید.

چه مدت باید از دندان مصنوعی استفاده کنم؟

در چند روز اول،  دندانپزشک  شما ممکن است به شما توصیه کند که آنها را در بیشتر مواقع، از جمله زمانی که در خواب هستید، در دهان خود قرار دهید . بعد از اینکه دهان شما به پروتزهای مصنوعی عادت کرد، دندانپزشک ممکن است به شما توصیه کند که آنها را قبل از رفتن به رختخواب بیرون بیاورید. این به لثه های شما اجازه استراحت می دهد و به سلامت دهان شما کمک می کند. هنگامی که پروتزهای مصنوعی خود را در شب در می آورید، بهتر است آنها را در مقدار کمی آب نگهداری کنید تا از تاب برداشتن آن ها جلوگیری شود.

پروتز بالایی من مناسب است، پس چرا با پروتز پایینی مشکل دارم؟

تفاوت پروتز بالایی و پایینی دندان مصنوعی چیست؟ دندان مصنوعی فوقانی معمولاً مکش بسیار بیشتری برای نگه داشتن آن در جای خود دارد. پشتیبانی لثه در فک پایین بسیار کمتر است، بنابراین دندان مصنوعی پایین ممکن است لرزش بیشتری داشته باشد زیرا باید بین گونه ها و زبان شما متعادل باشد.

پس از مدتی، شکل پروتز جدید و نحوه نگه داشتن آن را در جای خود، حتی زمانی که دهان خود را کاملا باز می کنید، یاد خواهید گرفت.

آیا باید از فیکساتور دندان مصنوعی استفاده کنم؟

فیکساتور دندان مصنوعی چیست؟ پروتزها به صورت سفارشی و متناسب با دهان شما ساخته می شوند و شما نباید به فیکساتور پروتز نیاز داشته باشید. با این حال، برخی از افراد ترجیح می دهند از فیکساتور استفاده کنند تا اعتماد به نفس بیشتری به آنها بدهد یا اگر دندان مصنوعی قبل از تعویض آن شروع به لق شدن کند. دندان مصنوعی نامناسب ممکن است باعث تحریک و زخم شود. اگر برای مدتی از دندان مصنوعی “فوری” استفاده کرده باشید،  ممکن است این اتفاق بیفتد.

روش مراقبت از دندان مصنوعی چیست؟

حتی با داشتن پروتز کامل، باز هم باید به خوبی از دهان خود مراقبت کنید. هر روز صبح و عصر، لثه ها، زبان و سقف دهان خود را با یک برس نرم مسواک بزنید. این کار  پلاک را از بین می برد و به گردش خون در دهان شما کمک می کند. اگر از دندان مصنوعی پارسیل استفاده می کنید، مهم تر است که هر روز دندان های خود را به طور کامل مسواک بزنید. این کار به توقف پوسیدگی دندان و بیماری لثه کمک می کند که در صورت عدم توجه می تواند منجر به از دست دادن بیشتر دندان هایتان شود. دندانپزشک شما ممکن است شما را به متخصص بهداشت ارجاع دهد تا دندان های طبیعی باقی مانده شما را مرتباً تمیز کند.

آیا دندان مصنوعی تنها گزینه  است؟

خیر ، پروتزهای جزئی و ایمپلنت های دندانی گزینه های دیگری هستند که باید در نظر بگیرید. اطلاعات بیشتر را از دندانپزشک خود بخواهید.

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۳۴۱۲۸۵۴ از کارشناسان با تجربه ما در توثکالا راهنمایی و مشاوره بخواهید. همچنین از طریق واتساپ توثکالا و اینستاگرام توثکالا هم ما در خدمت شما هستیم.

بازگشت به لیست