دسته بندی نشده

سهمیه فروش ماسک

ماسک N95

با گسترش ویروس کرونا، تامین تجهیزات پزشکی از جمله ماسک که به عنوان یک پوشش بهداشتی مهم شناخته می شود در دستور کار قرار گرفت. اختصاص سهمیه فروش ماسک یکی از کارهایی بود که متولی آن وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات پزشکی هستند. منظور از سهمیه فروش ماسک، اختصاص مجوز برای تولید یا واردات و فروش این تجهیزات به منظور رفع نیاز داخل می باشد.

ماسک

ماسک یا روبند که در انگلیسی به آن mask نیز گفته می شود، یکی از تجهیزات پزشکی و محافظتی در برابر ذرات معلق و آلوده در سطح هوا است. این تجهیزات که معمولا توسط متخصصان سلامت بیشتر استفاده می شوند و با گذشت یک سال از پیدایش ویروس کرونا، اکنون به عنوان یکی از لوازم ضروری در تمام جهان شناخته می شود و در برابر استنشاق باکتری ها و ویروس های موجود در هوا، می تواند به عنوان یک محافظ مناسب عمل کند.

امروزه افزایش آلودگی های هوا، بیماری کرونا و گرد و غبار در مناطق بیابانی، عوامل مهمی هستند که بیشترین میزان مصرف و استفاده از ماسک به آن ها مربوط می شوند.

فروش ماسک

با شیوع ویروس کرونا در 31 دسامبر سال 2019 در شهر ووهان کشور چین و قربانی شدن بسیاری از انسان ها در پی ابتلا به این ویروس ناشناخته که تاکنون نیز در حالی قربانی نمودن انسان های سراسر جهان است، تقاضا برای استفاده از ماسک به شدت افزایش یافت. همین عامل سبب شد تا در ماه های اولیه به خصوص در کشور ایران، کمبود ماسک به یک معضل شماره یک جامعه تبدیل شود.

این افزایش تقاضا به دلیل با اهمیت بودن این پوشش در جلوگیری از بیماری کرونا بود که باعث شد تا تقاضا برای این پوشش بهداشتی و پزشکی افزایش یابد. امروزه با گذشت تقریبا یکسال از شیوع این ویروس در جهان، فروش ماسک در وضعیت مناسبی قرار گرفته است، به طوری که افزایش تولید این محصول به تولید روزانه بیش از 10 میلیون رسیده است و  توانسته قیمت آن را به حداقل خود (قیمت واقعی خود) برساند.

سهمیه فروش ماسک

با توجه به احساس نیازی که در جامعه به ماسک احساس می شود، امروزه نهاد های مختلف از تولیدات روزانه بیش از 10 میلیونی ماسک، سهمیه ای را در اختیار دارند. این سهمیه در واقع به منزله تخصیص ماسک های تولیدی است به نهاد های مختلف مانند داروخانه ها، مراکز توزیع، تولید کنندگان و … است.

به عنوان مثال می توان به سهمیه ای که هر ماه به وزارت بهداشت برای تامین ماسک اختصاص می یابد اشاره نمود که یک ظرفیت معین بوده و این وزارت خانه برای تامین ماسک بیمارستان ها ، مراکز درمانی ، کادر درمان و … از این سهمیه ماسک استفاده می کند.

از طرف دیگر افزایش قیمت این پوشش سبب شد تا دولت با سهمیه بندی توزیع، قیمت آن را به قیمت واقعی خود نزدیک نماید تا نیاز جامعه و مراکز مختلف به این تجهیزات پزشکی با قیمت مناسب رفع شود.

 

اخذ سهمیه فروش ماسک

اداره کل تجهیزات پزشکی، یکی از مهم ترین نهاد های کلیدی در تامین تجهیزات پزشکی به خصوص ماسک در دوره کرونا بوده است که از همان ابتدا، با اطلاعیه هایی شرایط توزیع ماسک پزشکی، تامین ماسک سهمیه ای و اخذ سهمیه فروش ماسک را تعیین می کرد.

در آخرین اطلاعیه این اداره برای تامین سهمیه فروش ماسک شرایط ذیل آورده شده است که عبارتند از:

  • داشتن پروانه ساخت ماسک پزشکی
  • تکمیل نمودن فرم مشخصات و اطلاعات
  • بارگذاری مدارک و مستندات مربوطه
  • تکمیل تعهد نامه محضری

این شرایط برای تامین ماسک و فروش تجهیزات پزشکی و تامین نیاز به ماسک های N95 و سه لایه برای مراکز درمانی، موسسات پزشکی و داروخانه های سراسر کشور قید شده است.

 

اداره کل تجهیزات پزشکی

اداره کل تجهیزات پزشکی از جمله اداراتی است که همانطور که در متن نیز اشاره کردیم، مسئول رسیدگی به تجهیزات پزشکی می باشد. در واقع مسائل مربوط به فروش و خرید تجهیزات پزشکی سهمیه ای، مواد دارویی و … و همچنین مسائل مربوط به کنترل کیفیت، نظارت بر سلامت تجهیزات و اعطای مجوز به شرکت های متقاضی در جهت انجام فرآیند صادرات و واردات تجهیزات پزشکی و تامین این تجهیزات اعم از ماسک سهمیه ای از جمله فعالیت هایی است که بر عهده اداره کل تجهیزات پزشکی است.

از جمله اهداف این شرکت می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • کارشناسی کیفیت و قیمت
  • ارائه مجوز به صادرکنندگان تجهیزات پزشکی
  • اعطای مجوز و گواهی ساخت به تولید کنندگان
  • ارزیابی خدمات پس از فروش کالا ها
  • نظارت و ارزیابی نمودن از وضعیت نگهداری تجهیزات مختلف پزشکی اعم از تجهیزات دندانپزشکی و همچنین آزمایشگاهی
  • شبکه سازی و اطلاع رسانی و تبادل داده و اطلاعات
  • صدور یا لغو مجوز ورود و ترخیص
  • و …

سهمیه فروش ماسک نیز از طریق این اداره کل تجهیزات پزشکی تخصیص داده می شود.

 

مراکز عرضه سهمیه فروش ماسک

امروزه علاوه بر اینکه سهمیه ای برای مواد اولیه تولیدی های ماسک در نظر گرفته می شود ، سهمیه ای برای مراکز عرضه نیز وجود دارد که از پزشکان و کادر درمان و مردم می توانند با توجه به این سهمیه ، به تامین ماسک اقدام کنند.

شما می توانید برای دسترسی به مراکز عرضه سهمیه فروش ماسک ، از طریق وب سایت اداره کل تجهیزات پزشکی مراجعه کنید و از طریق گزینه فهرست توزیع کنندگان مورد تایید ، انتخاب نوع متقاضی و استان مورد نظر خود ، این مراکز را شناسایی کنید.

لازم به ذکر است که شرکت های متقاضی برای عرضه و فروش تجهیزات پزشکی ، شرکت هایی اقدام به صادرات تجهیزات پزشکی به خصوص تجهیزات مورد نیاز برای بیماری کرونا می نمایند ، لازم است اقدام به اخذ مجوز از طریق اداره کل تجهیزات نمایند.  تولید کنندگان نیز می توانند برای تامین سهمیه فروش ماسک به مراکز درمانی ، بیمارستان ها و … در انواع ماسک های N95 و همچنین ماسک های سه لایه ، اقدام به ثبت درخواست به عنوان تولید کننده نمایند.

تمام شرکت هایی که در حوزه تامین سهمیه فروش ماسک و دیگر تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند ، باید دستور العمل هایی را که به منظور تولید ، الزامات کیفی ، تعهدات ارزی ، دستور العمل های اجرایی تخصیص و … را برای بهره مندی از مجوز های این اداره ، رعایت نمایند.

فروشگاه اینترنتی توثکالا

شما ‌می‌توانید تمامی محصولات و قیمت‌های آن‌ها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۳۴۱۲۸۵۴ از کارشناسان با تجربه ما در توثکالا راهنمایی و مشاوره بخواهید. همچنین از طریق واتساپ توثکالا و اینستاگرام توثکالا هم ما در خدمت شما هستیم.

بازگشت به لیست